Foto's van mijn vorige pony's!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Foto's van mijn vorige pony's!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 00:46

Hoi hoi,

Ik heb in de kast onder een laag stof nog wat oude foto's gevonden van mijn pony tijd Haha!. De kwaliteit is niet geweldig, maar wel geinig om te zien vind ik zelf. Ook maar een beetje uitleg erbij per pony:

Ik ben met mijn 8 jaar begonnen met paardrijden op manege De Heideruiters in Goirle, samen met mijn zus. Na een half jaar daar "gereden" te hebben, kregen we van onze ouders onze eerste eigen pony: Silva! Een 16 jarige Welsh pony van 1.35 m. hoog. Mijn ouders dachten hiermee een rustige en brave leerpony te hebben gekocht maar wat bleek?? Dit lieve beestje was haar hele leven lang gebruikt als crosspony!! We hebben dus meer zandgehapt dan erop gezeten, maar daardoor heb ik wel afgeleerd om bang te zijn op een paardenrug!! Mijn zus is er een beetje angstig door gebleven,........

Wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding
Met ehm, errug kort haar Haha! .....

Afbeelding
Wederom met een jongens kapsel (ach, met 9 jaar kan dat nog he Tong uitsteken )

Silva hebben we ongeveer 1 1/2 jaar gehad (we groeiden maar door) en dus kregen we een D pony, genaamd Nikky van 1.42 m. hoog. Het was een vuilnisbakkenras, maar ze had zo'n lief hoofd dat mijn ouders na flink aandringen van ons, haar toch maar hebben gekocht! Ook dat bleek een flinke probleempony te zijn. Ze had de neiging om te vluchten, in rengalop richting hek/prikkeldraad te rennen en dan wel of zelfs niet te stoppen. Hierdoor is mijn zus zo bang geworden, dat ze is gestopt met paardrijden. Ik ben doorgegaan, vooral in de springsport, maar toen ik na 2,5 jaar veeeel te groot was geworden, gingen we weer over op een E pony Haha!. Maar eerst wat foto's van Nikky:

Afbeelding
Hier dus haar knappe koppie (schijn bedriegt bleek later *LOL* )

Afbeelding
Beetje onscherp, maar in een parcoursje van 50 cm ofzo Haha! .

Afbeelding
Afbeelding
Springen was onze favoriete tak van de sport!

Mijn E pony was een echte arabier (naam vader ben ik kwijt) van 8 jaar oud, 1.54 m. hoog genaamd Fantastique. De vorige eigenaren van hem noemden hem Flip, maar toen we erachter kwamen dat hij zo'n mooie naam had, hebben we hem meteen weer omgedoopt!! Alleen bij afkorting werd het snel Fanta Haha! ,...... Met Fantastique heb ik M dressuur gelopen, springen kon hij helaas niet. Daarom heb ik in de tussentijd paarden van anderen gesprongen (vrnl. probleempaarden), daar heb ik 1 foto van:

Afbeelding
Dit was Ans *LOL* , die heb ik op wedstrijden uitgebracht tot ik mijn 1e paardje kreeg: Kyvaso! Daar staan al foto's van in mijn profiel, daarom hierbij wat foto's van mijn E pony Fantastique:

Fantastique:
Afbeelding
1e foto met hem samen, voor de startkaart. Ik was toen 13 of 14 jaar oud.

Afbeelding
Een latere foto, toen ik een jaar of 15 was Knipoog .

Afbeelding
Lekker aan het rollen!

Afbeelding
En weer opstaan!

Afbeelding
Hier is zijn (naar mijn mening) afschuwelijke bles goed zichtbaar!!

Afbeelding
Maar lopen kon hij wel!!

Nou, toch wel grappig he!! Mijn arabje was echt een mooie pony (afgezien van zijn bles Misselijk , daar hou ik dus echt niet van), alleen zijn de meeste foto's van hem gemaakt na het rijden, dus lekker bezweet Haha! hihihi.

Wat vinden jullie ervan???

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:20

Heel leuk.
Is wel leuk dat je nog zoveel foto's hebt van het begin van het rijden, dat heb ik helaas neit, vind ik nu wel jammer......
Die springfoto is mooi met je 2e pony.
Heb je Fantastique nu nog steeds?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:24

Hartstikke leuk om te zien zeg!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:19

Leuke foto's Lachen
Kep je profiel ook maar eens uitgebreid bestudeerd Haha! Leuke paardjes allemaal..!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 11:26

Ja, mijn ouders zijnn altijd al behoorlijk fanatiek geweest, alleen zijn dit wel de enige foto's die ik er nog van heb!

Ik heb Fantastique niet meer, die is verkocht zodra ik mijn eerste paard kreeg. Ik was er ook behoorlijk groot voor geworden Haha! .

Oh enne, tja, mijn profiel,..... Haha! Duurde het lang om te laden???

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:58

ik heb even een kijkje in je profiel genoemen en je heb een leuk profiel

en de foto s zijn ook leuk

weet je waar je oude pony s zijn?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:09

Hee!

Zijn die eerste 3 foto's op manege de heideruiter gemaakt? Want het komt me zo bekend voor! En heeft jou pony daar gestaan of niet?

Heel moopie foto's vooral je 2e pony vind ik heel mooi!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 21:18

Ja, die eerste 3 zijn op die manege (staat er ook bij volgens mij?)! Mijn eerste pony heeft daar gestaan, ik ben daar begonnen met manege lessen.

Ik weet gedeeltelijk waar mijn oude pony's zijn, maar ik weet niet zeker of jullie dat wel willen horen. Het is nl. niet voor iedereen een happy end geweest Verdrietig ,.....

Mijn E pony is naar een jong meisje gegaan, die heb ik voor het laatst 3 jaar geleden ofzo nog gezien + gereden.

Mijn D pony is afgemaakt,........

Mijn C pony is uiteindelijk aan de ouderdom overleden, maar is haar laatste jaren wel erg gelukkig geweest bij een jong meisje!