U and Me @ work (1e keer ik erop :-(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

U and Me @ work (1e keer ik erop :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 08:52

We hebben U and Me (Joemmie voor intimi Haha! ) nu een paar weken op stal staan (ja, ze komt er overdag wel uit hoor! Knipoog ) en onze goede vriend en paardenfluisteraar heeft haar nog wat doorgereden.
Hier het resultaat van de afgelopen weken en ik moet zeggen..............

IK BEN VERLIEFD op mijn eigen paardje Lovers Ze is zo dapper, vrolijk, braaf en knuffelig. Het is het helemaal Wow!

We hebben haar eerst heel even longeren voordat we erop klommen
Maar dan nu aan het werk ~~}>
Afbeelding

En toen ik erop voor het eerst met losse handjes (zonder longe dus Tong uitsteken ) Ik voelde me alsof ik voor het eerst zonder zijwieltjes mocht fietsen *LOL*
Afbeelding

Close up Cheese!
Afbeelding

Ik weet het, ik zit nog niet heel erg ontspannen (ik weet ook niet meer zo goed of ik dat wel helemaal was Haha! ) en de houding is ook niet om over naar huis te schrijven, maar dat komt allemaal nog wel.
Het belangrijkste is nu dat ik er lekker op heb gezeten, ik heerlijk heb gereden en een grenzeloos vertrouwen heb in haar Lovers
We gaan vrolijk verder OK dan!

Op zoek naar de zon!!!


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 10:05

LiSSy schreef:
ik zou je hand wat meer ontspannen en het paard wat meer ruimte geven... je zit er vor de eerste keer op! dan hoeft hij toch niet meteen in een krul te lopen of wel.


IK zit er voor de eerste keer op. Het is niet de 1e keer dat er iemand op zit, daar zijn we al langer mee bezig.

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 11:00

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Volgende keer is ze in het oranje hoor! (jij je zin Bar Haha! )

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 13:19

Ik zal eerlijk zijn,..........

Ik had niet verwacht dat het zo anders zou zijn dan onze Nic.

Tuurlijk, een jong paard is anders, maar het is net alsof ik zelf ook weer opnieuw leer paardrijden. Bloos

Ik heb ontzettend veel respect gekregen voor mensen die van zadelmaken maken en inrijden van jonge paarden hun dagelijkse werk maken OK dan!

Ben zo blij met mijn hulptroepen en morele ondersteuning !! Thanks allemaal! (ik noem geen namen, want ze weten wel wie ze zijn *LOL* )

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 15:39

Dat vind ze nou juist het moeilijkste.
Ze heeft een vrij kort nekje en een redelijk opgerichte hals dus dat verlengen gaat moeilijk.

We oefenen uiteraard wel, maar dat is zooooooooo moeilijk (zucht Joemmie Dromen )

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 08:20

Diana_Mabel schreef:
Gewoon niet teveel tegelijk willen en dan komen jullie er wel dat weet ik zeker. Je hebt Nick ook fijn voor elkaar gekregen die heb je ook niet zo gekocht als hij nu loopt.
Ik heb er wel vertrouwen in


Dat is lief van je, Diaan!

En Annuh, we komen idd alleen maar in de avonden. Vanaf 1 november zie je ons zowiezo niet meer want dan verhuizen we naar een stal 5 min vanaf ons huis. Errug prettig! (we rijden nu 30 min naar stal)
Doe je wel een beetje lief tegen mijn schatjuh Knipoog

Bedankt voor de lieve en leuke reacties. Binnenkort vast meer foto's van onze vooruitgang Haha!

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 13:09

Moes,
Ik kan je zeggen dat ik niet 'hang' aan de teugels. Dat ik niet geheel ontspannen zit dat kan mijn vader nog zien. (en die man heeft geen verstand van paarden zal ik je zeggen Tong uitsteken )

Ook al geef ik haar meer teugelruimte dan zakt ze nog niet. Want ze vind het gewoon moeilijk. Ze heeft nu eenmaal een vrij kort nekkie.

Na verloop van tijd wordt dat vast beter. Al doende leert men!

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 14:58

Thanks! Goed om te horen.

Ik merk dat ik nogal snel in de verdediging schiet wanneer het om haar gaat Knipoog

Ze is van OOSeven x Juventus. (en er staan meer foto's in mijn profiel Haha! )

Ze is echt geweldig. Zoveel talent (vind ik) en dan zo'n goed karakter! Geweldig, ze is echt een lot uit de loterij! Lovers

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 19:48

Bedankt allemaal voor jullie goed bedoelde opmerkingen.

En over die lengte in de hals, dat komt vanzelf wel. Op dit moment vindt ze het nog erg moeilijk.
Hoe lang je je teugel ook laat, ze zakt niet. (eigenwijs ding *LOL* )
Ik ben niet van plan er hulpteugels aan te hangen om haar lager te krijgen, dat komt vanzelf wel!

We hebben vandaag even geteld. Vandaag was ongeveer de 20e keer dat ze 'aan de slag is'. Dus inclusief zadelmak maken.
Ik kan je zeggen.....................ik denk dat er niet veel paarden dat na doen. Zo braaf over langs op lopen, braaf naar andere paarden, netjes stilstaan met op en afstappen. Met poetsen staat ze relaxt op rust. Niks is een probleem met deze dame.

Maar goed, genoeg opgeschept Haha! Voor degene die willen, kom gerust eens langs om haar 'live' te zien!

Binnenkort heus meer foto's! Cheese!

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 19:50

Barb schreef:
Dimple niet zo onzeker zijn binnenkort krijgen we vast foto's te zien waarbij ze lang en laag loopt *LOL* gewoon een kwestie van oefenen, oefenen.


Maar Bar, ze moet toch zo hoog ingesteld lopen. Calimero rijdt toch ook zo op de Olympische Spelen Blond ? Het is ook nooooooooooooooooooit goed Ziek

En Moes, hoe oud ben je nu dan?? (staat niet in je profiel, ikke nieuwsgierug *LOL* )

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 20:41

Niet veel. Ze was een beetje euh.......volslank....zeg maar, toen we haar kregen. Bloos Daar is nu gelukkig al veel verandering in gekomen.

Ik weet niet het exacte voerschema, (een vriendin voert en die vertrouw ik voor de volle 100%) en volgens mij krijgt ze 2x hooi, 2x 0.5 bix en in de middag wat slobbertjes. (gewoon voor de lekker Vingers aflikken )

Ze doet het er goed op. Vanwaar je vraag?

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 08:46

Vrij gezet Bloos Dan druk je je zelf nog zachtjes uit of niet Haha!

Ze is nu al ontzettend afgevallen, maar zoals ik al vertelde heeft ze bij de vorige eigenaresse een goed leven gehad. Tong uitsteken

Maar we doen al aan de lijn hoor! *LOL*

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 09:09

Ja Jippie, komt in orde Bloos Haha!

Het zit idd stukken beter, al moeten we nog wel erg wennen. Tja, en dat de fotograaf nu graag mijn kont liever UIT het zadel heeft dan ERIN, daar kan ik niks aan doen. Wilde toch deze vuurdoop met jullie delen Knipoog

Op zoek naar de zon!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers