explosion @ work (eindelijk, veel fotos)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

explosion @ work (eindelijk, veel fotos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 21:11

geen gelul, alleen beelden Haha! wat ik wel wil zeggen, de fotos zijnvan de 2de en 3de keer dat k m reed
Afbeelding
kwijl Haha!
btw: mijn houding is vreselijk op deze fotos Bloos moet ik toch op gaan letten Bloos ik zoch geld blijkbaar Bloos
Afbeelding
Afbeelding
kleine ruiterfout Bloos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier zag die wat
Afbeelding
mooie foto Kwijl
Afbeelding
deze mag er ook zijn
Afbeelding
Afbeelding
ik dénk uitgestrekte stap.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
leuke foto Haha!
Afbeelding
hier liep t mis
Afbeelding
en hier had ie net naar zijn borst gebeten voor een vlieg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
3de keer rijden
Afbeelding
Afbeelding
strekken of middendraf, hier loopt ie wel te diep Haha!
Afbeelding
oh my god Scheve mond maar goed dat explosion kijkt waar die loopt, want ik zou m beslist ergens tegen sturen als ik er zo de hele tijd heb opgezeten Scheve mond
Afbeelding
zucht die houding
Afbeelding
das al beter Haha!
Afbeelding
nee ik ruk m hier niet keihard in zijn mond Haha!
Afbeelding
das een mooie halt
Afbeelding
deze is super!!! Knipoog
Afbeelding
galop!!!
Afbeelding
problemen die ik tot nu toe heb ondervonden bij t rijden?
datie moeilijk in galop aanspringt.... er komt nog een deel, kon niet alles ineens derop zetten Haha! die fotos komen ook in dit topic, maar deze heb je toch al Knipoog

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:20

OK dan! Zowwww!!! Super combinatie lijkt het zo joh!!! *LOL*
Hij loopt echt mooi joh!! En tjah.. je houding haha je zegt het toch zelf!! Wat is de grond altijd inspirerend!!! Tong uitsteken:P Kvind het echt mooie fotos...

De eerste foto Kwijl (* kwijlt hier weg * )

Hahah ik ben jaloers hoor!! Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 21:22

ja die grond was bijzonder interesant blijkbaar Scheve mond morgen toch eens op letten Haha!

mekkera

Berichten: 108
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:23

meid, ik vind het hartstikke goed. heel veel plezier van dat paard, hij ziet er erg mooi uit.

een tipje, let erop dat je je bovenlichaam boven je onderlichaam plaatst ipv erachter

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:23

Haha... de lucht is vast ook inspirerend Tong uitsteken (je kijkt in het vervolg wolken)
Hmm... dan zou ik toch maar voor het uitzicht voor je kiezen!! heb je vast meer aan Haha!
Laatst bijgewerkt door none op 07-09-04 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:23

heejj
leuke fotos
wow wat een gafe pony zeg egt een leukerd
hij is ook egt heel mooi Kwijl
de irste foto is egt mooi ja
en ze loopt egt netjes hoor
leuk combinatie jully!! *LOL*
{ik had volgensmij toch de goede foto gezien in je topic Tong uitsteken}
toen stond tie bij de grasmaaier ofzo Knipoog

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:26

dattie fout aanspringt ligt aan jou. Jij zit niet netjes, paard uit evenwicht, paard zet achterbeen niet ver genoeg onder om goed aan te springen. Ga eens les nemen! Hoe vaak je erop hebt gezeten is geen excuus, je kan zitten en sturen of niet, jij moet er gewoon aan werken. Wel verstandig van je dat je een cap op hebt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 21:26

haha nee dat is een Tinker Haha! dit is een welsh b Haha!
dankje voro de leuke reacties Haha!
dankje voor de tip mekkera
patsur; hij springt niet fout aan hij springt moeilijk aan.
nog een vraagje: hoe zie jij aan deze moment opnamens dat ik slecht zit? Knipoog mijn houding is op de fotos alles behalve mooi, maar dat k m uit balans haal? nee .
wat ik wel even wil zeggen: hijs niet gewend op weide te rijden, onze weide is waar k rijd beetje 'heuvelachtig' en ook in stap en draf struikeld die soms beetje. beslis zelf maar of je dit een stom excuus of goede reden vind.
daarbij is dit voor de 4de keer na 3 maanden dat er iemand op gereden heeft.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-09-04 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:27

Hele mooie foto's Phara Lachen

Ik wil je wel even meegeven dat Explosion de neiging lijkt te hebben om zich 'op te krullen', dwz hij komt achter het bit en dan gaat hij dus te diep lopen. Veel voorwaarts rijden en niet aan de mond komen is dan de oplossing Knipoog Maar dat zal je met lessen ook wel uitgelegd krijgen neem ik aan. Op de laatste twee foto's van 6/9 loopt hij ongeveer waar hij lopen moet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 21:31

dankje voor de tip Justy, zal ik aan denken Haha!
voorwaarts rijden heeftie het nogal moeilijk mee *LOL* Donderdag krijg ik zoiezo les. misschien vroeger. maar donderdag zoiezo.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:34

Is dit een nieuw paard?

Ik moet zeggen dat ik denk dat je hier veeeeeeeel meer van zal leren als elk ander paard waar ik je tot nu toe op heb zien rijden!

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:38

patsur schreef:
dattie fout aanspringt ligt aan jou. Jij zit niet netjes, paard uit evenwicht, paard zet achterbeen niet ver genoeg onder om goed aan te springen. Ga eens les nemen! Hoe vaak je erop hebt gezeten is geen excuus, je kan zitten en sturen of niet, jij moet er gewoon aan werken. Wel verstandig van je dat je een cap op hebt.


Hoi hoi,

Mooie foto's Kathleen Lachen Chique paardje en toffe combinatie.

Patsur, laten we even redelijk blijven. Een paard is van nature iets rechter aan de ene kant, dan aan de andere kant. Ookal zit je correct, je paard kan moeilijk aanspringen langs een kant of beide kanten. Ookal geef je je hulpen correct, steeds kan dit.

Ze neemt les, en ze gaat er aan werken, daar ben ik zeker van. Zitten & sturen is belange niet het belangrijkste bij paardrijden. Er is nog meer. En als het paard misschien vroeger de basis niet goed is aangelegd (net een gebouw Haha!) dan kan het zijn dat het paard hierdoor moeilijkheden heeft.

Als ik het zo bekijk, zou elk paard goed moeten lopen omdat je goed zit en goed stuurt (volgens jouw stelling.) Ik wil geen discussie, maak gewoon geen mensen uit of val ze niet zo aan.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:40

Leuk dier!

Volgens mij is je zadel te groot voor hem, in elk geval schuift het naar voren. Probeer contact met de mond te houden in galop.

Is echt een leuk dier. Hoe oud istie en wat voor afstamming?

PS, wat een kitscherig hoofdstel zeg!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:42

Zitten en sturen is wel degelijk het belangrijkste bij paardrijden........ je hebt werkelijk geen idee hoe je een paard kan hinderen. Zeker bij het aanspringen in galop. Als ze zo zit tijdens het aanspringen dan is dat heel, heel lastig voor een dier.

Phara, probeer eens bij het aanspringen je benen lang te maken, je hand iets te openen en omhooooooog, omhoog naar de lucht te kijken.... dan maak je het voor hem een heel stuk makkelijker!

Ik denk overigens zomaar dat de basis er heel, heel goed inzit bij dit dier!

en inderdaad zal een paard veel beter lopen bij een ruiter die correct zit

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 21:49

dankje voro de tip gijsenkim. Lachen
SamSam: hebben er iemand naar laten kijken die zadels op maat maakt die zei dat t paste Verward t schuift ook niet echt, zal t te ver naar voren hebben gelegd Bloos
dat hoofdstel is inderdaad kitcherig, denk dat de vorige eigenaar dat voor keuringen heeft gebruikt ofzo Verward

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:57

En hoeveel euro's heb je gevonden?? Haha! *LOL*
Hij heeft wel een ontzettend hoog kwijlgehalte Kwijl

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:00

Wow, wat een gaaf paardje!! Lachen
Veel succes met je les..worden daar ook foto's van gemaakt Schijnheilig ?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 22:04

als mam in de piste mag wel ja Haha! vanuit de kantine trekken die fotos echt op niets Scheve mond
ik heb niets gevonden Huilen Huilen
Phara heeft ze vast opgevreten Vork

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:06

Samsam schreef:
PS, wat een kitscherig hoofdstel zeg!

Is een keuringshoofdstelletje Haha!

oilily

Berichten: 67
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:07

Ik ben het er helemaal mee eens dat je houding de basis is, misschien heeft Patsur het niet op een subtiele manier gezegd maar je houding is het belangrijkste bij paardrijden!!!Als die niet goed is kom je niet heel ver!!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:09

Mooie foto's, Phara Lachen

Vind het een mooie pony, waar indd waarschijnlijk de basis goed inzit, wat GK al zei.

Er zijn wel puntjes waar je aan moet werken (je houding!), maar dat zal ongetwijfeld goedkomen met les Lachen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 22:10

oillily en voor iedereen die wat zegt over houding: ik zet er duidelijk bij dat die niet goed is. en dat ik er aan ga werken.
en of ik ver kom of niet met me houding. we zulle zien wat de toekomst voor me weg gelegd heeft he Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:20

pharagirlke schreef:
oillily en voor iedereen die wat zegt over houding: ik zet er duidelijk bij dat die niet goed is. en dat ik er aan ga werken.
en of ik ver kom of niet met me houding. we zulle zien wat de toekomst voor me weg gelegd heeft he Knipoog

Een houding valt wel te verbeteren Alleen bij de één kost dat meer tijd dan bij de ander. Maar uiteindelijk moet iedereen met een goede houding op het paard kunnen zitten. Jij ook.
(Ik heb je btw wel netter op het paard zien zitten, maar een slechte houding kan ook komen doordat je je erg concentreert op je paard en dus je houding ''vergeet''. Tenminste dat heb ik wel eens)

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:21

dit was gewoon bedoeld als een wat grovere opmerking, maar dan is het wel gelijk duidelijk. Als jij vind dat je een paard niet kan hinderen metje zit [al is hij nog zo groot en breed] hinderen kan ALTIJD! Ga zitles nemen!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 22:29

Amethyst: zou kunnen, kan der maar van leren Knipoog
patsur: je punt is duidelijk hoor Scheve mond djiez. aansteller Lips are sealed

kheb zon ide dat ik dát niet had mogen zeggen