Uitleg over alle vormen van paardensport aub!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esther2724

Berichten: 49
Geregistreerd: 30-07-04

Uitleg over alle vormen van paardensport aub!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 12:22

Sommige mensen zweren bij dressuur, anderen bij springen, western, mennen of wat dan ook. Van de rest van de paardendisciplines weten ze vaak weinig af; maar zelf vinden ze wèl vaak dat ze er genoeg vanaf weten om er een oordeel over te geven... Scheve mond

Wie doet er aan een (paarden)sport die minder bekend is?
En wil je er dan misschien iets over vertellen en uitleggen? *LOL*

Wat is het doel van die discipline, wat is de moeilijkheid, wat zijn de regels, wat is de kick, wat zijn de eisen die de sport aan het paard stelt, uitleg van vaktermen, verschillende onderdelen binnen de sport zelf, als bij western en mennen, wanneer ben je ècht goed (B,L,M,Z-klasses zullen ze misschien niet overal in de paardensport gebruiken). Kortom, alles wil ik weten en dan graag uitgelegd voor leken Lachen

Ik doel hiermee een beetje op sporten als mennen, endurance, eventing, polo, western, draf- en rensport, maar ook een gedegen uitleg van springen lijkt me leuk bijvoorbeeld. (Allemaal dingen war ik eigenlijk niets vanaf weet.) Paarden fokken je hobby en je komt vaak op keuringen? Mooi, ster- preferent en keur zegt mij ook allemaal niets.

Ik hoop veel reakties te krijgen op dit onderwerp, want ik ben héél nieuwsgierig naar alle andere disciplines!!

Groetjes Esther

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:32

Dit is niet iets voor HAW, daar kun je foto's plaatsen Lachen.

Ik denk dat heel veel van je vragen beantwoord kunnen worden als je bijvoorbeeld leest op "wedstrijden", "western", "Uit het Zadel" en "fokkerij en afstamming". Hier zijn veel topics over vrijwel alle verschillende disciplines Lachen.

Ik denk dat je al veel kunt leren als je wat gaat zoeken op Bokt Lachen.