hoe verwaand kan je pony springen *foto´s*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

hoe verwaand kan je pony springen *foto´s*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:06

gister ben ik met sjantal gaan springen...het ging voor geen meter terwijl ze het altijd heel leuk vind om te doen...eerst had femke een stijltje van ong. 48 cm gemaakt...daarbij had ik al 3 weigeringen..ze piepte er snel langs. toen ging femke aan de kant waar die erlangs ging staan toen moes die wel springen....het waren niks anders dan noodsprongen of helehoge kont sprongen...echt raar...toen hebben we de 70 cm toch maar geprobeerd...dat lukte na veel zweten toch Schijnheilig toen was ik het zat en heb ik d´r vrijlaten springen....

foto´s:

Afbeelding
Check die kont Verward
Afbeelding
deze was voor mij zelf al beter maar die voorbene
Afbeelding
dit is de 70 cm

Toen maar ff vrijspringen:

Afbeelding
daar had ze ook nie veel zin in dus lopen we er maar langs over een stukje van 25 cm breed Verward Bloos!
Afbeelding
landing
Afbeelding
de 95 cm *LOL*
Afbeelding
nog zo´n hoge kont alleen dan met vrijspringen

kritiek op me eigen:
verder uit het zadel komen tijdens de sprong.
teugels losser laten tijdens de sprong.
voeten verder uit de beugels.

dat ik mijn teugels niet losser liet kwam omdat ik onzeker was of ze er wel over zou gaan i.v.m. de weigeringen. dat zelfde geld voor het uit het zadel komen...

ik hoop op commentaar....

doei

p.s. die kont zo hoog in de lucht zit niet fijn!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:17

Oliver schreef:
Wat een leuk paardje zeg!
En dat kontje Haha!

Maar ik moet zeggen dat ik de foto's er niet zo vriendelijk uit vind zien.
Het lijkt wel alsof je paardje nog helemaal niet kan springen, of het niet leuk vind ofzo.


vind ze wel hoor!!foto´s van de vorige keer staan in me profiel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-04 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:39

kijk hier 2 foto´s van de vorige keer:

Afbeelding
deze gaat wel goed al zeg ik het zelf

Afbeelding
en deze vind ik helemaal super *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:40

TeamSpirit schreef:
hahaha hij doet de hoefstand Haha! *LOL*
chique beesiej hoor!
48 cm je eerste sprong ? *LOL* haha
je paardje vind het springen volgens mij nog wel moeilijk


ze vind het niet moeilijk kijk maar naar die andere 2 foto´s!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:31

Frannie schreef:
zier er leuk uit, en te groot ben je wel een beetje voor haar, maar te zwaar zeker niet, ze heeft er blijkbaar niet zo veel last van


ik weet dat ik te groot word..ik ben het nog niet Haha! Knipoog ...maar ik weet niemand anders die nie zo groot is en haar wel aan kan dus dan blijft niet veel over dan er zelf maar op de rijde!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:14

M3isSi3j schreef:
kicke pony heb je.. maar ben het er mee eens dat je niet goed meezit en dit niet erg prettig is voor je paardje.. neem les en leer idd eerst goed te tellen en de afzet te regelen met lage sprontjes.. als dat geweldig gaat moet je pas hoger gaan dan 50 a 60 cm!


ik ben pas gestopt met les......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:15

crossmonster schreef:
zo te zien overspringt ze zichzelf nogal, vaak balkjes galoperen en lage kruisjes springen kan dit verhelpen
om jullie beide te helpen om beter uit te komen kun je een galopbalkje op ongeveer 2 meter voor de hindernis leggen. vrij springen is uiteraard ook goed, maar dan ook weer met galopbalkje


k weet dat ik dat moet doen maar ik zit met school....ben meestal pas om 5 uur thuis...ete koken eten en ´t is nu al vroeg donker...we moete nog verlichting aanleggen buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:46

IceFairy schreef:
Het ziet er inderdaad érg érg vaag uit. Scheve mond Het lijkt me ook knap lastig om je houding juist te houden als dat paardje zo springt. Scheve mond

Inderdaad zou ik met haar aan de slag gaan, want dit ziet er extreem raar uit. Eerlijk gezegt (en dit bedoel ik absoluut niet kleinerend of om je uit te lachen o.i.d) vind ik de foto's wel lachwekkend Haha! .


ik merkte wel dat ze niet normaal sprong...femke lag ook zowat dubbel...ik wis pas waarom dah was toen ik de foto´s zag...8teraf vin ik het ook wel leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:48

Ikje19 schreef:
Ziet er wel komisch uit..maaarrrr heeft ze nergens last van dan?? Omdat je zei dat al een paar keer geweigerd had, en zo vreemd spring, misschien heeft ze wel erg last van haar rug/spieren/hoeven of benen..toch even checken voor de zekerheid lijkt mij..


ze had geen zin...ik kreeg ze in de wei al niet goed te pakken...en dat weigere was ff uitprobere...dat doet ze kei vaak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:58

femkjuh schreef:
wat springt ie grappig zeg! Maar je kan denk ik idd beter kijken of er niet iets is met dr rug ofzo, want eerst sprong ze volgens mij wel goed toch? En dan ineens zo raar?


k weet bijna zeker van niet....ze twijfelde heel de tijd en toen kreeg ik ze er uiteindelijk toch nog over met noodsprongen...k denk dat ´t daar aan licht...k ga dinsdag vrijlaten springen dan zal ik eens kijk hoe het gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:05

ienna schreef:
je pony heeft er zo te zien behoorlijk moeite mee om MET jou over een sprong heen te gaan!! waarom ga je dan in godsnaam steeds hoger springen?!?! waarom neem je dan niet een paar lage sprongen om te oefenen en als het paar keer goed is gegaan stop je? dat snap ik echt niet.... sorry hoor...


de foto´s van de lage sprong is meteen de 1e keren dat ze er over ging al gemaakt. daarna hebben we het nog zo´n 9 keer gedaan tot het wel goed ging....en daarna zijn we hoger gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:21

Devica schreef:
ik vind dit echt zielig uit zien!
heb je de dag zelf niet iets vreselijk vermoeiends gedaan?
*je zei net ook dat ze in de wei ook al moeilijk te pakken was.... denk je dan niet na of er iets met haar aan de hand is?*

mijn mening hoor dit, maar ik vind het echt zielig dit.....


ze liep voor het eerst sinds een paar weken in een groot weiland en mijn haflinger was haar aan het opfokken...dus ja....wat zou jij doen als je een bord friet voor je neus hebt staan en ze zeggen dat mag je niet eten je moet eerst werken? en uitslapen tot half elf is niet vermoeiend...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-04 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:34

Devica schreef:
heb je haar wel eerst warm gelopen?
misschien komt het door het opfokken van jou haf, dat ze zo raar springt...
misschien heeft ze een hele rare sprong gemaakt, en is ze verkeerd terecht gekomen...

maar nog steeds vind ik dit echt niet grappig of goed of leuk...
zielig, dat vind ik het...
en met vrij springen er acher staan... *werd ook al gezegt* gevaarlijk!


ik heb haar eerst goed warm gelopen ong. 7 rondjes stap 12 draf en 2,5 galop(ik heb warm gelopen in een bakje van 15x15) en het lijkt of ik er achter sta maar dat doe ik niet...ik liep langs d´r mee en ik kan nie zo hoog springen dus van daar dat ik daar sta...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:39

Devica schreef:
sorry, maar vind je dit warm lopen?
zonder figuren ofzo te rijden?????


onder de rondjes door heb ik kleine voltes rechte lijnen en "s" jes gereden...dat tel ik mee met een rondje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:58

lizjuhh schreef:
hmmm vind het ook maar zielig! dezelfde redenen als mijn voorgangers...
Ik zou die haflinger nu meteen lekker de wei in zetten laat hem dan nog maar even spelen... Je ziet wel aan hem dat het nog een kleutertje is, snap niet dat je niet gelijk gestopt bent toen je zn echte leeftijd wist!

Het verschilt toch ook per pony/paard wanneer ie warm is...

Als ik jou was zou ik zorgen dat ik les kreeg, om eraan te werken, je hebt nog een hoop te leren!


Als jullie topics volgen kunnen jullie in een topic over mijn hafl. lezen dat hij nu al ruim 1,5 maand op de wei staat!!! dit heb ik zowat meteen gedaan toen ik z´n echte leeftijd wis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:19

volgens mij ging dit topic over sjantal...niet over mijn haflinger Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:35

lizjuhh schreef:
adem uit...

en ga maar weer verder...

wat zeggen ouders hiervan?? uhmm 5 paarden in je eentje?? allemaal rijden offeh iets anders?? ouders in dit verhaal ff kwijt... zouden wat moeten doen


een is een fokmerrie met veulen die ik niet meer rijd
een 4 jarige die ik met behulp van ouders en femke zadelmak aan het maken ben
chantal
en mijn haflinger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:37

LovesSaartje schreef:
pas gestopt met les!
in godsnaam! denk je dat je ANKY bent ofzo?


,zeker niet...zou ik ook niet willen...maar het klikte niet meer tussen me instructrise en mij dus leek het mij beter om te stoppen...binne kort krijg ik les van iemand anders de datum moet ik nog afspreken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:49

Loolapelooza schreef:
De foto's lijken me wel voor zich te spreken, het lijkt me dus wel een idee om optewel terug les te gaan nemen of te stoppen op de manier die je nu bezig bent. Volgens mij ben je slim genoeg om in te zien dat zoals het nu gaat niet goed gaat, gebruik dus je gezond verstand en denk eens goed na over hoe het verder moet. Er zijn al tal van bruikbare tips gegeven dus ik hoop voor jou en je pony's dat je er wat mee doet. Op die manier zul je veel langer plezier beleven met je pony en zal het voor jou ook enkel maar leuker worden, immers als die kont niet meer zo absurt hoog de lucht in gaat is het voor jou makkelijker uit te zitten en voor je pony gezonder. Knipoog

Misschien een idee om eerst cavaletti's te lopen en met galop balkjes te werken, vooral niet hoog gaan. Het is niet zo dat je pas goed springt als je hoog springt! Lachen
Als je merkt dat je pony een mindere dag heeft (zoals uit deze foto's en je verhaal wel blijkt Knipoog ) dan is het ook niet zo slim om op die manier door te gaan. In deze gevallen dien je je gezond verstand te gebruiken en te bedenken dat het misschien wel een idee is om de gezondheid van jou en je pony niet onodig op het spel te zetten. Lachen

We hebben allemaal wel is een rotdag, ook paarden, ik hoop dat je inziet dat het vandaag mis is gegaan en dat je daaruit leert.


Toen ik aan het springen was merkte ik er niet veel van het zat wel vreemd maar ik had geen idee dat die kont zo hoog was. daar kwam ik pas achter toen ik de foto´s bekeek....en als ik de hindernis op een kratje zet springt ze niet maar loop ze er gewoon over..dus dat zal niet werken...morgen ga ik balkjes met d´r lopen...ff zien hoe dat afloopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:49

LovesSaartje schreef:
ik hoop dat je hier iets van geleerd hebt?
en terug op les gaan, zou ik zeker doen!


ik ga trug op les dat had ik al gezegt...maar niet bij haar!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:52

Manuutje1990 schreef:
Sorry als dit allemaal al geweest is.. Maar ik heb in je profiel gekeken, en de haflinger is nog lang niet volgroeid.. Maar dat is geloof ik allemaal al gezegt.. En dat meisje.. Femke op jou Welsh is echt absoluut te groot..! Jij bent al te groot.. Maar haar benen komen zo wat op je pony dr knieen.. En is 80 cm. niet erg hoog voor een pony van 1.16? ze kan het waarschijnlijk makkelijk springen.. kan mijn shet ook.. Maar met jou erop..? (niet dat jij dik bent ofzo hoor.. Tong uitsteken Maar wel te groot voor je Welshje..)


er staat onder aan mijn proefiel dat ik het moet vernieuwen..die foto´s van mij hafl. zijn 1,5 tot 2 maanden oud!! femke ik groter dan mij lijkt me vaag dat ik dan te groot ben en zij niet!! 80 cm is het uiterste wat ik heb gesprongen..hoger ben ik nooit gegaan en zal ik niet doen...met vrijspringen haalt ze 95 cm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:55

LovesSaartje schreef:
en heb je er wat van geleerd?
ik vind somige reacties wel wat overdreven...dat ik trug les zou nemen stond zowiezo al vast want dat is me al aangeboden. mijn moeder zij ook al toen ze de foto´s zag dat ik de volgende keer bakjes moet gaan lopen met d´r!! toch heb er wel iets van opgestoken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:00

Manuutje1990 schreef:
Ik zei dat zeker Femke te groot is.. Omdat haar benen al zo wat op zn knieen komen..!

er staat ook bij dat ze maar 5 min heeft gereden en dat rijden was uitstappen!! er zijn zoveel mensen die op shetlandertjes rijden terwijl ze te groot zijn..dit doen somige mensen wekelijks...femke zat er maar 5 minuten op!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:12

Manuutje1990 schreef:
Ow srry.. dat had ik niet gelezen.. Schijnheilig Ik stap ook voor de lol nog wel is op mn shetlandertje.. Maar dan alleen wat door de wei stappen oor..!

heeft femke ook alleen maar gedaan!! maar maakt nie uit ben al lang blij dat je toe geeft dat je het niet gelezen hebt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:14

sjantal word wekelijks bereden door mij of door kleine kindjes ( dressuur matig of buitenritjes een keer in de 6 weken ong. springen) dus snap ik niet waar dit op slaat
Yuri schreef:
dan ga ik binnenkot ook maar weer op mijn welshmerrie zitten, na er ongeveer 5 jaa rniet meer op gezeten te hebben


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers