Lammert(fries) @ B-Debuut!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-12 14:44

Hoi allemaal :D

Sinds 21 Januari zijn Lammert en ik officeel B start gerechtigd!! *\o/*

We zijn gestart in Rucphen, Dat was een friezenwedstrijd!

Met het inrijden was hij erg braaf!! :D
Wel liep hij vaak met verkeerde stelling.
Daar was ik al op voorbereid i.v.m dat er al vaker met hem is gestart, en hij altijd dat soort trucjes uithaalt :+

Normaal was hij is de bak erg snel en racerig, maar was erg braaf en af en toe gewoon echt niet aan het been!!

Toen we eenmaal de proef inkwamen was hij even erg kijkering naar de kantine maar verder ook weer hardstikke braaf!!
Voor mijn gevoel gingen de proeven erg rommelig en mocht hij meer aan het been zijn...

Toch hebben we 2 winst gereden *\o/*
De eerste proef had ik 187 (gedeelte 7/8e) van de 8 :P ....
en de 2e proef 190 (4e) van de 8!!

Dus ben ook echt wel super trots op die fries!!! <3 <3


Mijn puntjes om aan te werken zijn::

-Meer aan het been
-meer ontspanning en nageefelijk
-Ook liep hij af en toe in de verkeerde stelling, maar voor zijn doen was hij erg recht!! :D
-Handen recht naast elkaar!
-Iets minder naar voor zitten
-knik in de armen
-hakken uitdrukken en benen recht leggen(niet naar achteren)
-Iets zachter in de mond

Hier nog wat foto's en de link naar de film!!!
(foto's zijn niet heel goed gelukt i.v.m eerste keer paarden fotograferen en donker in de bak!! :+)

<3
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding





Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden :D

(zie hier onze voorgaande topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1562965)


kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-12 14:51

Hij is nu 17... :D een oud heertje dus :P ...Zadel ligt idd niet helemaal goed! hel ook snel naar voor, waardoor ik naar voren gedrukt wordt...Zijn opzoek naar een speciaal friezenzadel :D

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-12 16:36

Haha jah ik vond zelf ook wel dat het een beetje erg hoog gepunt was!! Het kan idd nog veeeeeel beter! Al die punten die je noemt klopt idd zeker. Zijn daar ook al heel hard mee bezig om alles beter te krijgen. Hij moet idd meer lengte krijgen en gaan zakken, maar is zoooo moeilijk bij hem:( maar komt wel goed;) veel oefenen haha...was wonderbaarlijk rustig! Haha stond er zelf van te kijken!! Hihi

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-12 16:44

Kunnen helaas voorlopig niet meer rijden:( de bak is kei bevroren...:( zijn idd al heel lang mee bezig om hem laag en rond te rijden. Is een uitdaging bij hem! Haha zelfs peggy zei het laatst toen ze er op reed!!

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-12 21:53

Thnx allemaal voor de tips!! :D En meer zijn natuurlijk ook altijd welkom! haha

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-12 13:02

Klopt! die buitenstelling is idd een flink probleem bij hem, vooral in een binnenbak...!! voor zijn doen was hij nu erg recht :D Kan nog beter, maar was echt al blij dat hij het niet heel erg deed!! :j was ook heel de proef meer bezig met mn buitenteugel erbij te houden, dan iets anders haha!! Hij is idd erg lief in de omgang enzo <3 Gaat echt voor je door het vuur en werkt heel graag voor je...Maar laat ook heel goed merken als je iets fout doet :P Maar het kan ook echt een enorme draak zijn hoor!! :=

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-12 19:17

Sporen waren alleen maar om heb net iets meer te kunnen prikken als hij die verkeerde stelling aannam. Verder rij ik eigenlijk bijna nooit met sporen;) normaal is hij ook veel actiever en voorwaartser. En dan is hij idd van voor beter te bewerken:) thnx

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-12 20:47

hahah ik probeerde het :P Maar normaal lach ik ook niet zo veel dus miss ligt het daaraan haha...was heel geconcentreerd aan het rijden en dan kijk ik idd af en toe beetje boos :P met die benen ben ik idd al hard aan het werk!! haha willen nog wel eens een eigen leventje leiden :o

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 13:50

Beugels heb ik iig al 2 gaten langer dan normaal. Het zadel is niet juist en drukt je naar voren. Is iig heel moeilijk rechtoo te blijven zitten. Hij krijgt binnenkort hopelijk een speciaal friezenzadel:d! Ik ben er idd bewust van dat ik zeker nog veel aan mn houding moet verbeteren!:d thnx voor de tips

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-12 10:43

ja waarsch idd een fryso :D hopen dat dat idd wel lekker ligt op hem :D

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-12 17:47

hahaha dat klopt idd;) dat ik mn eerste winstpunten heb gereden heb, dus b waardig ben;) haha...

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-12 17:10

@heukeltje: Ohhhh ik zal het eens tegen de eigenaar zeggen...!! thnx iig!!
@ayleen: Thnx!!

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-12 18:20

Nee ik wil wel de friezenwedstrijden in ruchpen meerijden:) andere zijn te ver weg helaas!! Hij moet idd was actiever lopen! hij was erg sloom en niet aan de hulpen....Normaal is hij juist te snel:( maar ben al blij dat hij zich heeft gedragen en ik heb recht de proef door heb kunnen rijden haha...

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-12 18:44

Ja het was idd wel eerste keer dat hij alleen op wedstrijd ging :o Ik moet zeggen dat ik niet veel zenuwen had :D voor mijn doen:P

kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-12 18:59

Valt in preciepe wel mee:) toen iig niet zo heel erg...Was continue met mn stelling bezig en heb hem vrij simpel en losjes gereden....Ook zijn mond die open gaat doet hij ook wann ik geen druk heb...Dat is een of andere tik van hem;)


kellistjuh

Berichten: 158
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: roosendaal

Re: Lammert(fries) @ B-Debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-12 16:21

Heb het er net even met iemand over gehad...en we denken dat hij toch nog niet genoeg op zijn eigen benen loopt en nog vrij scheef is...misschien dat hij daarom erg snel met de minst geringste druk al zijn mond opendoet...Vandaag wel weer gereden alleen veel gestapt...Hij heeft 3 weken stilgestaan ivm het weer en is dus vd week door de honden daar onderuit gegaan...is dus erg stijf en beetje onregelmatig aan het lopen...Dus veel stapoefeningen aan het doen...Moet wel zeggen dat ik nu in 1x in de gaten heb dat ik idd erg veel beweeg en hij daar enorm op reageert!! ;) Dus dat is ook zeker nog een puntje waar we aan moeten gaan werken!!! :D


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers