Eerste wedstrijd (L1) hij deed zijn best!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Eerste wedstrijd (L1) hij deed zijn best!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 14:12

Ja ja, afgelopen 14 en 15 augustus was een spannend weekend voor Nappie en mij. Voor het eerst dit jaar starten en ook voor het eerst in de L1 starten Haha! Uiteindelijk hebben we toch maar mooi 2 winstpunten te pakken gehad, 1 de eerste dag en 1 de tweede dag.

De eerste proef ging beide dagen niet erg geweldig, Nap was er kijkerig en reageerde op alles wat er rond hem heen gebeurde (we moesten starten naast de drafbaan op Duindigt Haha! )
voor dag 1 had ik bij proef 1: 150 punten en proef 2: 160 punten.

De tweede dag liet ie me echt in de eerste proef in de steek. Hij ging er vandoor met zijn kop in de lucht precies op het moment dat de eerste koers op Duindigt van start ging. De tweede proef ging daarna super en met 165 punten hadden we toch maar mooi die 2e winstpunt te pakken

Tijdens het losrijden (op sommige foto's ontbreekt mijn hoofd omdat de fotograve de zoeker alleen op Nappie gericht hield *LOL* Cheese! )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even poseren Tong uitsteken (zit er zelf bij als een zoutzak Bloos! )
Afbeelding

Afbeelding

Voor het juryhokje Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door napoleon op 27-08-04 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:13

napoleon schreef:
en proef 2: 60 punten.



bedoel je 160 punten?

het ziet er wel goed uit!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:15

Wat een mooi kleurtje heeft hij!!!!
Ziet er toch wel netjes uit hoor!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 14:17

Thirza schreef:
bedoel je 160 punten?

het ziet er wel goed uit!


Oeps sorry Bloos! bedoelde idd 160 punten

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:34

Het gaat er steeds beter uitzien!! Misschien je teugels nog iets korter nemen voor het beeld, maar dat is nu alleen op de foto's, weet natuurlijk niet hoe je verder rijd!! Netjes gedaan hoor!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 14:45

youngster schreef:
Het gaat er steeds beter uitzien!! Misschien je teugels nog iets korter nemen voor het beeld, maar dat is nu alleen op de foto's, weet natuurlijk niet hoe je verder rijd!! Netjes gedaan hoor!!


Thanx Haha! Je hebt helemaal gelijk hoor, ik heb de vervelende gewoonte om heel langzaam steeds mijn teugels een stukje te laten vieren Boos! Het gaat wel al steeds beter maar ik moet er echt goed bij nadenken. Helaas heb ik geen foto's van dag 2, toen heb ik namelijk extra gelet op het meer verzamelen en meer aan elkaar rijden en meer hoger instellen, dat ging ook gelijk stukken beter en heb ik diverse punten (o.a. middendraf van een 4 en een 5 naar 2x een 7 ) van de vorige dag een flink stuk omhoog gehaald

Ik was trouwens ook erg blij met 2 x een 9 voor mijn halsstrekken Bloos

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:15

Echt een leuk paard.
Gefeliciteerd met je punten, goed gedaan Lachen

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:23

leuk paard!!!
loopt netjes hoor!!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:35

napoleon schreef:
Thanx Haha! Je hebt helemaal gelijk hoor, ik heb de vervelende gewoonte om heel langzaam steeds mijn teugels een stukje te laten vieren Boos! Het gaat wel al steeds beter maar ik moet er echt goed bij nadenken. Helaas heb ik geen foto's van dag 2, toen heb ik namelijk extra gelet op het meer verzamelen en meer aan elkaar rijden en meer hoger instellen, dat ging ook gelijk stukken beter en heb ik diverse punten (o.a. middendraf van een 4 en een 5 naar 2x een 7 ) van de vorige dag een flink stuk omhoog gehaald

Ik was trouwens ook erg blij met 2 x een 9 voor mijn halsstrekken Bloos


OK dan! Ik heb hetzelfde hoor Bloos Ik laat ook de teugels snel te lang worden.. Maar veel oefenen en dan komt het helemaal goed!! Weet ik zeker

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:14

wauw 2 keer een 9 kun je idd trots op zijn! ziet er heel erg netjes uit. Volgende maand is mijn l1 debuut en ik heb nu al last van zenuwen ik vind een nieuwe klasse elke keer een ramp Haha!

MirjamMouse

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:58

Wow...mooie schimmel hoor.

Ik heb een zwak voor schimmels... Kwijl

Ziet er al mooi uit zo...keep up the good work!!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:11

leuk gefeliciteerd
met je winstpunten Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:39

Hey wat is ie ineens rap wit geworden!
Grappig om te zien, Nappie gaat echt precies gelijk op met een Lipizzaner bij ons op stal, was me al eerder opgevallen. (zoon van Pliva, van mijn zus). Dat paard, ook ruin overigens, is nu 8 geworden als ik me niet vergis. Hoe oud is Nappie nu?
Leuke foto's zitten ertussen, vind hem sterker overkomen dan een tijdje geleden, hij draagt zichzelf meer lijkt het.
Gefeliciteerd!

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:12

gaaf paard, netjes gedaan trouwens. Gefeliciteerd!!! Echt een leuk dier, wat zou je er mee willen bereiken, waar ben je voor bezig?

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:18

Gaaf beest zeg! Gefeliciteerd met je punten! Ziet er netjes uit!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 20:54

Nimber"]
Volgende maand is mijn l1 debuut en ik heb nu al last van zenuwen ik vind een nieuwe klasse elke keer een ramp Haha!
[/quote]

Vond het ook wel enorm spannend hoor om voor het eerst L1 te starten, heb het ook eerlijk gezegd maanden uitgesteld Bloos en die proeven waren ineens toch wel raar om te rijden..........

[quote="Cody"]
Hey wat is ie ineens rap wit geworden!
Grappig om te zien, Nappie gaat echt precies gelijk op met een Lipizzaner bij ons op stal, was me al eerder opgevallen. (zoon van Pliva, van mijn zus). Dat paard, ook ruin overigens, is nu 8 geworden als ik me niet vergis. Hoe oud is Nappie nu?
Leuke foto's zitten ertussen, vind hem sterker overkomen dan een tijdje geleden, hij draagt zichzelf meer lijkt het.
Gefeliciteerd!
[/quote]

Bedankt Haha! Nap word idd ineens heel erg wit (en elke keer smeriger als ik s'middags zijn stal open trek Schijnheilig ) maar ik moet zeggen dat ik hem nu wel een heel mooi kleurtje vind hebben [size=7]*best wel een beetje trots op mijn vent*[/size] Hij is in juni 7 geworden en toevallig dat ik hem gisteren heb opgemeten en hij op dit moment 1.59cm is! Laatste meting was 3 jaar terug en toen was ie nog 1.56cm

Hij is idd veel sterker geworden maar dat mag ook wel, een dikke kont zal hij wel nooit krijgen maar dat heeft ie volgens mij geerft van zijn papa. Hij begint idd meer te dragen maar dat komt ook omdat ik een stuk zekerder op hem ben geworden met rijden en hem de afgelopen maand heel hard heb getraint.

[quote="nexthorse schreef:
Echt een leuk dier, wat zou je er mee willen bereiken, waar ben je voor bezig?


Begin nu een beetje te blozen bij alle complimentjes die ik van jullie krijg Bloos! Maar als antwoord op je vraag...... ik was eigenlijk nooit echt van plan om wedstrijden te rijden maar begin er steeds meer schik in te krijgen Ik heb besloten om lekker wedstrijden met hem te blijven rijden en mijn buitenlandse woonplannen op de lange baan te schuiven. Volgens een vriendin (die zelf Z2 heeft gereden en Nap ook af en toe rijdt) heeft ie de potentie om de Z wel te halen, da's voor mij langere termijn werk omdat ik niet zoveel tijd heb en zelf niet dat nivo heb maar misschien gaat zij hem eerdaags ook op wedstrijden uitbrengen.

Verder doe ik nu regelmatig een springles mee en dat bevalt me uitstekend! Hij kan reuze goed springen dus wellicht dat ik daar ook nog iets mee wil gaan doen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:00

1.59 maar?? hij oogt echt veel groter dan mijn Mirk!!!

Leuk foto's en gefeliciteerd met je winstpunt! Deze foto's geven een zeer ontspannen en vriendelijk beeld!!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 21:06

kimmy"]
1.59 maar?? hij oogt echt veel groter dan mijn Mirk!!
[/quote]

Ja hij is echt niet groter *LOL* maar idd iedereen denkt altijd dat ie een paard is en als ik dan zijn ware groote vertel staan mensen vaak even op het achterhoofd te krabben Knipoog Maareh, Lipizzaners zijn over het algemeen niet zo groot hoor, althans in Nederland zowiezo niet, Nap zijn vader is 1.57cm, in Oostenrijk heb ik vorig jaar de nieuwe lichting Lipi's gezien en die zijn allemaal ruim 1.60cm daar willen ze ze liever wat groter zien tegenwoordig (zei de stalmeester )

[quote="kimmy schreef:
Deze foto's geven een zeer ontspannen en vriendelijk beeld!!!


Dat probeer ik ook altijd na te streven, ik hoef in principe alleen maar mijn hand te sluiten en hij loopt al nageeflijk. Moet ook wel heel eerlijk toegeven dat het een paard is wat heel makkelijk over de rug loopt en heel soepel en elastisch is Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:56

Nappieee stoere kerel Haha!
Hij is volgens mij idd. alweer een heel stuk witter, als ik het vergelijk met de laatste keer dat ik hem gezien heb! Ik vind ze zelf wat donkerder mooier, maar als hij net zo knap word als papa dan zit het goed Knipoog

Goed gedaan hoor!! OK dan!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:10

Leuke pony is het, wat voor ras is het? Wel nette punten zeg, bereid je maar alvast voor op de L2 Haha!

edit: ik zie het al, een lippizanner. Zag het hier boven staan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:49

Netjes hoor, gefeliciteerd

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:20

Erg mooie schimmel! Hij lijkt inderdaad veel groter, op de foto in de ring loopt ie jammergenoeg een beetje diep, verder ziet het erg goed uit.

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:07

Mooi paard ik hou niet zo van schimmels maar zijn bouw vin ik wel mooi. Nog Gefeliciteerd!!! welke plaats ?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 10:55

beautyfan schreef:
Mooi paard ik hou niet zo van schimmels maar zijn bouw vin ik wel mooi. Nog Gefeliciteerd!!! welke plaats ?


Thanx! Ehm we zijn 1 x 4e, 2 x 2e en 1 x 1ste geworden

Ben overigens hard aan het werk om hem idd wat hoger ingesteld te krijgen maar da's allemaal niet zo makkelijk voor meneer. Hij heeft de afgelopen paar maanden bij mijn bijrijdster een "tik" ontwikkeld dat ie continu zijn hoofd in de lucht gooit, zodra zij iets van hem vraagt Boos! Wanneer ik hem rij probeert hij dit ook af en toe te doen en alleen als ik hem lager en dieper instel heb ik de minste kans op dit euvel. Ben nu hard bezig om het eruit te krijgen zodat ik hem wat hoger kan gaan instellen