Hoogtijd dat jullie kennis maken met Tjitske ;)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Hoogtijd dat jullie kennis maken met Tjitske ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 21:53

Ik ben al een tijdje lid maar heb eigenlijk jullie nog niet voorgesteld aan mijn paardjes dus bij deze als eerste photo's van mijn lieve Friesche merrie: Tjitske. Ze is 4 jaar en verwacht over 3 weken haar eerste veulen. Jan de eigenaar fokt Friesche paarden. Ik rij ook haar volle zus Ynskje. Ynskje is 3 en ik heb haar net ingereden ( ben nog mee bezig) Wieberta is ook een 3 jarig merrie en daar rijdt een vriendin op. Berber is 9 jar en de moeder van W en Dabe ons jaarling hengstje.
Nu de photos:

Tjitske:

Haar lieve hoofdje:
Afbeelding

Wat is baas daar aan het doen???
Afbeelding

Afbeelding

ff mooi staan:
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/2210757662 [/img]

En als laatste eentje van haar dikke buikje:
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/1896383251 [/img]

Ynskje:
(helaas wat oudere fotos- zet binnenkort wel nieuwere, ze is verabderd sinds ze bereden wordt)
Afbeelding
Afbeelding

Wieberta:

Afbeelding

Berber:
Afbeelding

Dabe:
Afbeelding

De drie jongste van de friesjes samen:

Afbeelding

En hoe vinden jullie ze?

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 21:55

hmmmm ze zijn een beetje erg groot uitgevallen Verward Ze zijn normaal voordat ik ze bij endoria upload. hoe kan ik dit het beste aanpassen Verward

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:58

mooie friesjes hoor! de foto's zijn idd wat groot. Haha!
Vertel eens wat meer over ze, afstamming ed

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:00

leuke knollies Lachen sommige mensjes kunnen dat met een programma,dat aanpassen.ik niet Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:53

Tjitske ziet er idd erg Kwijl baar uit! Mooie Fries lijkt me dat, al blijft het moeilijk een Fries op een foto te beoordelen. Lips are sealed

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 09:51

Mooie friezen!! ik heb ze ff kleiner gemaakt voor je

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 10:21

ik heb misschien een tip:

Ik neem aan dat bijna iedereen het programma "paint" in z'n computer heeft staan? ok dan doe je de foto openenen en dan op bewerken dan op uitrekken/hellen en dan doe je de foto een paar % minder. Ik hoop dat je het zo snapt (anders stuur je maar ff een pb Knipoog )

Enne leuke fries by the way Kwijl

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 10:55

Bedankt voor de tip! En voor het verkleinen! Ik heb idd Paint. Mijn huidige photoprogramma heeft idd geen mogelijkheid tot kleiner maken.

Meer informatie over de Friezen: Tjistke en Ynskje zijn volle zusjes. Hun Vader is Piter en moeder is Fetje fan Lauwerstate (uit Tamme). Ynskje heeft een 2e premie in het veulenboek en we gaan dit jaar voor eerste premie. Tjitske heeft 2x 3e premie want ze was nog heel erg jeugdig qua uiterlijk vorig jaar en liet zich helemaal niet zien- was te opgewonden geloof ik. Ze is met het rijden veel veranderd en we gaan dit jaar voor minimaal een 1ste premie.
Berber is uit Dirk een Tsjalling merrie. Ze is ster. we hopen wel binnen een paar jaar model van haar te maken.
Wieberta is de dochter van Berber en heeft als vader Jillis. Zij heeft een 2e premie.
Dabe is ook uit Berber en heeft als pap Abe. We hebben van hem veel verwachtingen:) weten alleen nog niet 100% zeker of we hem zelf houden of verkopen aan een hengstenhouder. Als ie zo braaf blijft als hij nu is (is super braaf met poetsen en wandelen enz. in de omgang. we zijn heel consequent met hem) dan houden we hem zelf. we hebben plek zat voor een hengst erbij. Hij moet wel zo braaf blijven (mag gerust wat hengstestreken hebben zolang hij weet dat WIJ de baas zijn) dan houden we hem zelf.
Ik rij zelf op Ynskje en tjitske. Beide nemen het heel goed op dat het vaak verleidelijk is om te ver te gaan. Ynskje rijd ik nu dus 2x in de week dressuur en de rest of longeren of de bossen in. Tjistke op dit moment alleen de bossen want ze moet over 3 weken bevallen. Ze loopt nu heel graag nog dus gaan we elke dag ff een klein uurtje door de bossen rustig rijden:) Ik hoop van de zomer met beide te starten.