Buitenzorg 'ontmoet engels zadel' :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:02

Naar mijn idee is het juist het begin van een galopsprong, maar ik ben nooit zo goed in kijken waar een galopsprong begint. Ik zie het dus nogsteeds niet echt. Ik zal eens kijken als ik een paard zie galoperen, of ik dan het begin en het eind van een sprong kan herkennen.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:05

ik zal even zoeken op internet of ik daar plaatjes van kan vinden, zal ik je dan ff via PB sturen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:09

De 1e drie foto's zijn allemaal gemaakt tijdens de verkeerde galop Knipoog
De spiegel galop foto durf ik niet zeker te zeggen, het lijkt of hier net een overgang terug gemaakt wordt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 19:09

LiSSy schreef:
ik zal even zoeken op internet of ik daar plaatjes van kan vinden, zal ik je dan ff via PB sturen


Zet hier maar neer ajb. Vind ik ook wel leerzaam / leuk Haha!

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:21

heb een aantal plaatjes gevonden, ze zijn niet allemaal in dezelfde galop gemaakt, daarvan kon ik geen duidelijke voorbeelden vinden.
er staat dus steeds achter of het de linker of de rechter is.


het allereerste stadium van de galop, maar ook het allerlaatste stadium (linkergalop)
Afbeelding

dan springt je paard omhoog, het voorbeen wat als verste naar vorne is geplaatst zal ook het eerste neerkomen (linkergalop)
Afbeelding

dan komt het zweefmoment(rechtergalop)
Afbeelding

dan komt het verst naar voren geplaatste achterbeen neer (rechtergalop)
Afbeelding

galop is een 3 tempi gang, dus het 2e achterbeen en het eerst neerkomende voorbeen komen gelijk neer (rectergalop)
Afbeelding

het enalaatste stadium, het verst naar voren geplaatste voorbeen komt neer. hieraan kan je goed zien in welke galop je paard dus zit (linkergalop)
Afbeelding

en dan kom je weer uit bij het beginstadium...
Laatst bijgewerkt door Liselot op 04-10-04 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:25

Het is nu idd een stuk duidelijker tnx Haha!
Ik zie het nu ook Lachen

Jeej, weer wat geleerd op de maandag avond Lachen

(de foto's zijn af en toe alleen een beetje errug groot Bloos!)

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:28

ja klopt, ben al aan het zoeken of ik van dat moment een andere kan vinden Haha!

[edit] gelukt! ook eentje eraan toegevoegd [edit]

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:38

Buitenzorg schreef:
Onderstaande fotos zullen dressuurmatig misschien wel bagger zijn, )maar ik ben erg trots op hoe Happy liep en hoe ik het ervan af heb gebracht.


Ik heb een paar keer naar de foto's gekeken maar op welke foto ben je nu trots op Happy Bloos

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:23

Wat leuk dat je op een groter paard mag rijden! Lekker boeiend hoe je erop zit, zolang je het paard mara niet hindert! Misschien kun je je onderbenen wat meer naar achter proberen te leggen, zodat je op tijd komt met je hulpen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 22:53

CarS"]
Ik heb een paar keer naar de foto's gekeken maar op welke foto ben je nu trots op Happy Bloos
[/quote]

Verward Snap je vraag niet?
Of is dit een poging tot onderhuidse sneer dat je zo benieuwd bent op welke foto ik nou trots kan zijn omdat ze allemaal bagger zijn? Haha!

Zoals je kan lezen staat er dit:
[quote="Buitenzorg schreef:
Onderstaande fotos zullen dressuurmatig misschien wel bagger zijn, (vergeet zo vooral mijn jubeltenen en zit :D )maar ik ben erg trots op hoe Happy liep en hoe ik het ervan af heb gebracht.


Ben persoonlijk niet trots op iets doods als foto's. Meer mijn moment met Happy. (Uh, wat klinkt dat romantisch Tong uitsteken )
De nadruk dus op ik Haha! En of een ander dan wel of niet 'trots' is op mijn fotos zal me eerlijk gezegd aan mijn bips oxideren Knipoog

*edit* Lissy! Thanx voor je uitgebreide uitleg. OK dan! Snap nu wat jullie bedoelen. Ach een mens is nooi te oud om te leren.... Of zijn het juist die grijze cellen die al het geleerde weer vergeten? Tong uitsteken

Wildgirl

Berichten: 11671
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:18

nou, ik weet hoe moeilijk het is van wester naar engels zadel over te stappen...je denkt dat je aan alle kanten zit te wiebelen!
dit valt dus echt nog mee hoor!!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:21

Hee leuke foto's hoor!! Happy is een mooi paardje!! En het is grappig om te zien hoe jij op zijn westerns dressuur rijdt! Knipoog