tekening van welsh A Nanda

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 10:27

Marli Hommel is een van de weinigen die ik zeer goed vind op het gebied van de "paardenschilderkunst".

Persoonlijk ben ik namelijk van mening dat het tot in de puntjes natekenen van een paard vanaf een foto niet tot "kunst" behoort, is namelijk geen aanvulling op de foto zelf. Dat wil niet zeggen dat het geen kunst is om het te maken, het is heel knap.

Ik ben opgeleid in de kunstwereld (kunstacademie + lerarenopleiding tekenen en handvaardigheid) en daar was het zo ongeveer taboe om naar de werkelijkheid te tekenen: alles moest abstract: dan was je pas goed bezig.

Daar ben ik het niet mee eens, maar ik vind wel dat een tekening of schilderij iets eigens moet hebben, iets moet zeggen over het paard en degene die het geschilderd heeft, anders kun je gewoon beter een foto nemen. Kan ook bijzonder mooi zijn, zie de foto's van arnd!

Heike, ik vind deze tekening mooi en goed uitgevoerd, ik zou alleen nog iets aan de blanco achtergrond doen, anders blijft het zo'n "tekening" als je begrijpt wat ik bedoel...

Enne; ik ben benieuwd naar jouw versie van de Marli Hommel schilderijen!

Groetjes en veel schilderplezier!

Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers