Foto's veulen Sumrin Taru x High Flown's Japhet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Foto's veulen Sumrin Taru x High Flown's Japhet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 20:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 06:34

Youko schreef:
Ahh Lovers , wat lief. Is Japhet nou nog steeds van Marian Spruyt, toendertijd heb ben ze hem uitgeleasd.


Hallo, volgens mij is Japhet in Agelo op huurbasis, dus Japhet is denk ik nog steeds van Marianne Spruyt. Ze zal wel trots op hem zijn, want hij fokt best!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 07:06

Cassidy schreef:
Wordt het veulen schimmel?


Natuurlijk wordt het schimmel. Dat kan je zien aan de haren rondom de ogen. Ik heb trouwens begrepen dat High Flown's Japhet alleen maar schimmels fokt, dus echt geen verrassing Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 13:49

laurake schreef:
Wat voor Welshjes heb je nog staan?


Op dit moment geenéén Haha! . Erica is verkocht, Tulip staat op de Strabrechtse Heide, Taru en Tirion staan bij de hengst en hun veulentje natuurlijk ook. En hier in Finland staat al helemaal niks Verdrietig

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 17:49

laurake"]
Zijn Welshen dan niet populair in Finland?
[/quote]

Voor een beetje een fatsoenlijke Welsh Mountain kan je in Finland tussen de 1500 en 3000 Euro vragen... Ze zijn redelijk populair, maar het kost ook wel wat om ze hier te krijgen..
[/quote]
[quote="laurake"]
Of staat het Welsh "gebeuren" nog niet op punt waardoor ze de minder goede tot slechte fokproducten daar hebben staan? (behalve jij dan gezien je prachtige pony's Haha! )
[/quote]
Half ponyfokkend Finland hoopt dat ik de ponies hier uiteindelijk naar toe haal. Dat zal wel snel afgelopen zijn als we 10 jaar op een rij Fins kampioen geworden zijn Haha!. Alle gekheid op een stokje, er zijn hier best wel een stuk of 5 goeie ponies. Er worden jaarlijks 25 veulens geregistreerd. Ik zou ook hengsten mee moeten nemen, want er staat hier niet veel soeps. Een hectare wei is hier lekker goedkoop (10000 Euro of minder), maar het jaarlijks onderhoud per pony ligt op meer dan 3000 Euro. Het gras is nu al opgehouden met groeien, want het is hier alweer te droog.


[quote="laurake"]
Maar jij bent dan ook geen echte Fin als je zo goed Nederlands typt neem ik aan.
[/quote]
Nee, meer een Brabo/Limbo zou ik zeggen *LOL*

[quote="laurake schreef:
Wat doet een Welsh liefhebber dan in zo een land als Finland waar de Welsh ver te zoeken is? (kun je beter in Wales gaan wonen lijkt mij Knipoog )

Ach ja, vrouw, werk? Katja weet wel dat we een keer terug gaan naar de bewoonde wereld Schijnheilig . Wales zou leuk zijn. In Zuid-Wales zitten wel een aantal leuke businessen in mijn richting. Ook in Engeland, in Peterborough. Op dit moment reis ik ook iets te veel om ponies te hebben. Dinsdag vlieg ik naar Brussel, dan vlug thuis de jaarling hengst gaan kijken, kopje koffie drinken, weer terug naar Brussel, Bluebell gaan kijken (als dat lukt) vervolgens weer naar Brussel, dan donderdag naar Parijs en vrijdagavond weer naar huis Haha!


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 22:16

Hoi, onze ponies staan normaal gesproken in Lierop. Dat is een dorpje in Noord-Brabant dat tussen Eindhoven en Venlo ligt.. In Finland zijn geen ponies van ons. De beste A die we ooit naar Finland hebben gestuurd was een hengstje dat naar de naam Hegelhof's Cupido luisterde, maar dat werd gecastreerd op advies van een "eerlijke" Welshman, die natuurlijk wel twee ander hengstjes als vervanging leverde.

De drie beste A-tjes in Finland zijn Verdrefawr Ifor (hengst), Pentyrch Delilah (merrie) en Moondelight's Idefix. Er zijn er nog wat meer, maar dit zijn de meest duidelijke. Overigens zijn Delilah en Ifor de ouders van Idefix. Er zijn er dus nog meer uit die stam. Verder zijn hier dus een drietal Dyfrdwy hengsten, die mij in het geheel niet aanspreken. Ook loopt er nog een mooie oude Bowdler merrie 130 km ten noorden van hier, maar de spoeling is idd erg dun..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 75 bezoekers