Foto's van Haaien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Foto's van Haaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 22:15

Op speciaal verzoek van Sterre ook deze foto's van een witte Haai. Haar broer is 3 weken geleden op duikvakantie geweest in Zuid Afrika en heeft oog in oog met deze jongen gestaan...


Afbeelding
Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 22:23

gaaaaaf, met DEZE haai in speciaal, of "gewoon" een great white?
Ben helemaal maf van haaien, vind het facinerende beesten (op afstand wel te verstaan Haha!)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:05

hier heb ik maar 1 antwoord op:

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 23:08

stef schreef:
gaaaaaf, met DEZE haai in speciaal, of "gewoon" een great white?
Ben helemaal maf van haaien, vind het facinerende beesten (op afstand wel te verstaan Haha!)


Volgens haar was het echt deze haai.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:14

Zo te zien hebben ze 'lokaas' achter de boot hangen.
Ik vind de ogen best eng eruit zien... (even de dubbele rij tanden daar gelaten Knipoog ) ik ben helemaal niet zo dol op haaien Haha!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:28

Haaien zijn echt zulke gave beesten!!
Ik hoef niet zo zeer oog in oog te staan, maar vanaf een veilige afstand..(in zo'n bakje in het water nou ik nou NOOOOOOIT doen!! (meerdere redenen).
Heftige foto, vooral die eerste.. Lips are sealed Haha!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:36

Ohhh my god!
Ik krijg spontaan kippevel ervan !!!!
Die bek, en die ogen.. Brrr Scheve mond
Die zal maar aan je grote teen sabbelen Knipoog

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:37

OW GAAF!! Echt mooi!! Alleen hoef ik ze niet in het echt van zo dicht bij te zien hoor *bibber*

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:39

Wow, je moet het maar zo dicht bij je in de buurt hebben, zo'n gevaarte. Levert wel spectaculaire foto's op....

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:39

Erg mooie foto's !
Maar zó krijgt een haai dus zijn slechte imago en dat vind ik eigenlijk wel erg jammer, ondanks dat de foto's ontzettend mooi zijn Lachen

Ik hoop dat het ooit nog eens goed komt met dat imago...

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 00:19

ze zijn heel interressant en echt de moeite waard om ze te bestuderen, ik heb er ooit een presentatie + scriptie overgehad, waar ook interviews voor gedaan moesten worden! En het was heel interessant!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 00:29

Gaaaaafff, dat zou ik nou wel eens in het echt willen zien.
Ik zou het wel eng vinden maar veel meer intressant. Haha!

wel hele moooie goede foto's trouwens.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 00:35

assie schreef:
Erg mooie foto's !
Maar zó krijgt een haai dus zijn slechte imago en dat vind ik eigenlijk wel erg jammer, ondanks dat de foto's ontzettend mooi zijn Lachen

Ik hoop dat het ooit nog eens goed komt met dat imago...


Deze foto´s heeft mijn broer op 21 mei in Kaapstad gemaakt, waar hij in een kooi bij de "great white shark" heeft gedoken! Toen hij een week daarvoor bij mij op bezoek was, heb ik nog geprobeerd om hem er van af te houden, want het leek me dus echt doodeng *ril*ril*ril* . Een paar uur na de duik, kreeg ik een SMSje van hem: "in één woord geweldig, absoluut fasinerend!!!!"
Deze foto´s zijn zeer zeker niet bedoelt om het dier een slecht imago te bezorgen, maar ik wilde ze laten zien omdat het gewoon hele mooie foto´s zijn!!!
Er is nog een foto, die hij met zo´n simpel onderwatercameraatje gemaakt heeft, daar zie je hem in z´n volle glorie ! Echt heel mooi!
De haai wordt met aas naar de boot gelokt (zoals je idd op de tweede foto kan zien) en dan ga je in de kooi. Deze twee foto´s heeft mijn broer gemaakt vanaf de boot, toen twee andere duikers in de kooi zaten.
Hij zei zelf dat ´ie geen moment bang is geweest; hij had de indruk dat de haai absoluut geen interesse voor de kooi had, alleen het aas was belangrijk voor hem! Eén keer "vergiste" de haai zich en stak z´n neus door de spilen van de kooi Lachen . Deze haai, moet volgens de gidsen op de boot, zo´n 4,5 meter zijn geweest.
(Cassidy, mijn dank is groot Kusje !!!)

Pepijn, betekent dat ding "mooi" of "niet mooi" Verward
IK vind de foto´s erg mooi en zie persoonlijk niet zo veel verschil tussen foto´s van een brullende tijger (met bijpassend gebitje Haha! ) in de dierentuin, of van deze grote jongen in z´n eigen omgeving Scheve mond .

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:19

zoooo super gaaf!!
als ik zoiets meemaak moeten ze bij mij wel een beetje op een afstandje zijn Scheve mond dan vind ik ze wel leuk! Haha!

Ik moet dan gelijk aan deep bleu see, en jaws denken Scheve mond Lips are sealed Haha!

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 10:53

Eigenlijk wel zonde dat we er zo bang voor zijn he? Komt eigenlijk alleen maar door die films. Terwijl het eigenlijk 'foutjes' zijn van de haaien dat ze mensen aanvallen. Surfers bijvoorbeeld zien er net uit als zeeleeuwen of zeehonden als je ze van onderen bekijkt. Dus vandaar dat we worden aangevallen.

Ik heb ooit eens op Discovery gezien dat iemand in een kooi zat en dat ze een grote witte hadden gelokt. Echt zoo indrukwekkend om dat te zien. Je zag em telkens rondjes draaien rondom de kooi (waar ook aas was), opeens wassie weg en dan toen kwam ie helemaal uit het niets met zijn bek naar de kooi toe. Zelfs ik schrok Lachen

Maar goed.. ik heb 't toch liever op orca's en dolfijnen Knipoog

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 11:25

Wow, wat een prachtige foto's! Net foto's uit Discovery ofzo, zo mooi!
Maar lijkt me echt gaaf om zoiets te doen. Alleen zou ik denk ik én het lef er niet voor hebben én het geld niet Haha!

Neh....ik hou het maar op dolfijntjes Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 12:28

Inderdaad erg mooi foto's Carolien! Ik had het zelf nooit gedaan...ik vind die beesten prachtig, maar inderdaad op een afstandje Knipoog Gelukkig is je broer heelhuids teruggekomen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 12:51

jeetje wat hebben ze ook een grote mond zeg Extreme duivel . foto's zijn wel zeer scherp en van dichtbij genomen.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:52

WOW!!!!!! Wat een superfoto's zeg. Ik vind deze dieren echt zo gaaf en fascinerend. Kijk er ook regelmatig naar op TV (al zijn het vaak herhalingen Frusty). Ik ben totaal geen held, maar het lijkt me echt heel gaaf om een keer zoiets te doen (zeg ik hier heel dapper vanachter mijn computertje Knipoog).

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:58

Wow wat een stoere pics zeg! Heel gaaf, maar lijkt me doodeng om zo oog in oog te staan met een haai!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:13

Echt gave foto`s!! Ik heb witte haaien altijd al fascinerend gevonden, alleen jammer dat ze door die film Jaws, zo`n slecht imago hebben gekregen...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:19

echt hele mooie foto's, mij niet gezien m te doen, maar het zijn echt hele mooie foto's!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 19:09

Mooie foto's hoor!
Maar ik heb het er niet zo op.

Michel en ik hebben eens een introductiecursus duiken gedaan en in Thailand een aantal keer gesnorkeld. Allemaal heel leuk en echt heel mooi, maar ik heb het niet zo op die vissen .
En dat is ook de reden dat we maar niet verder zijn gegaan met de vervolg cursussen van het duiken.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 21:03

Sterre"]
[quote="assie schreef:
Erg mooie foto's !
Maar zó krijgt een haai dus zijn slechte imago en dat vind ik eigenlijk wel erg jammer, ondanks dat de foto's ontzettend mooi zijn Lachen

Ik hoop dat het ooit nog eens goed komt met dat imago...


Deze foto´s zijn zeer zeker niet bedoelt om het dier een slecht imago te bezorgen, maar ik wilde ze laten zien omdat het gewoon hele mooie foto´s zijn!!!

IK vind de foto´s erg mooi en zie persoonlijk niet zo veel verschil tussen foto´s van een brullende tijger (met bijpassend gebitje Haha! ) in de dierentuin, of van deze grote jongen in z´n eigen omgeving Scheve mond .
[/quote]

Dat snap ik, dat bedoelde ik ook niet, sorry als het zo overkwam.
Ik vind het ook een supermooie foto hoor, maar door het zo te laten zien... ehm, hoe leg je dat uit... ik kom even niet op de woorden, maar het geeft me gewoon zo'n negatief gevoel zeg maar.

Ik zie wel verschil, een tijger heeft een lief vachtje en ziet er 'schattig' uit in de ogen van heel veel mensen. Een haai in de ogen van 99,9 % van de mensen niet. Denk dat dat toch wel een heel groot verschil maakt.

Nogmaals, ik vind het supermooie foto's en ik hoop dat er nog heel lang haaien zullen blijven (waarvan zulke mooie foto's kunnen worden gemaakt Knipoog )