Dit stel is zo apart om te zien!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Dit stel is zo apart om te zien!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 18:53

Ik kwam deze afbeelding tegen en moest het gewoon hier op bokt neerzetten, het veulen en de moeder zijn zo'n aparte kleur, het zijn Lusitano's! Waarschijnlijk vinden veel bokkers hem niet mooi maar toch heeft het wat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 09:23

Cassidy schreef:
En Albino's bestaan niet bij paarden.


Dit is niet helemaal waar wat je zegt, helaas kan ik geen harde bewijzen leveren want het paard in kwestie is overleden en ik heb er geen foto van, maar in Loosdrecht heeft jarenlang een albino gestaan bij Manege van Fuhren. Hij heette Dingo en was echt albino, mocht ook alleen in de avondlessen meelopen 's zomers en s'nachts in de paddock, overdag op stal, omdat overdag zijn ogen en huid te gevoelig waren voor het zonlicht. Hij was echt spierwit met rode ogen en z'n hele snoet was roze. Het kan dus wel maar het is uiterst bijzonder Knipoog

Trouwens wel een erg leuke uitleg over de kleuren, erg intressant!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 10:39

Cassidy schreef:
Was het echt een albino, en geen extreme sabino?
Nogmaals Albino bestaat niet. Extreme Sabino zorgt ook voor een roze huid en blauwe ogen. Ik ga even kijken of ik een foto kan vinden.


Het was 100% zeker een echte Albino, geen aftekeningen met rode ogen (dus niet roze huid en blauwe ogen maar roze huid met rode ogen). Als de zon ook scheen wilde hij ook niet naar buiten en werd ie dus overdag op stal gehouden en kwam hij er 's avonds pas uit! Oh, ik wou dat ik een foto van hem had dan kon ik het bewijs leveren Knipoog

Je schijnt idd paarden met spierwitte vacht, roze huid en blauwe ogen wel albino te mogen noemen (heb ik net ergens gelezen op google) maar dat het idd sporadisch voorkomt dat je in de paardenwereld een "echte" albino treft......wel apart want in de dierenwereld zie je toch geregeld albino's.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers