Skjalda fra Bakari & Rodi fra Armoti...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Skjalda fra Bakari & Rodi fra Armoti...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 10:33

Hier een paar mooie foto's van mijn 2 ijslanders Rodi fra Armoti en Skjalda fra Bakari....

Afbeelding

Rodi kijkend naar de schapen van de buren...

Afbeelding

Rodi, toch maar even achterom kijken wat de baas daar nou staat te doen...

Afbeelding

Rodi, lekker aan het grazen zonder zorgen...

Afbeelding

Skjalda even schuilen onder de boom voor de zon...


Afbeelding

Skjalda, even een middag slaapje houden...

Afbeelding

Skjalda, ook lekker aan het grazen met haar vriendinnen...


En wat vinden jullie van mijn 2 schatten van ijslanders?

Groetjes Marcia



Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 10:39

Ja Rodi is lekker gespierd en dat terwijl hij al 3 maanden vakantie heeft... Die spieren krijgt hij door het gek doen, niet door te werken hoor... Het is echt een mannetje is ook wel te zien aan zijn nek...

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 15:21

Rodi is het niet hoor... Heb hem nu al 7 jaar en hij kwam vanuit ijsland gelijk naar mij... Hebben jullie nog foto's van die paardjes die op Rodi lijken? Ben wel benieuwd namenlijk...

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 15:23

Trouwens Rodi en Skjalda staan niet bij elkaar.. Rodi staat in krimpen a/d lek en Skjalda die zo mooi aan het water staat bij de bomen staat op een begrazings gebied in Olst, ze is namenlijk pas 2.... En ze staat daar inderdaad geweldig....

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 15:58

Ja klopt, die met langere manen is een iets oudere foto... Rodi heeft helaas eczeem, maar zijn nek is te dik voor een eczeem deken, dus knip ik elk jaar als hij er last van krijgt zijn manen af, zodat ik hem beter kan behandelen en hij minder last van jeuk heeft en elk jaar groeien zijn manen dus dat stukje aan wat je op die ene foto zag. Op de foto onder mijn naam, zie je dat hij hele lange manen had, dat was toen hij nog niet zo heel veel last had van zijn eczeem, zal een foto erbij doen ook.... Helaas moet ik ze er de laatste 2 jaar steeds afhalen, maar is voor hem het beste... Ik hoop ooit ze er weer aan te kunnen laten...

Afbeelding

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 16:10

Als zijn nek erin past is hij verder zo groot dat ik het gevaarlijk vind om hem daarmee te laten lopen en verder is het een heel bang paard en zo'n deken is dus ook haast niet om te krijgen...

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 18:09

Zijn hier eigenlijk veel ijslander liefhebbers?

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 21:09

Ja ken wel mensen, maar persoonlijk vind ik die van jou beetje duur...
Maar als ik iemand weet die echt zoiets zoeken dan zal ik ze door sturen naar je... Lesley heeft haar toch in de verkoop?

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-02 15:45

Lissy: die manen zijn eraf bij die eerste twee foto's, heb ik eerder ook al verteld, doordat hij eczeem heeft heb ik ze eraf moeten knippen, nu heeft hij minder last van jeuk en ik kan hem beter behandelen.

Sonja: wij komen vaak op de Breidablik, misschien heb ik je weleens gezien dan. Van wanneer tot wanneer heb je er stage gelopen?

Tindra: ze heeft toch geen papieren? Teminste niet de goede? En geen makkelijke tolt, komt er allemaal wel aan natuurlijk.... Waarom doe je haar eigenlijk wel als je haar zo bijzonder vind?

Groetjes Marcia

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-02 16:49

Oooo maar met die duitse papieren kan je haar dus niet op je eigen naam laten zetten...

Jammer dat het niet klikt, wil je wel een andere ijslander kopen weer?
Hoe lang heb je haar eigenlijk gehad?

Vind het verder wat ik van foto's heb gezien van Lesley vaak een mooie merrie...

Hoop dat ze snel verkocht is, zijn er al mensen wezen kijken bij haar?

Groetjes Marcia

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-02 17:03

Ooo maar als je Tindra voor F10.000,- verkocht krijgt, heb je toch geld zat om een leuke andere ijslander voor terug te kopen...

En ja jammer dat het vanaf het begin af aan al niet goed ging, een goede les voor de volgende keer. Mensen die een paard willen verkopen zullen altijd zeggen dat het goed gaat later, maar je moet een bepaald gevoel krijgen als je een paard ziet en als je erop zit moet je zoiets hebben van ja gaaf deze is het, anders gelijk nee en verder zoeken. Er lopen zat leuke ijslanders rond... Ook raar van die mensen die jou Tandri verkocht hebben trouwens...

Sterkte met Tandri verder...

Groetjes Marcia

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-02 20:28

Tindra: Ik weet niet waarom dat niet kan, is heel moeilijk met DNA testen enzo... Daarom zal Tindra toch moeilijker te verkopen zijn, want mensen willen graag hun paardje wil op hun eigen naam hebben staan en als je ermee wil gaan fokken moet dat ook. Dus is toch een minpuntje voor zo'n mooie merrie... Maar dat moeten jullie anders even navragen bij het stamboekbureau... Is toen een hoop gezeur geweest met die duitste ijslanders of ze wel 100% ijslander waren blabla... Is wel het uitzoeken waard, want denk dat het een hele leuke merrie is ook eventueel om een keer een veulen mee te fokken en ze is gewoon minder waard met die papieren nu helaas....

Tinkerlover: ik snap ook wel dat hij het niet is, maar heb je misschien een foto van jullie Rodi, ben wel benieuwd namenlijk...

Groetjes Marcia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 37 bezoekers