Kyvaso (FerroxDamiro) UPDATE

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Kyvaso (FerroxDamiro) UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 23:31

Misschien hebben jullie het schilderij van mijn vorige paard Kyvaso al op de site zien staan. Ik heb ook nog foto's van mijn foto's van Kyvaso gemaakt, omdat mijn scanner nog niet geïnstalleerd is. Ik was zelf echt verliefd op hem, en nu ik deze foto's zie weet ik ook weer waarom...... Haha!

Sorry als de kwaliteit niet altijd even goed is, een foto van een foto ziet natuurlijk niet altijd even scherp uit, maar ja het gaat om het idee (toch??)......

Afbeelding
Hier was hij 5 jaar, en reden we M.

Afbeelding
Dezelfde dag, maar dan in galop

Afbeelding
Een mooie foto al zeg ik het zelf,...

Afbeelding
Nog een close-up van dat mooie hoofd

Afbeelding
Kyvaso en ik in verzamelde draf

Afbeelding
In de winter, wat een kleurverschil he!!!

Afbeelding
Hier was hij 6 jaar en reden we Z. Kyvaso in een mooie middengalop.

Afbeelding
Beetje onscherp, maar toch zijn uitgestrekte draf (ik was altijd blij als ik in het zadel kon blijven zitten Haha!)

Afbeelding
Nog een foto van zijn koppie Lovers

Afbeelding
Hier was hij 8 jaar, net voordat hij verkocht werd,... Boos!

Afbeelding
En als laatste Kief die denkt dat hij een jonge hengst is,.... hahaha *LOL* die arme ruin,..... Lovers


Zo, dit waren "even" een paar foto's van hem,.... Eerlijke meningen? Wat vinden jullie? Was ik onterecht smoorverliefd op dit dier??
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 05-09-02 19:40, in het totaal 2 keer bewerkt


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 23:41

Zijn nek was niet lang, zijn hals wel (even "zeuren") Haha!

Maar niet te lang hoor, was precies goed! Heel imposant juist, zo'n paard opgericht rijden,..... Maar ja, helaas niet meer van mij,.... *zucht*

En de uitgestrekte draf,,...... *LOL* soms ging ik een klein beetje boven het zadel hangen, om het niet uit te zitten,...... Schijnheilig Slapen *LOL* Maar ja in de proef natuurlijk niet,.... Maar hij zweefde zo hoog,..... Kwijl

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 00:12

Het viel mee, hij was zo'n 1.73 m. groot, maar oogde nogal imposant. En ja, tot op de dag van vandaag vraag ik me nog steeds af: waarom??? terwijl ik heel goed weet dat het ook voor hem het beste was om hem te verkopen. Maar toch maakt dat de beslissing er niet makkelijker op!

Ik zou hem nl. zo weer terugnemen hoor, als dat kon! Maar zijn nieuwe baasje wil hem voor geen goud meer kwijt,..... Lovers Ook een beetje in love ben ik bang Lachen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 16:52

Dank jullie voor de leuke reacties! Toch leuk om je eigen mening bevestigd te krijgen!!! Haha!

Het leuke is dat hij spring gefokt is,.... Damiro is van G Ramiro Z, jullie vast wel bekend. Toen ik Kyvaso kocht, was hij 3,5 jaar, nu is hij 10. Hij was een van de eerste veulens van Ferro. Met Ferro is eerst gesprongen, voordat hij de dressuur inging. Kyvaso kon dus ook behoorlijk leuk springen, zo rond de 1.40 m. Maar hoger kon ik niet met mn rug,....

Daarom ben ik maar gaan dressuren met hem. En tja, dat ging wel goed eigenlijk! Hij heeft nu ook een goed baasje, die er Z2 mee rijdt en het gaat schijnbaar errug goed! Lachen

Nou, morgen even afwachten, kijken of ik ondertussen al wat meer afstand van hem heb genomen,..... Het is en blijft een eerste liefde (mn eerste paard), daar blijf je dus altijd nog van houden,.... Lovers

En die laatste 3 foto's zijn gemaakt door mijn vriend, ik vind dat ze zelfs nog wel voor posters e.d. gebruikt kunnen worden, zo mooi gemaakt,... Haha!


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 17:22

Kijk anders eens in mijn profiel, daar staan ze ook,....??

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 01:01

Poeh, poeh, vanwaar die interesse waarom ik hem verkocht heb?? Even in het kort wil ik dat best zeggen, de mensen die er om hebben gevraagd heb ik nl. al een pb gestuurd.

Ik heb al een tijdje geleden een rugblessure opgelopen, waardoor ik niet veel en lang meer kon rijden, en al helemaal geen wedstrijden meer. Daarnaast waren er nog andere prive omstandigheden waardoor ik hem niet meer de optimale aandacht kon geven die hij verdiende! Daarom heb ik een baasje voor hem gezocht (en gevonden) die hem dat wel kon geven!

Soms weet je wat het beste is, maar is je gevoel daarvan nog niet overtuigd..... Mijn gevoel is na 2 jaar nog steeds niet overtuigd,.... Boos!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 19:09

Vandaag ben ik gaan kijken biji de nieuwe eigenaresse,.... Lachen

Hij is niets veranderd, op 1 ding na: zijn hals is echt mega geworden!! Hij is denk ik wel een meter dik nu, net Ferro zijn hals zelf! Ongelooflijk, mijn complimenten voor Ilona!! Lovers Hij is zelfs nog wat knapper geworden daardoor Haha!.

Verder was hij nog net zo lief en knuffelig als hij eerst was. Nog steeds hinneken als je de stal binnenkomt en weggaat,.... Het is zo'n lief dier Lovers.

Vrijdag ga ik kijken naar een wedstrijd waar ze moeten rijden, in Waspik. Daar rijdt ze een Kür op muziek met hem, Z2 niveau. Er heeft zelfs een stukje in de krant gestaan over de combinatie, bij een andere wedstrijd in Waspik. Ik zal het even neerzetten:

Overwinning Ilona Piris

WASPIK - In de eerste Z2 proef bij dressuurwedstrijd in Waspik ging de zege naar Ilona Piris uit Huijbergen met Kephalos. Ze presenteerde een hele mooie afgewerkte proef.


Jurylid De Vos: "Het paard met de beste lengtebuiging, dat mooie appuyementen en mooi gesprongen galopwissels liet zien. De uitgestrekte draf was apart. De keertwendingen waren wel wat minder."

Leuk hè!!! Ik ben toch zo trots!! Lovers Ze had gewoon even 211 punten met deze proef gelopen,.... pfffffff. Hij heette dus eerst Kyvaso, zij heeft hem Kephalos genoemd (spreek uit: keffaalos). Roepnaam is "Kief" gebleven, hahaha *LOL*.

Vrijdag maar weer even foto's maken + filmen!!!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 19:34

Ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik er bijna mee ben weggelopen toen ik alleen met hem was,... Maar ja, zoiets noemen ze diefstal hè?? En daar heb ik niet zo veel zin in Haha!.

En als ze me had gevraagd om hem te ruilen tegen mijn veulen + merrie,......... ben ik bang dat ik het gedaan had Schijnheilig (ja erg hè, en dat na 2 jaar,.... Frusty ) Ik weet het nu zeker: oude liefde roest niet!! Lovers

Maar wel ontzettend fijn dat hij zo goed terecht is gekomen. Dat is ook altijd maar afwachten hoor,........ Verward

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 18:08

Ja ik heb haar andere Ferro ook zien staan Wouter!! Maar gitzwart? Ik dacht (op stal) dat hij donkerbruin was. Een 5 jarige toch??

Enne, als hij het inderdaad is, dan is het zijn nieuwe buurman!!! Hahaha, ja echt wel heel toevallig!! Heb je die Ferro daar zelf afgeleverd of is ze hem komen halen?

Enne, ja het was (is) een gave bok. Jammer dat ik hem met mijn rug niet meer kon uitbrengen,..... Anders was ik er lichte tour mee gestart. Nu gaat Ilona dat (hopelijk!!) met hem doen,.....

Ik heb altijd de hoop gehad dat ik weer zou kunnen gaan rijden, maar ik kon hem gewoon niet meer de aandacht geven die hij verdiende! Het is toch doodzonde om met zo'n paard waar je zoveel tijd en moeite in hebt geïnvesteerd recreatief te gaan rijden? Dat beest was gemaakt voor de sport!

Mijn grootste geruststelling is dat hij nu op een plek staat waar hij het zo goed heeft. Beter had ik hem niet kunnen bieden, daar ben ik heel eerlijk in. Hoe moeilijk het ook was na 5 jaar, ik heb voor zijn welzijn gekozen. Ook al doet het nu nog steeds pijn,.... Eninderdaad, die speciale band zal nooit verbroken worden. Lovers

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 22:13

Nog een paar nieuwe foto's erbij:

Afbeelding
Op stal met Henkie (Friese hengst) aan het knuffelen Lovers

Afbeelding
Nog een foto van zijn hoofdje Lovers Kwijl

Afbeelding
Schouder binnenwaarts (beetje onscherp Scheve mond )

Afbeelding
Dit is het schilderij dat boven mn bed hangt, gemaakt van een foto van Kief.

Afbeelding
En hier wij saampjes in verzamelde draf Schijnheilig

Zo, meer heb ik er nu even niet. Ofcourse zijn al deze foto's ook te zien in mijn profiel!!

Groetjes Anouk

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 18:01

Hmm, eigenlijk niet goed te zien op de foto's, maar hij heeft echt een super mooi hoofd, heel elegant en vrij klein van maat. Hij heeft van die ogen die heel zielig kunnen kijken ("wenkbrauwen" optrekken), en van die uitstekende oogkassen, wat hem echt een baby uitdrukking geeft....... Maar ja smaken verschillen natuurlijk, en zoals ik al zei, ben ik zwaar bevooroordeeld,.... Haha!

En bedankt voor de leuke reacties! Vinden jullie die foto met Henkie ook niet heel lief?? Het lijkt net of ze elkaar aan het kussen zijn,.... Lovers hahaha

*Anouk bekijkt de foto's voor de kweenie-hoeveelste-keer en is nog steeds verliefd,.... Lovers *

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 19:12



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers