Nav dit topic: [JITP] Mijn nieuwe "aanwinst" Patrick.
Ik heb er weer een nieuwe topper bij!
Alweer een oudje, maar maakt niet uit. Ik vind het leuk om ze nog een beetje op conditie te houden.

Patrick is een ruintje en vroeger Z2 dressuur en Z springen geweest.
Ik heb hem vorige zomer 2 maandjes gereden en toen gestopt wegens omstandigheden en ik wil hem nu weer een beetje gaan oppakken.
Ik rijd natuurlijk ook nog Goldie en die ben ik dan ook gewend. Elke keer harder willen en ik elke keer in moeten houden. Dat gevecht in het begin dat ze elke keer weer aan gaat, tegenover de altijd rustige, maar o zo sterke patrick.
Mensen denken altijd bij patrick, die Z heeft gelopen, dat ie het allemaal wel even doet. Maar dan stap je derop en valt het toch best wel tegen
. Hij is verschrikkelijk sterk en maakt zich dan echt heel groot. Vandaag was de 2e keer dat ik er weer op zat sinds een jaar en hij volgde mijn hand niet zoals ik wilde, maar dat verwacht ik ook niet meteen. Hij was ook weer verschrikkelijk sterk vandaag, door de temperatuurswisseling. Daardoor ben ik geneigd om mijn binnenhand vast te zetten of daar het op te lossen met mijn binnenhand. Ik wet het, echt het foutste dat je op dat moment kunt doen maar hij maakt zich zo sterk dat op dat moment voor mijn gevoel even niks anders meer lijkt te helpen. Ik hoop dat ik dmv dit topic een boel tips en commentaar kan krijgen, zodat we weer een stapje in de goede richting kunnen. Want dit is uhm tja.. nog niks natuurlijk. 
Ook ben ik veel bezig met halshouding, hij loopt graag heel hoog in zijn Z-houdinkje, wat ik dus NIET wil. Ik rijd lang en heel laag maar wel rond in, en pak hem na een kwartiertje steeds iets meer op.

Naam: Pattrick, maar iedereen noemt het Patrick

Ras: Newforest
Niveau: Lager dan B.
Ik heb veel overgangen in draf gereden, daarom ook zoveel daffoto's om hem beetje los te krijgen en zodat ie misschien iets meer nog mijn hand ging volgen. En ohja, ik weet dat ie in de galop teveel uit elkaar valt, maar ik wil eerst dat Patrick een normale arbeidsgalop doet ipv heel verzameld en met heel weinig sprong. Dus eerst gas + sprong, rest komt later wel!

Paar pasjes wegdraven... ongecontroleerd, neusje er te ver uit. Wel fijn beengebruik.

Kijk, hier begint het al wat te lijkt, fijne achterhandgebruik!

Hmm, niet echt zoals ik hem graag wil zien maar ook niet superslecht. Ik zit wel als een zoutzak.

Weer schakelen in draf, begint al meer te volgen maar nog te veel spanning en mag iets gecontroleerder. Om maar niks over mijn houding te zeggen..

Valt teveel uit elkaar, mag iets meer beengebruik.

Erg slechte foto, hel erg uitelkaar gevallen, neusje er tever uit, weinig sprong en ik zit weer eens geweldig.

Al iets meer sprong maar neusje er nog teveel uit. Maakt niet uit, ben al blij als ie zijn achterhand meer onder de massa zet!

Echt een slechte foto, ik steek mijn benen af, kom te ver uit het zadel, patje loopt te hoog in de hals.
Even om te zien waar ik dus aan wil werken, dat hoort er ook natuulijk bij!

Commentaar is echt heel erg welkom, maar houd rekening mee, ik ben pas 14. Geen superruiter en patrick is echt niet de makkelijkste, ik heb veel pony's ingereden en tot ongeveer L niveau gereden, maar de meeste waren echt een stuk makkelijker dan Patrickje.