Jamaica onder het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Jamaica onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 00:15

Stappen:
Afbeelding

Close-up Haha!
Afbeelding

ik ga niet op de hoefslag, ik sjok lekker door Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wapperende manen Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Whaaa, er zit daar een hond, dus ik ga echt de hoek niet door
Afbeelding

Bijna halt
Afbeelding

Galop
Afbeelding

En weer draf
Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 00:43

woww, ziet er goed uit. Jullie zijn een leuk combi.

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:21

mooie foto's hoor die galopfoto is ook Kwijl

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:01

ze loppt al heel netjes zeg
en die mane van haar Lovers

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:05

Het wordt al een hele dame hoor! Ziet er goed uit!
Ja leuk is dat altijd met die 'jonkies', overal bang voor zijn en niet langs willen. Nu ik het zeg, het komt dat niet alleen bij jonge paarden voor, ik ken er ook 1 die ook wel eens in zo'n bui is dat alles eng is... Scheve mond beetje jammer soms.

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:14

Ziet er goed uit hoor! Hoelang is ze nu onder het zadel???

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:49

het gaat al steeds beter zo te zien!
ziet er cool uit hoor
wees er maar trots op Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 12:54

daar zat ik op te w88...Lachen
jullie staan erg leuk bij elkaar en zo te zien gaat het netjes!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 12:59

leuke foto's maar ik vind dr niet netjes lopen,gewoon normaal

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:19

Mooie foto's!!
ziet er netjes uit!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 13:31

Yentl schreef:
leuke foto's maar ik vind dr niet netjes lopen,gewoon normaal

Wat verwacht je van een 3 jarige die 3 mnd onder het zadel is? gelijk in de krul ofzo?
Ze loopt inderdaad gewoon normaal, en dat is de bedoeling ook Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:33

dat zeg ik niet maar veel zeggen wat loopt ze netjes maar dat vind ik niet Knipoog gewoon normaal

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:40

volgens mij is deze haf amper 2 jaar oud als ik dr zo zie lopen!
en yentl heeft wel gelijk want echt netjes looopt ze niet. Nou ja voor een 2 jarige waarschijnlijk wel Lips are sealed

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:45

leuke foto's en pony! Lovers

en hoezo 2 jaar oud?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:46

En van een 3 jarige, 3 mnd onder het zadel verwacht ik idd wel meer ja....
Camil liep met 3 maanden toch wel wat anders!!
Misschien wil t helpen als je de teugels bij je houd, en niet t ene moment los hebt hangen en t andere moment nette druk erop hebt.. Erg storend vooral voor een jonge pony lijkt mij...
Tja, over haar leeftijd weet ik t niet.. Ze ziet er wel jong uit maar daar heb ik niet zo heel veel verstand van.
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 25-06-02 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 14:00

Nath, no offence. Dat jij van een 3 jarige wat anders verwacht, prima. Ik niet. Ik hoef niet als ze 6 is in het Z te zitten, heb alle tijd, en rij recreatief. Heb dan wel een dressuurzadel, maar geen westrijdplanning.
Daarbij denk ik dat jij camil voor het veulen wat intensiever gereden hebt dan (wederom no offence, iedereen doet het op zijn eigen manier).

Obsession: Vorig jaar kocht ik een 3 jarige haflinger. Bij de vetarinaire keuring bleek ze 2 te zijn. Dit was vorig jaar augustus.
Hoe kom je er nu in vredesnaam bij dat ze 2 is??????

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 14:02

zo ziet ze eruit, ik zeg niet dat ze het is maar als je naar dr hele lichaamsbouw kijkt en naar de koppie........

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 14:04

ze heeft inderdaad een babyface, totaly agreed. Heeft ze altijd al gehad, en ik heb het idee dat dat voorlopig ook niet gaat veranderen.
Verder haal ik uit je reactie met Lips are sealed zulke smiley's erachter er toch wel uit dat je er vanuit gaat dat ik hier op een 2 jarige zit.
Je kan jezelf dan ook iets anders formuleren lijkt me

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 14:09

Wel leuke foto's! Veel succes nog met d'r!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 15:33

Wat is iedereen weer aardig voor elkaar.
Sorry maar dit moet ik even zeggen, het is de laatste tijd namelijk weer raak op sommige berichten. Als je iets plaatst kan je commentaar verwachten, daar moet je tegen kunnen of niets plaatsen. En als je commentaar geeft, denk dan even heel goed na en beargumenteer je commentaar. Daar hebben jullie dan allebei wat aan.

Over de leeftijd van die pony kan ik helemaal niks zeggen, de ene pony ziet er op 3-jarige leeftijd anders uit dan een andere 3-jarige pony. Over het niveau, tjah, dat ligt eraan wat je zelf gewent bent. Iemand die voor de eereste keer een pony inrijd is sneller tevreden als iemand die al meerdere pony's ingereden heeft.En hoe het er in het begin uitzag, als je een pony hebt die op het begin niet durfde lopen ben je goed vooruit gegaan.
Zelf vind ik dat het niveau wel wat hoger kan, maar (zie hierboven) ik heb dan ook al meerdere pony's ingereden. En, ook belangrijk, ben daar mee begonnen toen ik 9 was en heb dus al wel ervaring. Zo heb ik te maken gehad met pony's die alles heel snel oppikten maar ook met pony's die in het begin bijna niet op eigen benen liepen.

Sorry voor als dit berichtje een beetje hard aankwam (ja, ik begin me ook al te verontschuldigen maar doe het vast van tevoren).


Enneh; HEEL VEEL SUCCES, LAAT ONS MAAR LEKKER KLETSEN DAT HET AL VERDER KON ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GAAT GOED ZO!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 15:54

Ik vind dat Jamaica helemaal niet verkeerd loopt. Ze moet eerst op haar eigen benen leren lopen met iemand op haar rug, voor je andere dingen van haar kan gaan vragen. Zo lang een paard nog niet 100% haar evenwicht gevonden heeft onder de ruiter, kun je nog niet beginnen met aan de teugel rijden. Lekker doorgaan hoor Stef, Jammie is een poepie Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 16:58

Ik neem aan dat een pony die ruim 3 maanden onder het zadel is toch wel een beetje op zn eigen benen kan lopen niet?
En met zon waslijnen ondersteun je de pony echt niet.. Met dat getrek en gepluk, en dan ineens weer een losse teugel.. Daar snapt ze natuurlijk niets van. Je moet zon jong beestje opsluiten tussen je benen en evenveel druk op beiden teugels doet ook véél wonderen.. Dan loopt ze zo op eigen benen, dan kan ze bijna niet slingeren. Maar als je het ene moment losse teugels hebt, dan weer strak, en op sommige foto's ook afgestoken benen.. Dan snapt ze er zometeen niets meer van en duurt het nog wel even voordat ze op eigen benen loopt. Tenminste, zo denk ik erover.. En ik heb mijn pony ook zelf ingereden, en vroeger met nog iemand een klein shetlandertje, dus het ligt er niet helemaal aan of je al vaker pony's ingereden hebt of niet.. Want als mijn pony nog niet echt op der eigen benen kon lopen naar ruim 3 maanden, dan ging ik me toch eens flink afvragen wat ik nog verkeerd deed!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 17:09

wat een commentaar allemaal.
Volgens mij is er niet 1 manier om een paard in te rijden, ieder paard en iedere ruiter is anders en iedereen doet het op zijn eigen manier. En bovendien; ik lees nergens dat die pony niet op zijn eigen benen kan lopen?Alleen dat ze het rustig aan doet dat is heel wat anders.
Ik vind het er goed uitzien hoor; leuk paardje heb je!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 17:28

Nathalie schreef:
Ik neem aan dat een pony die ruim 3 maanden onder het zadel is toch wel een beetje op zn eigen benen kan lopen niet?


Het ligt eraan hoeveel je erop gereden hebt. Stef wil haar denk ik niet in 1 keer veel belasten, en heeft misschien nog niet zo vaak gereden. Dat kan je niet zeggen.

Wat je zegt over de teugels ben ik het wel met je eens, Nathalie.
Stef, verder leuke foto's hoor. Ze is een mooie haflinger

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 21:42

Dit is toch niet normaal... Kunnen jullie dat niet accepteren dat mensen verschillen??? En dus ook verschillende meningen hebben??
Blerg heb het idee dat ik nu een juf ben tegen een stel jonge kleutertjes.
Leer elkaar waarderen en heb niet altijd commentaar.... Ookal is dat voor sommige moeilijk Lips are sealed

Nu nog ff een moddie-af bericht:
Hele leuke foto's Stef, ze gaat vooruit! En doe het vooral lekker op je eigen tempo en je eigen manier. Ik bewonder jou omgaan met paarden meer dan mensen die een jonge pony in een korte tijd de top in willen rijden!
Succes