Eerste keer --> springkenners, springt hij goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Eerste keer --> springkenners, springt hij goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 13:11

Had ff geen up to date foto's, dus ik dacht laat ik die 's tevoorschijn halen van de eerste springles van Rubel.
We hadden hem toen net een paar weekjes en wilden kijken hoe hij nu eigenlijk kon springen.
Maarre........ik moet zeggen heb helemaal geen verstand van springen, maar kan je nu op deze foto's zien of zijn techniek goed is? Wat is nu precies basculeren? Weet niet of je dit kan zien op foto's....?
Ik ben benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paar weken later onderling wedstrijdje op de manege (70-80cm)

Afbeelding

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:21

tjah,niet wat ik graag zien,ik zie graag meer sprong...meer vechtlust...hij komt op mij over alsof hij het wel leuk vindt,maar te laag ofzo...
de voorbeentechniek is wel netjes,maar iets traag qua intrekken van de voorbeen.ook de achterbenen laat ie wat hangen.
dit kan zijn omdat hij het te laag vindt!
hij maakt wel zijn hals mooi lang er rond,hij is voorzichtig op de hindernis...
eigenlijk kun je van een foto vrij weinig zien,maar zolang hij voorzichtig blijft,en netjes met de rug springt(hoofd,hals en schouders mooi omhoog bollen op de hindernis,en mooi zijn achterhand gebruikt,door de benen goed in te trekken)is hij in mijn ogen voldoende tot goed!het paard komt wel mooi recht over de hindernis,en ziet er vrolijk uit,volgens mij,als de hindernisjes wat hoger zouden worden,is hij echt nog niet zo verkeerd!
(oja,ik ben meer dressuur gericht,maar ik heb veel gesprongen,en wil ook weer gaan springen met het juiste paard ervoor,en ik kijk veel/ga veel met springruiters om enzo...zo leer je veel,maarre,nogmaals,ik ben geeeeeeeeen super springruiter hoor...)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:23

nou ik vind het knap dat je daarover kan oordelen met zulke onduidelijke donkere foto's.... Verward

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:30

Ik denk dat iemand met verstand van springen best wat van de foto's kan afleiden. Je kunt goed de positie van zijn voor- en achterbenen zien en in hoeverre deze opgetrokken zijn. Ook kun je de houding van het paard goed zien.

Helaas heb ik er niet genoeg verstand van om te zien of hij het goed of fout doet...

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 13:56

pebblientje schreef:
tjah,niet wat ik graag zien,ik zie graag meer sprong...meer vechtlust...hij komt op mij over alsof hij het wel leuk vindt,maar te laag ofzo...
de voorbeentechniek is wel netjes,maar iets traag qua intrekken van de voorbeen.ook de achterbenen laat ie wat hangen.
dit kan zijn omdat hij het te laag vindt!


Toch staat dit wel op 1.10 hoor.
Vind ik toch al behoorlijk voor een paard wat nog behoorlijk groen is in springen.
Hoger hebben we nog niet met hem gesprongen trouwens

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:05

Dat is toch onmogelijk te beoordelen van een foto? Dat is hetzelfde als ik ga zeggen dat jouw paard wel of niet dressuurmatig ok loopt n.a.v. een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:13

Moeilijk te beoordelen via de foto, wat mij opvalt is dat ie een erg hangend voorbeen heeft, maar zoiets is met training best beter te krijgen. En hij zal niet de kwaliteiten hebben om de olympische spelen te springen, maar daar heb je hem toch ook niet voor gekocht?????

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:22

Moeilijk om een echt goed oordeel te geven. Hij kan best aardig springen, misschien als de parcourtjes wat zwaarder worden dat hij zijn benen wat meer gaat gebruiken. Tsja ik zou hem toch echt moeten zien voor een goed oordeel.
Verder vind ik wel dat jij een keurige houding hebt.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 14:42

Hahahahahahahaha, dat ben ik helemaal niet.
Dit is mijn vriendin, die springt met hem. Ik nu ook wel, maar op een lager niveau zullen we maar zeggen.
Maar ik zal de complimenten aan haar doorgeven hoor!

Dus eigenlijk zou hij zijn voorbenen meer in moeten trekken boven de sprong?
En hoe krijg je dat in de training beter dan (ik heb er ECHT geen verstand van hoor)

Ik ben trouwens niet helemaal met de mensen hier eens dat je van een foto niets kan zien.
Op een dressuurfoto kan je toch bv mooi zien of een paard opwaarts loopt en/of goed met zijn achterhand draagt.
We kennen toch de beroemde tekening met het vierkantje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 14:45

Tja corine, er zijn veel manieren om het voorbeen beter te krijgen, maar daar zou ik een goede instructeur voor inhuren, en daarbij waarom zou je het voorbeen beter willen maken, hij hoeft het Z parcour toch nog niet in??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 18:35

Wat mij opvalt is dat je vriendin snel terug zit in het zadel.
Verder zou hij idd zijn voorbeen wat meer in mogen trekken.
Meestal leren ze dit zelf wel als ze een paar keer fink tegen een balk zijn gesprongen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 21:31

huh het lijkt wel alsof ze bij elke pc waar ik achter zit lichter worden haha nu zie ik de foto's wel goed maar op mn werk zag ik nauwelijks een paard Lachen