Neelke (fries) @ Wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjuh87

Neelke (fries) @ Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 16:37

Mijn alle eerste buiten concour 14 mei te lunteren bij de nieuwe heuvel. 9:08 eerste start als 2de in ring 1.....9:28 tweede start in ring 2

5de wedstrijd B + 2 dus ik hoopte wel op een winstpuntje maar we moeten nog veel leren en kan nog niet teveel van hem verwachten hij is immer 5 jaar koets paard geweest en is pas 1 jaar echt onder het zadel in training en hij wil het zo graag en doet zo zijn best voor mij. De foto´s zijn niet allemaal even duidelijk maar wil ze toch plaatsen omdat ik trots ben op mijn paardje!

Kwart over 4 gaat de wekker af ik loop mijn krantenwijk. Om kwart over 6 rijden we naar stal, paard schrikt zich een hoedje en voelt al dat het weer gaat gebeuren. Paard klaar gemaakt en om half 8 ingeladen weer kwartier over gedaan (hij is de laatste tijd moeilijk te laden). Lunteren aangekomen heeft hij zijn hooinet al op. Friese hengsten net losgegooid in de paddock dus knetter gek en paard dat voor ons er was dus ook. Waardoor paard zich los trok en in de teugels ging staan de knapte.

(Hij weet dat hij sterk is en op wedstrijden gebruikt hij dit dus ook, hij is hierdoor erg lastig te rijden vandaar dat mijn zit ook niet altijd optimaal is. Hij drukt zich overal uit en is zo opgewonden op wedstrijden dat hij zich erg sterk maakt hier zijn we erg mee aant oefenen maar thuis doet hij dat niet)

En hoe reageert neelke erop:
Afbeelding
Afbeelding
Moet ik me ergens druk om maken ofzo?

Inrijden:
Afbeelding
Tja waarom bij elkaar lopen als je nog niks hoeft te doen Tong uitsteken
Afbeelding
Hier was hij zich ongelovelijk sterk aan het maken. En was aant licht rijden dus lijkt net of ik me omhoog trek maar ik stond net en moest hem ff flink terug houden vandaar mijn handen
Afbeelding
Kijk naar voren Koe
Afbeelding
Hij kreeg de fotograaf in de gaten Tong uitsteken

Vlak voor de start:
Afbeelding
Jammer genoeg donker

Geen foto´s van proef 1 in de eerste proef moet hij zich altijd sterk maken en bokken enzo hij moet dan altijd even laten zien wie hij is en hoe sterk hij wel niet is Haha!

Proef 2:
-allemaal van veraf jammer genoeg....
Afbeelding
Afbeelding
Mooi als ie van dichterbij was genomen!
Afbeelding
Op wedstrijd staat hij bijna altijd vierkant en thuis vertikt meneer het Vork
Afbeelding
Afwenden van E naar B was echt kaarsrecht!
Afbeelding
Halthouden op de korte zijde bij A dit is dus een uitdruk moment, halthouden is 1 van zijn zwakke punten
Afbeelding
En dan nog een galopje, ben zo trots op hem 1 jaar geleden kon hij nog niet eens een half rondje galoperen en kon hij de hoeken niet door...

Na de proeven gingen we op het terras wat drinken en neelke stond er gewoon gezellig bij te grazen, makkelijk paard Haha! ...paarden achter hem schoten er vandoor maar neelke had alleen maar gras voor ogen Vork
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lotje, de hond van mn persoonlijke groom Knipoog leert ook paardrijden op neelke Haha!
Afbeelding
Al mijn grooms Ach gut

Uiteindelijk 1ste proef 148 punten en tweede proef 159...we zitten telkens rond deze punten vorige keer precies hetzelfde! Ben echt trots B+3 nu en dat voor mijn friesje Haha! Toen wij hem kregen had hij alleen voor de kar gelopen en was hij mishandeld geweest dus ben echt trots dat ik dit al berijkt heb met hem....hij is nu 9 en misschien komen we wel hoger maar hier ben ik al super blij mee!

De avond van deze dag had de schat ook nog koliek gekregen Ach gut

SJAKIETJUH

Re: Neelke (fries) @ Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:43

k vind het wel n mooie fries hoor!! t ziet er ammel kei netjes uit jullie komen vast wel verder!

aaaag wel sneu dat ie koliek had gekregen wast het wel snel weer weg?

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:44

aaah die hond hahahaha Haha!
echt super schattig!
leuke fries heb je! en gefeliciteerd met je puntje Knipoog

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:45

Leuke foto's en een mooie fries heb je hoor!
Gefeliciteerd met je winstpunt en veel succes met verdere wedstrijden Knipoog .

Ahh, ook nog koliek erbij Ach gut . Gaat het alweer wat beter met hem?

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 16:51

Gelukkig was de koliek na in spuitje weg was wel erg zware dag voor hem en mij...ik eerst kwart over 4 op toen neelke vroeg uit stal gehaald/half7 normaal gaat hij van 9 tot 4 de wei op dus hij baalde al toen wedstrijd...daarna dus nog op wei waar hij zich dus helemaal vol gegegeten ha. Toen gingen wij naar huis daarna terug om te voeren niks aan de hand dus naar huis, worden we om 9 uur gebelt jullie paard staat er niet lekker bij dus wij weer terug heeft ie gras koliek dus om 10 uur de veearts er nog bij....was echt kapot en neelke denk ik ook Ach gut

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:21

netjes hoor! Gefeliciteerd met je winstpuntje
zie je volgende week wel in Westervoort Knipoog
zal is kijken of ik foto's kan maken.. dus als je een meisje met felgroene jas ziet.. Tong uitsteken dan weet je genoeg dat ben ik Knipoog

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:23

Wat een reus! haha.
Leuk die foto met het hondje Tong uitsteken .

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:27

madie88 schreef:
netjes hoor! Gefeliciteerd met je winstpuntje
zie je volgende week wel in Westervoort Knipoog
zal is kijken of ik foto's kan maken.. dus als je een meisje met felgroene jas ziet.. Tong uitsteken dan weet je genoeg dat ben ik Knipoog

Zou wel leuk zijn als je foto´s maakt, ik ben foto verslaafd maar op wedstrijden heb ik nooit goede fotograven Verdrietig Neelke zou je jas wel leuk vinden dan Haha! *denkt grasssss*

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:29

Jooske schreef:
Wat een reus! haha.
Leuk die foto met het hondje Tong uitsteken .

Valt wel mee hoor hij is maar 1.70 Vork

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:30

Ziet er best nog netjes uit hoor. Leuke foto's alleen ver weg ... Tong uitsteken

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:59

Lisjuh87 schreef:
Zou wel leuk zijn als je foto´s maakt, ik ben foto verslaafd maar op wedstrijden heb ik nooit
goede fotograven
Verdrietig Neelke zou je jas wel leuk vinden dan Haha! *denkt grasssss*

Zoals ik Clown
Ik vond het echt jammer dat ik niet mee kon!!
Super van je puntje Haha!

Om het goed te maken kom ik snel weer keer foto's van Neelke maken Vingers aflikken

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:46

Fredt schreef:
Lisjuh87 schreef:
Zou wel leuk zijn als je foto´s maakt, ik ben foto verslaafd maar op wedstrijden heb ik nooit
goede fotograven
Verdrietig Neelke zou je jas wel leuk vinden dan Haha! *denkt grasssss*

Zoals ik Clown
Ik vond het echt jammer dat ik niet mee kon!!
Super van je puntje Haha!

Om het goed te maken kom ik snel weer keer foto's van Neelke maken Vingers aflikken

Dat zou je zowiezo al dan Clown Vond et ook jammer dat ik niet mee kon foto´s maken van pelle Verdrietig

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:04

Ik weet hoe het voelt als je paard veel en veel sterker is op een wedstrijd Haha! Mijn freisje kan er ook wat van...niks te herkennen van een koele kikker op dat moment Clown

Goed dat je toch nog zulke punten bij elkaar gereden hebt. Zet hem op!
Ik vind je hoofdstel met je neusriem echt heel erg mooi staan Haha!

esziiYJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:06

Wauww jou fries is echt kwijl kwijl! ziet er netjes uit. ga zo door en succes met je kwijlfriesje:P