Jippe wederom aan de slof na adviezen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Jippe wederom aan de slof na adviezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 13:58

Vandaag alle sneeuw, ijs en andere rotzooi weg, longeerbak weer ontdooit en een hele frisse Jippe omdat ze gisteren niet naar buiten konden (paarden kunnen nou eenmaal geen schaatsen aan :+ ) Eerst lekker gelongeerd als warming up. Toen een bakje gelopen in stap en draf en daarna de slof eraan.

N.a.v. dit topic:
Jippe aan de slof
enkele adviezen in gebruik genomen. Zo zit de slof nu 1 ring lager dan in het andere topic en heb ik hem losser.
Verder erg actief gehouden van achter door middel van zweep erbij en ook meelopen. Daardoor wat minder draf foto's

Wederom de vraag: waar vinden jullie hem goed lopen/ het beste?
Nog meer adviezen welkom.

IN STAP:
slof is hier op zijn allerlangst!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gezien die laatste foto vond ik in de draf de slof echt te lang. Was gewoon bang dat ie erin zou stappen. Dus klein knoopje bovenin gedaan

WEER STAP:
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij draf maar weet niet 100% zeker
Afbeelding

DRAF:
Afbeelding
Afbeelding

En weer stap, bijna klaar:
Afbeelding

kohtje

Re: Jippe wederom aan de slof na adviezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:01

Eerlijk gezegd zou ik hem meer voorwaards willen zien. Het ziet er nu een beetje hangerig uit. Ik zou bv ook met een longeerlijn werken dan kan je meer controle uitoefenen. Probeer eens wat tempowisselingen.
Succes.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:03

Wat goed dat je alle tips hebt opgevolgd! Ik vind deze foto´s een fijner beeld geven. Maar denk er idd aan dat je hem voorwaarts houdt. Ik denk dat jullie zeker op de goede weg zitten!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:04

Wat fijn om te zien dat je zo lekker bezig bent gegaan met alle tips!
Ik vind zelf deze foto het fijnst.
Afbeelding

Vind hem daar al veel actiever ogen, en kan me voorstellen dat dat nog beter was, maar logisch dat je daar geen foto's van hebt. Als je hem zo actief houdt vind ik dit een hele fijne houding!
Hij loopt lekker met zijn neus eruit, en begint ook door zijn lijf los te laten.

Top!

Als hij zoals op een aantal andere foto's zo gaat duiken, dan kun je hem het beste weer even wat meer voorwaarts laten gaan, wat actiever maken. Dan komt hij vaak wel weer omhoog richting de foto die ik hierboven liet zien.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:20

Ik vind hem veel te veel duiken en niet actief genoeg, ook zou ik liever werken met een longeerlijn.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:24

De voorlaatste foto, zeker weten :j Het is zeker al een hele vooruitgang. Als hij constant in een actief ritme loopt, dan is het goed. Dat is allen lastig op foto's te beordelen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:27

Ik heb je vorige foto's ook gezien en dit is al wel iets beter, al vind ik hem zeker nog lang niet actief genoeg. De ene foto die babel aangeeft vind ik ook zeker de beste.

Is het misschien een idee om de slof iets anders te knopen dan je nu hebt? Nu heb je de slof tussen de benen en geef je je paard heel makkelijk de kans te gaan duiken. Als je nu eens de slof aan het bovenste ringetje vastmaakt, dan door het bit en dan weer terug naar de zijkant naar het laagste ringetje. Op die manier maak je het je paard al veel minder makkelijk te gaan duiken en kan je eerst goed werken aan het voorwaarts houden. Als dat lukt kan je hem weer eens beneden langs zetten.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:30

zap schreef:
Is het misschien een idee om de slof iets anders te knopen dan je nu hebt? Nu heb je de slof tussen de benen en geef je je paard heel makkelijk de kans te gaan duiken. Als je nu eens de slof aan het bovenste ringetje vastmaakt, dan door het bit en dan weer terug naar de zijkant naar het laagste ringetje. Op die manier maak je het je paard al veel minder makkelijk te gaan duiken en kan je eerst goed werken aan het voorwaarts houden. Als dat lukt kan je hem weer eens beneden langs zetten.

Daar zat ik ook aan te denken.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:45

Op deze manier vind ik een slof niet storend. Ik weet niet of ik het zelf zou gebruiken, maar dit ziet er wel vriendelijk uit. Ik vind de laatste foto echt een fijn beeld geven. Paard schuift de kont onder en stapt ver onder.

x_mnq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:50

je kunt ook kijken naar de afdruk van zn hoeven, als hij een afdruk met zijn voorhoef zet (bijv linker)
dan kijken of t linkerachterbeen de afdruk over de afdruk van t voorbeen zet.
hoe groter die afstand tussen die 2 afdrukken hoe beter.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 15:45

Dank voor alle commentaar. Op voorwaards ga ik maar niet in. Dit zijn foto's en het lijkt mij echt niet dat je daarop kan zien hoe voorwaards Jippe is. Dat beest stond vandaag te stomen van de energie, niet normaal meer en vloog de rondjes om mij heen. Als ik er ook nog een longe aan ga knopen, daar zie ik de meerwaarde niet van in. Nog meer touwen eraan...

Jippe liep duidelijk actiever dan vorige keer, zet zijn benen er goed onder, overstapt idd zijn eigen voetafdrukken in de draf. Het meeste van wat ik niet op foto vast heb kunnen leggen, omdat ik zelf mee liep, waren ong zoals het een na laatste beeld. Het heel erg neus naar beneden (aand e grond snuffelen bijna) doet hij zowel met als zonder slof en vooral in het begin heb ik nu opgemerkt. Miss een kwestie van spieren rekken?

Hangerig was hij zeker niet, maar juist zeer fit. Waarom dat op de foto's niet overkomt snap ik niet, maar het zijn foto's natuurlijk. Ik heb juist veel tempowisselingen gedaan zowel tussen stap en draf als ook in de draf zelf.

Zoals chocobroodje aangeeft: op foto's is echt lastig te beoordelen hoe hij loopt. Een constant ritme had ie er vandaag mooi in zitten (nadat ie eerst stoom heeft afgeblazen...) En duiken deed hij nu dus vandaag helemaal niet. Overigens duiken vind ik: kromme hals en kin op zijn borst. Zijn kin is geen enkele keer bij zijn borst gekomen, hij deed elke keer zijn neus eruit of naar de grond. Op een gegeven moment was het ook gewoon op en bleef hij hoog lopen en begon te protesteren in zijn houding, wilde niet omlaag. Dat was voor mij een teken dat het genoeg was voor vandaag en heb hem laten stappen (toen kwam de laatste foto) en hem zonder slof en zonder singel lekker uitgestapt.

Slof niet tussen de benen is miss nog een optie om eens te proberen.

De voorlaatste vond ik zelf ook een hele goede! Dus ik begin door te krijgen waar we wezen moeten.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:47

Paard duikt nu teveel, meer activiteit er in.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:51

is longeren met dubbele longe niet wat voor je? heb je wat meer controle in je eigen hand :)

Ik vind het in ieder geval wel een verbetering op je vorige foto's! en de één na laatste foto ziet er echt heel fijn uit! :j

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:52

Vind het er wel netjes uitzien! Beter het ''duiken'' dan zo opgekropt.
Snap dat je je slof wat korter hebt gemaakt, zou ook bang zijn dat hij erin stapt!

Naarmate hij langer bezig is, gaat het er al steeds beter uitzien!

Meerwaarde van de longeerlijn zie ik ook niet zo. Als hij goed op je stem is, is het toch goed? Ik heb ook lang zo gelongeert toen ik nog een longeerbakje had.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:56

Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien.
Een paard met deze bouw is moeilijk te beoordelen als "dressuurpaard" (ik heb zelf een kwpn tuiger) deze paarden hebben nou eenmaal een andere bouw. Wees blij met wat het paard hier doet. Alleen 1 klein tipje, ik ben geen fan van de slof, ik zou er een pessoa omheen knopen. Hierdoor zorg je dat ze met de achterbenen onder het lijf blijven!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:06

Ja, ik zie ook vooruitgang! :D
Wat fijn dat je wat met alle tips wilt doen, mijn complimenten!
De één na laatste foto, zoals iedereen al aangeeft, is het fijnst.
Toch blijft de gogue mijn favoriet, ze zijn niet duur en makkelijk in het gebruik.

Afbeelding
kosten rond 24 a 25 euro

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:48

Ik vind het een fijn beeld, ik zie persoonlijk paarden graag lekker laag lopen aan de longe .
Ik vind het er erg ontspannen uitzien, en naar mijn gevoel, in tegenstelling tot mensen die zeggen dat hij niet voorwaarts is , een lekker actief beeld.
Ik denk niet dat je kan oordelen dat een paard niet voorwaarts loopt omdat hij zo diep loopt. Mijn merrie liep nl. altijd erg voorwaarts maar erg laag.
Wel zijn er een paar foto's waar hij ietsje duikelt, maar dat kunnen ook net overgang momenten zijn. Dat weet jij zelf het beste, maar probeer hem ook in een overgang wel actief te houden

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 18:05

Even snel, moet eten gaan maken (hongerige kinderen na zwemles hihi)

Pessoa en dubbele longe zijn nu nog niet mogelijk. Paard schiet in de stress van een lijn achter zijn benen. Zijn we mee bezig ;)

Nikita: dankje. Friezen kunnen echt heel goed EN actief EN voorwwards EN laag lopen. Jippe kan echt in volle draf zijn kin tegen zijn borst leggen ZONDER te struikelen :D Niet gewenst, maar hij kan het wel. Ze lijken niet lenig maar ik sta er steeds weer verteld van hoe hij (bij wijze van spreken) zijn benen in zijn nek kan leggen.

Klomp: Gogue heb ik ook weer allerlei verhalen over gehoord. Blijft een beetje zoeken. Kun je uitlegen wat de voordelen op de slof zijn van de gogue? Is mij nog neit geheel duidelijk namelijk (En ik wil altijd bijleren)

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:16

Waauw! ik denk dat ik het voortaan ook zo ga doen, aangezien de Pessoa te groot is voor mijn pony en hij het eng vind iets achter zn kont.
vind het er erg prettig uit zien, lekker ontspannen en niet te strak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:45

Keurig, keurig keurig.

Heel goed dat je wat met de tips hebt gedaan, paard loopt mooi vwnw, actief, ziet er gewoon lekker uit. Complimenten!!!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:49

Met hangerig bedoel ik niet sloom(voorwaards is bv ook wat anders dan hard lopen)maar hangen in de slof. De meerwaarde van een longeerlijn is dat je ophoudingen kan maken en bv iets stelling kan vragen.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:24

het ziet er in ieder geval wel lekker ontspannen uit..

ik ben ook wel voorstander van de gogue (of hoe je het ook schrijft..) daarmee gaan ze minder snel achter de loodlijn lopen maar toch voorwaarts neerwaats.. of dat is toch mijn ervaring..

veel seccus!
ik heb er vertrouwen in ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 19:42

Yamcha schreef:
Keurig, keurig keurig.

Heel goed dat je wat met de tips hebt gedaan, paard loopt mooi vwnw, actief, ziet er gewoon lekker uit. Complimenten!!!!

Thank You!!! :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:48

Graag gedaan, je verdient het.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:52

Ik vind het er ook mooi uitzien. Mijn paard longeren we weleens met een touwtje (van lammert haanstra) foto's zie profiel. Daar waren we nog maar voor de tweede keer aan het werken, maar hij pikte het heel snel op. Wij longeren ook zonder lijn. Het voordeel daarvan vind ik, zeker omdat je in een cirkel staat, dat het je meer vrijheid geeft en het paard dat ook heeft.
Heel netjes!!