Ik heb gisteren een topic aangemaakt met enkele foto's van Elastico's B-debuut. Ik heb echter voor deze wedstrijd al een keer een oefenwedstrijd (HC- Hors Concours (buiten mededinging)) met hem gedaan, om hem een beetje te laten ruiken aan de wedstrijdsfeer. Van ons officiële (succesvolle!!) debuut heb ik helaas geen foto's of video.. Wel werd er in het vorige topic (verplaatst naar ITP) gevraagd om video ter beoordeling. Ondanks dat hij 3 keer uit de baan 'gefloept' is (Tja.. die balk bij A staat een meter naar achteren), hadden we toch 3 winst (onofficieel). Ik had onwijs de slappe lach, en we hebben beide van de wedstrijd genoten.
Hieronder dus een video met enkele stukken van de proeven van de allereeste keer (voor Elastico) op wedstrijd. Ik ben heel erg trots op hem, want hij was SUPERbraaf!
Elastico is net pas 4 jaar, en is krap een jaartje onder het zadel. Nu rijd ik hem ongeveer 3 maanden, maar op deze wedstrijd was ik pas net een maand met hem aan het werk. Zijn passen zijn enorm groot en zweverig, daarom is mijn houding/zit nog niet helemaal wat het moet zijn.. Ook zijn balans is soms nog niet optimaal. Maar de klik is er zeker!!
Opbouwend kritiek is welkom, maar wees aardig voor ons!