wat kan ik vragen voor deze pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

wat kan ik vragen voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 19:55

hoi ik moet waarschijnlijk mijn pony verkopen. op dit moment verhuren we haar omdat ik het moeilijk vind haar te verkopen maar ik denk dat het toch gaat gebeuren.
ik hb echt geen idee wat ik voor haar vragen. ik heb een keer een koper gehad die mij helemaal uitbegon te shelden dat die oude bok het niet waard is en dit en dat. (zie iets terug in itp)
ik vroeg er toen 2200 GULDEN voor.

hier wat gegevens
naam: beauty
leeftijd:11/12 jaar
papier: nee wel gebrandmerkt vorige eigenaar is het papier kwijt (zegt ie)
ras: welsh-c
stokmaat:1.36
zeer braaf voor kinderen lief met andere dieren en dingen.
z niveau springen (1.20/1.25meter mee gesprongen vrijspringen hoger dan haar schoft)
b/L niveau dressuur
200% verkeersmak
trailermak.
super lief kan je alles mee doen wat je wil. ook voor de sport geschikt. maar zeker ook voor recreatie of lekkere buitenritten.loopt netjes aan de teugel. 3 goede/mooie gangen.
kan ook nog voor de kar

hier een paar foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nou wat denken jullie? Verward

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:00

Leuke pony... Maar Niveau zegt voor een koper natuurlijk weinig, leuk en aardig, maar er is geen bevestiging van.
Prijs zal zo rond de? 1000 euro ofzo liggen denk ik?! weet niet...

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:03

ik denk dat je 1500 euro toch zeker kan vragen maarja keb er ook nie zoveel verstand van maar een mooiepony is het zeker!!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 20:06

vanda's schreef:
Leuke pony... Maar Niveau zegt voor een koper natuurlijk weinig, leuk en aardig, maar er is geen bevestiging van.
Prijs zal zo rond de? 1000 euro ofzo liggen denk ik?! weet niet...


ik neem aan dat de koper hem eerst uitprobeert dan merkt ie toch vanzelf wel wat ie allemaal kan doordat hij de oefeningen uitprobeert.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:36

Dat ie toevallig een keer over een stijltje van 120 is gesprongen betekent niet dat hij een heel parcours van die hoogte kan. Het Z springen voor C pony's is trouwens een parcours van 1meter. Het gaat uiteindelijk om prestaties die echt ind e sport gedaan zijn en niet om wat ie bij jouw in de bak doet of gedaan heeft. En of ie echt 11 is? Sommige blijven zo lang 11...

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:34

Steef schreef:
Dat ie toevallig een keer over een stijltje van 120 is gesprongen betekent niet dat hij een heel parcours van die hoogte kan. Het Z springen voor C pony's is trouwens een parcours van 1meter. Het gaat uiteindelijk om prestaties die echt ind e sport gedaan zijn en niet om wat ie bij jouw in de bak doet of gedaan heeft. En of ie echt 11 is? Sommige blijven zo lang 11...


Hier heeft Steef wel gelijk .
Ik zou niet adverteren met Z- niveau springen, maar het op de kindvriendelijkheid gooien. Een leuk uitziende pony , die kindvriendelijk is en waar je "alles mee kan doen " , beetje dressuren , beetje springen en een rustig buitenritje, is voor een jonge ruiter best waardevol als leerpony.

Afhankelijk van de leeftijd en die kan de dierenarts misschien wel inschatten adhv de tanden en er vanuitgaande dat de pony geen gebreken heeft , zou ik zo 1000 - 1200 Euro vragen.

Maar je kaat doorschemeren dat je eigenlijk liever niet wil verkopen , is er echt geen andere mogelijkheid ?

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 21:40

steef ik ben geen kindje die helemaal blij is als mijn pon 50 cm springt . ik train/oefen met hem op z niveau ik spring regelmatig 1.00 /1.20. ook een parcour van 12 hindernissen en hijkan het makkelijk sommige ponys zijn gewoon super goed in springen en daaar heb ik er teovallig 1 van.verder ben ik gewoon serieus met haar aan het trainen dat ik 13 ben hoeft niet te beteken dat ik er niks van weet en dat ik ik alleen maar als recreatie rijd. ik lieg niet over de leeftijd van mijn pony hij is 11/12
en geen 9 en geen 14 toen ik hem kocht was ie 6/7 en ik heb hem nu 5 jaar.
de enigste vraag die ik had is wat ik er voor kan vragen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:43

Toen ik 13 was paste ik niet meer op een C pony maar ik heb rond die tijd ook veel gesprongen met een pony. Leeftijd zegt niet veel, al was ik rond die leeftijjd niet echt handig. Maar wat ik precies bedoel hier is dat jij er wel neer kunt zetten dat ie op Z nivo loopt, maar het moet bewezen kunnen worden door wedstrijdprestaties, en als die er niet zijn krijgen veel mensen twijfels. En dat jij het meteen gooit op dat ik denk dat je een kindje bent ligt aan jouw want ik had je leeftijd nog niet eens gezien of aan leeftijden gedacht. En ik zeg óók niet dat jij liegt over zijn leeftijd maar bij paarden zonder papier wordt er regelmatig over de leeftijd gelogen en vaak blijven ze dan erg lang 11.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 21:45

o ja suzanne

ik kan geen andere oplossing vinden dan verkopen. al zou ik hem nog zo graag houden ik heb er geen tijd voor en ik gun hem gewoon alle liefde en aandacht die ze verdietn en die kan ik haar niet meer geven. en steef
het nieveau van het paard is meestal wel belangrijk want als je wedstrijden wil rijden is het toch fijn dat je pony iets kent. mischien is het niet super belnagrijk maar dat is wat ie kan.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 21:48

Steef schreef:
Toen ik 13 was paste ik niet meer op een C pony maar ik heb rond die tijd ook veel gesprongen met een pony. Leeftijd zegt niet veel, al was ik rond die leeftijjd niet echt handig. Maar wat ik precies bedoel hier is dat jij er wel neer kunt zetten dat ie op Z nivo loopt, maar het moet bewezen kunnen worden door wedstrijdprestaties, en als die er niet zijn krijgen veel mensen twijfels. En dat jij het meteen gooit op dat ik denk dat je een kindje bent ligt aan jouw want ik had je leeftijd nog niet eens gezien of aan leeftijden gedacht. En ik zeg óók niet dat jij liegt over zijn leeftijd maar bij paarden zonder papier wordt er regelmatig over de leeftijd gelogen en vaak blijven ze dan erg lang 11.


ja dat is wel zo maar als je een pony koopt en je wil hem uitproberen, en die verkoper zegt hij kan dit en dat en jij probeert het uit en hij doet het allemaal netjes dan heb je toch genoeg bewijs?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:52

Tja, het is natuurlijk wel leuk om te weten dat hij dat kan, maar er is zo weinig bewijs, ik kan van sommige paarden ook wel zeggen dat ze op M nivo lopen maar er is geen bewijs! Dus dat moeten ze zien en beweren.
Enne, mensen die een pony voor hun kind zoeken, zoeken vooral een braaf en lief dier. Mensen die aan de wedstrijden willen ook, maar dan moeten ze ook nog kunnen presteren.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:23

Een pony die 11/12 is en geen wedstrijden loopt, zou ik niet als wedstrijd pony verkopen, op die leefijd willen mensen bewezen klasseringen zien.
Op de foto ziet je pony er leuk uit, ik zou proberen een ruitertje te vinden die er liefdevol mee om gaat en ouders heeft die het wat waard vinden om hun kind een leerpony te geven. Succes !

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:33

volgens mij is het idd beter het aan vooral lieve mensen te vragen want als ik het zo lees vrees ik dat ze bij een eigenaar die 'erin gelooft' overvraagt en verpest kan worden... dus het wel op euh 'liefheid' gooien.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Re: wat kan ik vragen voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:54

noortje schreef:
papier: nee wel gebrandmerkt vorige eigenaar is het papier kwijt (zegt ie)
ras: welsh-c


De Welsh C heeft toch geen brandmerk?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:30

Ik zou de advertentie er ongeveer zo uit laten zien:

Aangeboden: super brave merrie.
Beauty is te koop wegens tijdgebrek en alleen voor een goed tehuis.
Ze is trailer-, verkeersmak, geen stal of andere gebreken, hoefsmid ook geen probleem.
Ze is zowel geschikt voor beginners als voor een gevorderde ruiter.
Wil je haar in het echt zien en/of eens rijden/knuffelen dan hoor ik het wel.
Kleur: Bruin
stokmaat: 1.36 m
leeftijd: 12

Tja en de prijs? ik denk dat 1000 euro vrij aan de hoge kant is, zit zelf meer te denken aan 650 tot 700 euro.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:37

beauty is meer waard dan 650 euro... absoluut. minimaal 1000 tot 1500 euro. kijk maar eens op marktplaats voor een soortgelijke pony, daar word echt wel 2000 euro voor gevraagd...
ik ken beauty in het echt, en het is een superpony, kan echt enorm springen leuk dressuren en is echt bom proof... je kan gewoon met haar langs de snelweg rijden en dat maakt haar echt niets uit...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:44

noortje schreef:
steef ik ben geen kindje die helemaal blij is als mijn pon 50 cm springt . ik train/oefen met hem op z niveau ik spring regelmatig 1.00 /1.20. ook een parcour van 12 hindernissen en hijkan het makkelijk sommige ponys zijn gewoon super goed in springen en daaar heb ik er teovallig 1 van.verder ben ik gewoon serieus met haar aan het trainen dat ik 13 ben hoeft niet te beteken dat ik er niks van weet en dat ik ik alleen maar als recreatie rijd. ik lieg niet over de leeftijd van mijn pony hij is 11/12
en geen 9 en geen 14 toen ik hem kocht was ie 6/7 en ik heb hem nu 5 jaar.
de enigste vraag die ik had is wat ik er voor kan vragen.


juist dat idee kreeg ik ook uit je beschrijving.
2000 is ze vast waard

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:47

Vraagprijs en krijgen zijn 2 aparte dingen.

Ik kan voor mijn a-welshje wel 10 000 euro vragen maar krijgen is een tweede. En dan zal het heeeeeeeel lang duren voordat ik daar een koper op krijg.

Op marktplaats heb ik zo af en toe het idee dat ze de vraagprijs in gulden omgezet hebben in euro's.

Een pony met wedstrijdervaring (bewezen) zal inderdaad meer op brengen dan eentje zonder wedstrijervaring.

En die prijs die ik noemde is wat ik denk dat ze waard is. Met je vraagprijs zal je daar dus boven moten gaan zitten.

Ik kon deze zomer een merrie kopen zonder papier, 1.35 hoog, met wedstrijdervaring (l springen en M dressuur, dacht ik of andersom) voor 1650 gulden zeg maar 750 euro, donkerbruin geen aftekeingen etc. Was jammer genoeg iets te "heet" voor mijn dochter en ik wilde er een met papieren en een a-welshje (gekocht: a-welsh merrie, engels import, goed papier, 3 jaar, super lief en braaf voor 1750 gulden (795 euro))

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:10

haha de mijne had je voor 625 euro kunnen kopen hihi ff of topic dan hihi

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 13:07

750,- euro, niks meer! Waarom?
-Geen papier
-Niet startgereid (z springen zegt dan niks)

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 13:58

Ik denk dat 2200 gulden wel redelijk is hoor, zon 1000 euro. En ik zou iets hoger beginnen, je kan als er niemand op reageert altijd naar beneden gaan, of als er eenverkoper is waarvan jij denkt dat ze super voor haar zouden zijn alleen ze vinden het te duur kan je ook misschien omlaag gaan!
En ik denk dat het voor zon kinderpony idd het belangrijkste dat ie lief is!
Maar wat ie kan is ook belangrijk. En als er een koper is kan je hem tog voorrijden, kan je als ze dat willen ook laten zien dat ie zo goed kan springen!!
groetjes leonie

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:19

wel een bijpassende naam. Is namelijk erg mooi!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re: wat kan ik vragen voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 15:41

Yootha"]
[quote="noortje schreef:
papier: nee wel gebrandmerkt vorige eigenaar is het papier kwijt (zegt ie)
ras: welsh-c


De Welsh C heeft toch geen brandmerk?
[/quote]

waarschijnlijk wel ik zuhet echt niet weten maar ze heeft en brandmerk en het is een welsh

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 15:47

ik ehb al heeeel vel kopers gehad die het allemaal met de prijs eens waren maar mijn voorbeeld hierboven vond ik tohc een beetje raar dus die heb ik ermaar neer gezet.
de redenen waarom ze nog niet verkocht is zijn
gebruiken voor het mennen kan ze wel heeft vaak genoeg voor de kar te lopen maar ik denk dat ze het niet leuk zou vinden elke dag voor de kar te lopen zouze gek van worden.

2. gehandicapten manege
3. eigenlijk te ver weg maar omdat ie zo leuk is toch gereageerd
4. in de buurt nog een andere pony en beauty als 2e keus

zel denk ik dat 750 euro wel heel goedkoop is.

oke ze heeft niet gestart en heeft geen papier maar is super braaf
kan voor de kar enz.