Nanda en Tanja (fries) 1e met onze 1e onderlinge wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Nanda en Tanja (fries) 1e met onze 1e onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 15:34

Zondag was het zover!
We mochten onze 1e onderlinge wedstrijd rijden :D
Ze was met inrijden heel duidelijk op me been! En affentoe waren de mensen aan de kant best wel eng!
het juryhokje was ze echter snel gewend :D

Met de proef had m'n eerste uitgestrekte draf beter gemogen! En de middenstap! Maar doordat ze zo
snel reageerde op me been! Ging ze niet ruimer... maar alleen sneller! :+

Verder ging het heel netjes! Jammer dat ze 1 keer haar hoofd even in protest gooide! maar ze pakte me
hulp snel weer op!

En met resultaat!! :D we werden 1e :D Ben super trots op d'r!
Nou kijk mee! jammer genoeg is de kwaliteit door het uploaden zeer slecht geworden! hoop dat jullie evengoed
het kunnen zien! En eventueel tips kunnen geven :D

http://www.youtube.com/watch?v=ceuNRogLrmE

Liberte

Re: Nanda en Tanja (fries) 1e met onze 1e onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:50

Ziet er goed uit. Lekker ontspannen en gecontroleerd :D
Wat waren je punten? Of lees ik daar nou overheen? :P

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 15:51

nee had ik er idd niet bijgezet! had 208 punten!! Maar het was gewoon een onderlinge wedstrijd ;) Waarschijnlijk met officiele wedstrijd was ik wel wat strenger gejureerd :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:01

Ziet er inderdaad netjes uit meid! Mooie, regelmatige aanleuning :j
Vind de bak er wel slecht uitzien, was het niet glad?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 16:04

Corelli schreef:
Ziet er inderdaad netjes uit meid! Mooie, regelmatige aanleuning :j
Vind de bak er wel slecht uitzien, was het niet glad?

dankjewel :D

nee was gelukkig niet glad! Was wel nat maar wel stevig! en voornamenlijk in het midden nat! hoefslag was zoiezo goed te doen!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:10

ik vind het er zeer netjes uitzien :j

enigste puntje vind ik dat je op een gegeven moment bij een grote volte je armen wat breed zette (die waarbij je paardje moest strekken) ik vind het er erg netjes uitzien!

maar inderdaad, bak lijkt me niet zo fijn rijden.

Dressage_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:23

Ziet er netjes uit! Knappe fries!
Let er wel op dat je constante aanleuning hebt en die aanvult met je been. Zodra je de teugels oppakt loopt ze achter de loodlijn, dat is iets wat je absoluut niet moet hebben, aangezien ze daar graag lopen!

Ook ben je continue met je benen aan het tikken. Houd je benen aan het paard. Daarbij zou ik de beugels wat langer maken en je benen verder naar achter leggen.

Succes!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 16:24

FireScorpion schreef:
ik vind het er zeer netjes uitzien :j

enigste puntje vind ik dat je op een gegeven moment bij een grote volte je armen wat breed zette (die waarbij je paardje moest strekken) ik vind het er erg netjes uitzien!

maar inderdaad, bak lijkt me niet zo fijn rijden.

klopt dat ik dat doe! :D goed gezien haha dat is omdat ze hals strekken heel moeilijk vind! en ik zo meer de controle hou! en dat ze zo beter zakt ! :D

en zo een bak raak je aan gewend ;) Moet zoiezo altijd in de buitenbak rijden ook bij ons op stal! Dus als het even goed regent is die bak nat.. niks aan te doen! en je wilt evengoed oefenen ;) haha maar hij was gelukkig alleen nat ! en niet glad :D

Damarris dankjewel :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 16:26

Dressage_M schreef:
Ziet er netjes uit! Knappe fries!
Let er wel op dat je constante aanleuning hebt en die aanvult met je been. Zodra je de teugels oppakt loopt ze achter de loodlijn, dat is iets wat je absoluut niet moet hebben, aangezien ze daar graag lopen!

Ook ben je continue met je benen aan het tikken. Houd je benen aan het paard. Daarbij zou ik de beugels wat langer maken en je benen verder naar achter leggen.

Succes!

had idd altijd het idee dat ik wel lang genoeg zat! maar nu ik dit zo zie denk ik idd dat ik wel een gaatje langer kan proberen ;)
idd dat tikken moet ik zeker mee stoppen! laatst in me les nog over gehad! ik moet alleen met kuitdruk rijden! niet met me hak..! en dat is nou wat ik juist doe :+ erg lastig om af te leren!

En ze heeft idd een "eigen houding" die ze heel makkelijk opzoekt! dat is idd lastig omdat ze nou net juist mijn hand moet opzoeken!

maar dankje wel :D je ziet precies de goede dingen! die ook altijd in me les terug komen ! ;)

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:32

Ontopic; ziet er erg fijn en ontspannen uit!
Alles lekker relaxt, en goede aanleuning.

Bak ziet er inderdaad niet echt lekker uit, gelukkig is de bak niet glad. :)

Ga je ook officieel starten ?
Laatst bijgewerkt door lindake op 26-11-09 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderd bericht verwijderd

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:02

Netjes hoor nanda! Je ziet echt dat ze sterker is geworden :)
Jammer dat je niet voor het echie mag starten!

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:26

Hey Nannie dat ziet er super uit :D Idd heel jammer dat je niet officieel mag starten. Dat zou namelijk zeker goed komen.

Handig zo'n schoonmoeder ;) (daar maak ik ook weleens gebruik van) maar ook je mams want die is volgens mij aan het filmen als ik het goed hoor :D

Misschien een handige tip voor het halsstrekken. Je binnenhand iets meer van de hals en de buitenhand wel tegen de hals. En dan met je binnenhand iets meer teugel geven dan je buitenhand. Dat wil nog weleens helpen met zakken.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 19:50

FamkeKolinde schreef:
Hey Nannie dat ziet er super uit :D Idd heel jammer dat je niet officieel mag starten. Dat zou namelijk zeker goed komen.

Handig zo'n schoonmoeder ;) (daar maak ik ook weleens gebruik van) maar ook je mams want die is volgens mij aan het filmen als ik het goed hoor :D

Misschien een handige tip voor het halsstrekken. Je binnenhand iets meer van de hals en de buitenhand wel tegen de hals. En dan met je binnenhand iets meer teugel geven dan je buitenhand. Dat wil nog weleens helpen met zakken.

thanks! ga ik morgen gelijk proberen! :D
Jaaa ideaal! haha ik kon het proefje helemaal uit me hoofd ;) maar toch wel prettig voor de zekerheid!! :D En me moeder was idd aan het filmen ;)

En ze is idd een stuk sterker Es :D Gaat ook zo lekker laatste tijd! en vind het echt jammer :( Al was hij hier heel positief over hoor :D

En idd Anna :D ! Joke heeft het allemaal goed aangeleerd! :D en ben blij dat ik door joke nog altijd met plezier rij :D

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:24

ik wil je graag een compliment geven: het ziet er echt heel relaxed uit. ONtspannen paard en ruiter. Lekker voorwaarts neerwaarts. Soms zag ik inderdaad een iets optrekkend been, aansporen met je hak is zo moeilijk af te leren, tenen naar binnen werkt erg goed!
Jammer dat je niet mag starten, maar ik zou zeggen gewoon thuis lekker dooroefenen, ook leuk!!

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:46

Ik vind het er erg netjes uitzien!

Dat je je handen breed zet bij het hals strekken is al gezegd.
Jammer dat je niet officieel mag starten, denk dat je met haar erg ver zou kunnen komen.

Ga zo door! ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:27

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op dat het de bedoeling is om volgens de regels te reageren?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 22:42

Javospost en Newyork Dankjullie wel :D Echt heel leuk om te horen! :D
En idd! maar tenen naar binnen op een bolle fries is ook al een uitdaging ;) haha ! Maar we moeten het blijven proberen :D

en ondanks dat we niet mogen starten ga ik zeker door :D !!