[RT-HAW] paard (Lancelot) wedstrijd Westervoort L2
We rijden momenteel op L2 niveau, zijn hard aan het buffelen voor het M1.
Paard is een 13 jarige Lancelot x Ulft die eerder Z mocht springen.
Ik heb sinds m'n 10e paardgereden tot m'n 15e in de manege.
Daarna 2 verzorgpony's en op m'n 18e dit paard gekocht.
Ik nog nooit fatsoenlijk gedressuurd of wat dan ook.
Dus alles wat ik doe is ook aardig nieuw, tips en opbouwende kritiek zijn ook altijd welkom

We hebben een aantal dingen waaar we tegen aanlopen.
Punt 1 is contante aanleuning. Hij is ontzettend loerderig en niet geconcentreerd. Ik kan hem er even bijhouden, en dan gaat zn hoofd weer een andere kant op. Minpuntje van mij is dat ik m'n tuegels wel eens verpak, omdat ze soms langer worden omdat hij langer wordt. Snap je het nog
Dus de aanleuning van mijn kant is ook niet stabiel. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk druk hebben van voren, maar wel genoeg dat ie lekker showt. Ben zo bang dat ik hem pijn doe of zo
Ik ben veel te lief voor hem
Ik moet dus eigenlijk de tuegles op een vaste plek vasthouden en niet meer verpakken. Tevens moeten m'n handen rechtop. Maar als ik ze rechtop heb, heb ik het idee dat ik veel meer druk op de teugels heb dan, en hij loopt dan ook in een mindere aanleuning. Als ik m'n handen rechtop zet, dan heb ik meer druk op de teugels denk ik...
Verder rechtop zitten en m'n hakken uitdrukken. Als hij eenmaal begint te shouwen ga ik opeens achterover zitten? Ook met doorzitten ga ik minder op mn kont zitten als met lichtrijden.
Nog iets. Bij het begin looptie nog niet helemaal lekker door zn lijf, en aan het eind loopt hij thuis heerlijk! Word ik helemaal blij van (kun je ook aan mijn gezicht zien
) en dit krijg ik op concours nooit voor elkaar, dat hij zo loopt. Maarja. Oefening baart kunst 
Ik heb nog genoeg te doen in ieder geval

Manonnetje, bedankt voor de foto's

Z'n oren vallen er vast af

Hier zit tegenwoordig een knelpunt. Hij wil zich niet lekker door z'n lijf laten rijden de eerste paar minuten. Lengtebuiging gaat wel. Maar nageeflijkheid is ver te zoeken. Ik moet dan echt eerst tempo maken en hem aan het been maken voordat ik met de voorkant bezig kan zijn.

Dit lijkt er iets meer op.

Stap was heel sterk vandaag.

De voorkant maar even vergeten in draf en gefocussed op de achterkant

Van achteren goed genoeg, van voren niet echt..

En daarna gaat ie weer meewerken!

Voetjes van de vloer!!

Hij gooit zo fanatiek op, dat ik echt niet rechtop kan zitten

Yeah.

Lekker fanatiek stapje tussendoor.

En dan maakt ie zich zo ontzettend bol dat ik he-le-maal niet meer kan zitten

Hij is het zat