Spider na zn stoute periode en wendy 'one rein'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Spider na zn stoute periode en wendy 'one rein'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 19:46

Zondag was ik met Annetje mee geweest naar haar verzorgpaard en pony Spider en Wendy.
Ik kreeg de eer om als eerste weer op Spider te gaan nadat hij een puberige periode achter zich had en een paar weekjes niet bereden was Haha!
Het ging op een paar bokjes na heel goed. Hij heeft zich best goed gedragen. Ik vond het wel lastig om hem alleen op het halster te rijden. Dit doe ik normaal nl nooit.

1. opstappen. Spider vind het niet leuk als je op zn rug springt dus dan maar met opstapje Tong uitsteken
Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Poseren. Maar spider vind het lekkerder op zn oren zo te houden ipv naar voren Tong uitsteken
Afbeelding

7. Maar hij kan het wel.... Alleen niet zo'n scherpe foto en erg donker. wat lijk ik zo trouwens klein Bloos
Afbeelding

En toen ging Annetje Wendy rijden met 'one rein'. Ze vroeg of ik t ook even wilde proberen dus ik heb ook even het nekreinen ervaren. Valt niet mee moet ik zeggen en de pony had weinig zin meer. Mijn beugels zijn trouwens veel te kort zie ik nu.

8. Afbeelding

9. miscommunicatie Scheve mond
Afbeelding

10. zoutzak Tong uitsteken normaal zit ik nooit zo. Misschien komt het door deze manier van rijden dat ik zo zit Verward echt geen idee!
Afbeelding

11. pony heeft geen zin meer
Afbeelding

12. Hoe blij kijk ik en hoe boos kijkt Wendy...
Afbeelding

13. wat ik hier nou aan het doen ben...? blijkbaar aan het kijken hoe je met zo'n 'one rein' kunt sturen ofzo. Het lukte trouwens wel aardig voor de eerste keer.
Afbeelding

14. geconcenteerd hoofd Haha! en 'n vermoeide pony.
Afbeelding

En nog een foto van zaterdag om Wendy's grootste hobby te laten zien. Op buitenritjes kijkt ze nl wel blij Tong uitsteken

15. Afbeelding

Commentaar mag mits opbouwend Knipoog
Wat ik zelf vind is dat ik mijn handen meer moet dragen en mijn hoofd rechtop moet houden.

er zijn ook nog leuke filmpjes gemaakt op spider maar ik weet niet hoe ik die erop moet zetten dus als iemand dat weet... ik heb GRAAG hulp daarbij

.



iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 20:42

Oke ik zal een keer een g-e-w-e-l-d-i-g-e foto van jou en wendy in galop maken Het foto's maken gaat mij de laatste tijd steeds beter af dus ik ga nog wel een keer oefenen dan op jou en Wendy Haha!

Benen nog langer laten op Spider kan ik trouwens echt niet. Ik heb het nl zondag ook geprobeerd maar als ik ze langer als dit probeer te maken dan voelt het niet meer ontspannen. ik denk dat mijn benen net iets te kort zijn en spiders buik iets te bol en dat ik daarom niet verder omlaag kom.

Aan de tip van de schouders bij het rijden op Wendy heb ik denk ik wel wat. Ik merk nl in de les ook wel eens dat ik wat scheef zit. Dit zou idd wel eens door de handen kunnen komen. Ik zal er zaterdag eens op letten. Bedankt Lachen

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 18:25

Dankje voor je reactie Fabienne. Gelukkig zijn spiders bokjes goed uit te zitten zonder zadel Tong uitsteken Ik zal trouwens ook wel moeten want Spider heeft geen zadel wat past.

Domme vragen bestaan niet trouwens Ik weet niet of je ooit van nekreinen hebt gehoord. maar dat is dus de manier waarop Anne en ik Wendy stuurden. Ik ben rechts dus heb het touw in mijn rechterhand. Als ik dan naar links wil sturen doe ik mij rechterhand wat hoger en leg het touw met ietwat druk tegen de hals aan naar links toe. Op deze druk behoort de pony dan de wending naar links te maken. Maar omdat Wendy dit ook pas voor de tweede keer deed gebruikte ik bij haar ook nog mij rechterbeen erbij om haar om te drukken naar links.
Als je naar rechts wil gebruik geen je druk met je linkerbeen en doe je je rechterhand van de hals af daardoor voelt wendy als het goed is meer druk op de linkerkant van het halster waardoor ze naar rechts zal wenden, met behulp van het been erbij dan. Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben anders hoor ik het wel. Het was voor mij ook pas de eerste keer dat ik zo reed dus allemaal nieuwigheid Haha!

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 19:22

Ligt er maar aan hoe je het bekijkt Anne. Als je het hebtover nekreinen gaat het volgens mij vooral om te druk van het touw tegen de nek aan en niet om de beenhulp.
Jij wilt Wendy zoals je zegt op been/zit leren sturen. En daarbij gebruik je de 'one rein' maar als je kijkt naar het nekreinen gaat het sturen dacht ik toch vooral met die druk op de hals met het touw.

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 19:26

Fabiƫnne1 schreef:
Spider is nog best groot of niet?


Deze vraag helemaal over het hoofd gezien Tong uitsteken
Spider is idd een paard maar hoe groot hij precies is weet ik niet. Anne misschien??? Ik denk dat hij rond de 1.65 is. (ik denk nl ff aan de groote van Iwaya en zij is 1.61 en ik heb het idee dat Spider toch wel groter is)

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 68 bezoekers