Vrijspringen, super foto's !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:18

Vrij laten springen is leuk, maar zoals jullie
het doen is het heel onverantwoordelijk!!!!
Kijk voor commentaar maar eens naar de reactie van Xono daar
ben ik het 100% mee eens!

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:21

leuke fotos mooie paardjes(vooral zazou Haha! ) ze kunnen goed springen zeg !

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:55

Eens met Flower, dit geeft echt het beeld dat jullie die beestjes afraggen, en dat hindernis materiaal.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:56

heyy ik ga ook even vervelend voor je zijn, er zijn niet voor niks speciale staanders, lepels en balken uitgevonden...
Die kruiwagens vind ik ook wel link en vooral als ze met z'n drieen over 1 hindernis gaan zou ik mijn hart vasthouden!
En je hebt Zazou echt helemaal in het zweet gewerkt zeg, volgens mij moet je echt eerder stoppen.

Nou succes ermee

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:12

de pony's vinden het duidelijk leuk maar de materialen zijn echt gevaarlijk. sommige vast gebonden als ze die raken kunnen ze zich erg bezeren! het lijkt al of de vos eerst heeft gereden aan de vorm van de zweetplekken, moet die dan daarna ook nog dit allemaal doen? ik zou kiezen voor het een of het ander maar niet allebei tegelijk met zo'n dikke vacht!

Tanjake13

Berichten: 363
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Kapellen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 17:30

heej
We hebben geen staanders of balken, dus we moesten onze inspiratie gebruiken.
Die wei opknappen gaat niet echt, want mijn vriendin heeft die zo gekocht, maar dit is eigenlijk de wei waar ze op staan:
Afbeelding

Maar even ook over de hindernissen.
Die kruiwagens daar hadden jullie gelijk in enzo.
We hebben wel gezien bij elke hindernis dat ze los was, dus elke keer als ze een balk aantikte, viel die er direct af.
We hebben ook geen enkele hindernis vastgebonden, dus daar hebben we ook goed op gelet.
We hebben idd s morgens met de 3 paarden een ritje gedaan, maar dit was helemaal niet zwaar, want het was alleen ff stappen en draven.
Zazou heeft evenveel gewerkt als bingo en boyke (zelfs minder), maar Zazou zweet gewoon heel rap.
Maar we hebben gewoon indoog gehouden dat als ze begonnen te pompen dat we ze gewoon even lieten rondstappen om ff tot rust te komen terug.
Na dat ze hebben gelopen hebben we het zweet er afgedaan met een zweetmes, dus ik denk niet da we zo veel verkeert hebbe gedaan.
Of wel? Verward

XxX
Tanja

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:37

Wat dacht je van goed op adem stappen, en een bezweet paard pakt met dit weer snel een verkoudheid op, zeker met een lange vacht?

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:41

Hartstikke leuk dat jullie zo met die ponies bezig zijn.
Maar op sommige foto's zie ik allemaal blauwe touwtjes liggen bijv. bij foto 10 en 12, als ze die raken kunnen ze hun everwicht verliezen en hun benen of nek breken.

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:44

Leuke foto's, maar pas inderdaad goed op dat de balkjes er gelijk afvallen als ze aangetikt worden, en dat er geen uitstekende dingen zijn waaraan ze zich kunnen bezeren of aan kunnen blijven haken. Van een beetje zweet gaat een paard niet dood Knipoog, maar ik zou in elk geval wel zorgen dat hij een beetje op adem stapt en niet meer warm is.
Ik ben helemaal verliefd op dat schimmeltje. Lovers

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:45

Heeey
Leuke pony's hoor vooral die Bingo Bloos!
Bingo doet me denken aan een oude pony die ik ken..
alleen die is een tijdje geleden verkocht Bloos!

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:21

Leuk hoor

Gadsie wat gevaarlijk met zijn drietjes.. Scheve mond

Vind dat maar eng hoor..

Tanjake13

Berichten: 363
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Kapellen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 18:23

x_shirley_x schreef:
Heeey
Leuke pony's hoor vooral die Bingo Bloos!
Bingo doet me denken aan een oude pony die ik ken..
alleen die is een tijdje geleden verkocht Bloos!


Heej
Waar stond die pony die op bingo lijkt?
xXx
Tanja


Die blauwe touwtjes lagen normaal gezien niet in de weg, die lagen onder de hindernis, dus ik veronderstel dat ze dan niet erop kunnen springen.
Maarja, volgende keer dan zullen we ze weg doen.
xXx

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:48

Tanjake13 schreef:
Heej
Waar stond die pony die op bingo lijkt?
xXx
Tanja


Die blauwe touwtjes lagen normaal gezien niet in de weg, die lagen onder de hindernis, dus ik veronderstel dat ze dan niet erop kunnen springen.
Maarja, volgende keer dan zullen we ze weg doen.
xXx

maar als ze door een hindernis gingen, of de balk erafgooien kunnen ze er dan dus wel verstrikt in raken,
sorry maar vind het ook niet echt veilig voor de paarden om daarover te springen.
En je had beter ook even met dat bezwete paard kunnen gaan stappen en hem een dekentje op kunnen doen ipv alleen het zweet er met een zweetmes af te halen. Met die wind vat hij zo kou.

marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:12

wat grappig zeg!
en zazou trekt op die ene foto over 75cm echt heel mooi zijn beentjes in!!
en leuk hoor! Lachen

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:13

hahaha heerlijke foto's vooral die kleine super shet Haha! Haha! Haha! Haha!

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:52

eee doe iedereen is terug normaal!!! wat zij met haar ponys doet kiest ze zelf, met 3 springen is niiet gevaarlijker als alleen, paarden weten ook wel wat ze doen ze zijn niet stom. en waar maken jullie zo'n drama over, touwtjes die onder de hindernis liggen en die kruiwagens??? wa is het dan in het military parcours met al die vaste hindernissen?? en die staan vaak wat hoger! verder heel leuke paardjes, ze hebben er duidelijk plezier in!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:06

Hardstikke leuk natuurlijk dat je zo intensief met ze bezig bent *LOL*
Ik heb zelf ook geen hindernissen, dus moet ik ook zelf wat in elkaar prutsen.
Maar ik doe het niet met kruiwagens Haha! , dat kan ik van te voren wel zien dat dat gevaarlijk is ( Nu heb ik ook paarden die precies in die kruiwagen zouden springen hoor , dus dan weet ik ook wel dat ik dat niet moet doen Haha! )
Maar verder is er al commentaar gegeven.
Het enigste dat ik je nog wil meegeven, is om je paarden vooral met dit weer niet in het zweet te jagen.
Vooral niet omdat ze met die lange vacht erg slecht drogen, en het is Brr koud, kunnen ze erg verkouden van worden en de rest Haha! , hopelijk doe je wat met deze tips, hoeft natuurlijk niet Tong uitsteken
Maar we geven je deze tips, om ongelukken te voorkomen.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:07

Haha wat leuk zo met zn drietjes in actie.. Haha! Maar oppassen dat je ze niet TE lang laat springen hé..? Het moet ze niet gaan vervelen..

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:17

leuke foto's, kunnen alledrie goed springen OK dan!
De kruiwagens miss andersom neerzetten? dan heb je geen last van de handsvaten, en dat touwtje viel mij ook al op voor de rest lache man, en wij jagen ook vaak zat met 3 paarden in bak... ook vrijspringen

En gewoon een vraagje? Meerdere malen gelezen... dat je je paard met dit weer niet in het zweet mag werken?, betekend dat dat als het winter word mijn pony bijwijzevan maar een half uurtje licht mag trainen omdat hij anders bezweet raakt? Verward beetje raar..... ik ben wel in de overtuiging dat je een goede cooling down nodig hebt met dit weer,(altijd wel maar nu helemaal ivm verkoudheid) maar ik rijd mijn paard gewoon zolang als anders, zweet of geen zweet.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:28

Zweten mag best met koud weer, maar reken er wel op dat je een paard met een lange vacht er lang moet uitstappen, en niet bezweet in de wei moet zetten.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:31

had zazou al gereden van tevoren :S lijkt zo op de eerste foto's dan snap ik wel waarom hij zo nat was Knipoog. die kleinste is wel heel cute

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:11

de nodige commentaar is al gegeven, ik ben het eens met de anderen
verder vind ik het 3 leuke paardjes/ponies !

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:52

leuke foto's hoor Knipoog ik heb geen zin om commentaar te geven dat hebben de anderen al gedaan, je moet zelf maar weten wat je met je paardjes doet Knipoog
maar erg leuke paardjes vooral die shet Tong uitsteken

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:30

Hey even ter verduidelijking toch want dingen die jullie misschien niet weten zijn:

* Overkruiwagens is gevaarlijk! dat wist ik ook maar we hadden kruiwagens gezet met het doel dat ze over die 'balk' zouden springen maardan is bingo over de kruiwagen gaan springen en hebben we er verder niet verder bij nagedacht tijdens het springen .

* De touwen die daar zagen waren zoveel mogelijk aan de kant gelegt en die waren daar NIET om balken vast te maken aan palen maar die waren daar nog omdat de wei in 2 was verdeeld omdat bingo op dieet moet. Ik heb er op gelet dat ze niet kunnen hinderen.

* de tonnen waren 100%veilig, zekonden niet wegrollen, als de paarden de balkjes raakten vielen ze er meteen af (is wel een paar keer gebeurt... en de tonnen zijn dan nog geen milimeter veschoven (alleen die ene keer dat zazou 75cm sprong)

* We waren in de voormiddag tot bij tanja thuis gestapt en wat gedraafd, zazou was wat opgefokt daardoor zweette hij een beetje maar we hebben dus bijna niets gedaan zeg maar alleen wat op de weg gestapt. (En wat getrippelt Tong uitsteken) dan zijn we gaan eten (er was dus zeker 2-3uur tussen het rijdenen het springen) als je kijkt op de eerste springfoto's zie je nog droge sporen van het zweet maar zazou zweet gewoon super snel, geen een van de ander pony's was aanhet zweten bij het rijden en bij het springen en tis nietdat we zazou harder hebben laten springen, zweet = niet gelijk aan moe, pompen = vemoeid, het ene paard is sneller bezweet dan het ander, net zoals mensen...
En daarvoor dient mijn zweetdeken ook hé ik heb dat niet voor niets gekocht... afkoelen doet hij zeker niet!
De fotos waren dus op veschillende tijdstip genomen!

* De balken zijn bij geen enkele sprong vastgemaakt (is ook de reden waarom ik niet meedoe aan cross/militairy, ik wil dat heel graag doen maar vind het te gevaarlijk.)

* Ik ben misschien nog maar 14 maar dat is niet de reden dat ik onervaren ben, ik ben misschien nog niet super ervarenmaar ik ga de veiligheid van mijn paard dat ik 2jaar heb niet op het spel zetten voor mijn eigen plezier, somsgebeurt het dat we het gevaarniet inzien maar de enige sprong die gevaarlijk nog zijn is die met de kruiwagens.

* De wei hebben we nog niet zo lang geleden gekocht, hij is vrij ordelijk/veilig/... ik hebzelf ook niet graag zo'n omheining maar ik moet ook zien dat ik het niet allemaal tesamen doe (ivm geld) we zijn ook nog het huis aan het verbouwen, stallen aan het bouwen, ... er zijn wel belangrijkere dingen dan de wei, want die mankeert helemaal niets alleen de omheining is niet 100% hoe die moet zijn maar die is ook niet zo erg hoor!

ik vind het goed dat de commentaar word gegeven maar nu weten sommigen dat ze in enkele dingen (naar mijn gedacht) wat ongelijk hadden.

Tanjake13

Berichten: 363
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Kapellen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 18:38

jah, Pascatje, Na een reusachtige tekst hebben we wel een beetje kunnen verduidelijke hoopek Knipoog
Maarja, als ze het in het echt zien zullen ze er waarschijnlijk ook anders over denken, want op de fotos lijkt het inderdaad wel gevaarlijker dan dat het is.
xXx
Tanja