deze pony ga ik bijna zeker kopen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:39

Ten eerste: als je bang bent voor commentaar moet je het niet op bokt plaatsen. Je vraagt wat wij er van vinden, dat je reacties krijgt die je liever anders zou zien, tsja dat is nou eenmaal zo.
Oké pas op, mijn mening: ik vind het een leuk paardje ten eerste! Maar vanaf de foto's gezien vind ik je inderdaad ietwat te groot voor het mooie. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het niet fijn is voor je pony, het is alleen maar een constatering. Denk wel aan de eventuele gevolgen, commentaar bijvoorbeeld en ook aan de toekomst, wil je ooit nog overstappen op een groter paard? Mijn ouders zijn ook klein van stuk en toch ben ik 1.70. Niet echt super groot, maar toch vind ik het zelf niet mooi staan als ik op een pony zit en mijn benen zitten dan iets in de weg. Daarbij kan ik met mijn paardje meegroeien, als volwassene word je op een gegeven moment toch zwaarder/breder en daar moet je ook aan denken. Maar goed, waarschijnlijk heb je voor jezelf al alle voor en nadelen afgewogen. In ieder geval succes verder en plezier met het beestje als dit het gaat worden!

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:48

Sorry maar wat maakt het uit als je ietsje te groot bent?Ze is zeker niet te zwaar,dus ik vind dat het helemaal nix uitmaakt!!!!

Nix van aantrekken!!!!!!!!!KOPEN!!!!!!!!!!!!!!


Big kiz karin en (_)(_)(_)Collin

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:54

Hele leuke pony, sprekend koppie!
Als je met haar gaat springen, zal je misschien wel de balken met je eigen benen van de staanders kunnen trrappen. Als je wat groter bent.
Ik had dat met mijn C-Pony, ik shcopte er tegenaan en toen vielen ze eraf. Was een belast voor haar.
Je moet na gaan, dat je misschien niet langer meer wordt, maar wel zwaarder. Vooral als je wat ouder wordt en in de puberteit komt, wordt je zwaarder. Dat is gewoon een feit.
Mijn persoonlijke mening is dat je ook op dit moment iets te groot bent voor haar, voor het mooie gezicht.
Maar als jij haar graag wilt kopen en plezier van haar wilt hebben, vooral doen! Je zal veel plezier met haar krijgen als ik je enthousiasme zo lees.

Wat ook zo is, misschien kan je nu aankomende 2 jaren nog op haar rijden waardoor je grootte niet zo opvalt, maar als jij 3 of 4 jaar verder bent, dan zal je het echt wel gaan merken.
En dan heb je natuurlijk een goede band met haar, en wil je haar zeker niet zomaar kwijt. Verkopen wordt dan heel erg moeilijk voor je.
Denk goed na, maar volg je hart.
Zorg dat je geen onnodig verdriet krijgt.

Succes!

Linda

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:54

Leuk diertje,maar ziet er idd er mager uit.doet me ergens aan denken maar laat ik daar maar mijn mond over houden.Krijg ik toch alleen maar gezeik mee.

Er zit een leuk koppie op,het heeft wel wat arabisch.Met wat spek en spier zou het er al heel wat beter uitzien.Veel succes met je beslissing!

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:02

nu is ze nog niet te zwaar nee, dat klopt maar als ze uit gegroeid is in de lengte dan komen die kilo's er vanzelf bij Extreme duivel .
zal trouwens lekker gaan, dat springen, met die lange benen stoot je zelf de balken eraf ipv je pony. Koe
sorry dat ik het zeg maar laat je niet te veel afleiden door een mooi koppie of lekkere gangen, maar kijk eerst nog wat verder en wat groter...
Je wil er in de toekomst (lees als je uitgegroeid bent) toch ook nog lekker mee kunnen rijden? anders heb je dadelijk een pony van 7 waar je niet meer op kan rijden omdat je te groot of te zwaar bent?
ik weet dat je heel graag een pony wil, dat heb ik hier op bokt wel gezien, maar echt, je kunt beter nog even verder kijken en dan beslissen, dan kan je altijd nog voor deze pony kiezen als je het dan nog wilt tenminste.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 21:04

je kan bij een pony bij een handelaar niet ff een half jaar denken hoor.
zeik nu niet meer want ik koop hem toch ik trek me niks van jullie kl*tereacties aan.

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:09

heej heej dr staan ook leuke reacties bij,een van mij bijvoorbeeld Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:27

willen jullie aub niet iemand gaan afkraken? dat is wel zo ontztettend laag Boos! ze zet de fotos op bokt omdat ze zo blij is met deze pony! niet omdat ze afgekraakt wil worden..
maarja sommige mensen Lips are sealed die begrijpen dat niet Frusty
en springen gaat best, een half jaar geleden sprong ik op een pony van 1.25 dat ging ook goed ik zou zeggen, verpest nou niet weer een topic en jullie weten dat je geen kwetsende dingen mag zeggen, nou haar humor is nu behoorlijk verpest!

leuke pony lau, een echte knuffel, echt een aanrader.. Dromen Party!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 21:32

ja zeker, eenneh met springen doe je je beugels korter Clown
man juulke sprong super las was ie klein, met goa ging ook kipptje pony van 120? ofzo.

maar ja, die mensen denken dat gewoon ik heb zelf ervaring met kleine ponys springen die misschien niet(geld niet voor allemaal hoor!)

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:34

Ik heb ook een pony van 1.45, ben zelf 1.60 ong. Dus ik ben niet echt te groot. Maar een meisje die mijn pony wel eens rijd is iets van 1.75 ofzo en die rijd ook op mijn pony, lijkt misschien niet echt mooi maar het kan best, ze is heel lang maar ook heel dun. springen doet ze ook maar dan met de beugels korter dan normaal dus gaat ook prima!
Als het voor het plezier is... wat let je?!
Wil je wedstrijd gaan rijden kun je beter voor een grotere pony/paard gaan. De jury let nl ook op de 'combinatie' en dan kun je minder punten krijgen want ik denk dat ook de jury gaat zeggen dat je te groot bent.
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
En het is echt niet bedoeld om irritant of jaloers te zijn maar gewoon tips die gegeven worden...
Ik vind het trouwens een mooie pony!!! Kwijl Lovers

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:44

Boogie*Girl schreef:
:O ik wist dat dit zou komen ......

ik groei bijna niet meer misschien nog 2 cm.
de pony groet nog 5 cm, was pas geleden mager hoorde ik, ze zijn bezig dikker te laten worden.
deze pony groeit ook nog veel in de breedte.
een pony van 145cm is echt niet te klein voor me hoor.
ik ben bijna 14 en 1.68m

de pony van yentl, ongeveer 150, moet ik mijn hakken optrekken een beetje, deze niet. als ik er toch fijn op rijd en plezier mee heb.
hoeveel ponys ik heb gekeken? mmm ben een paar maanden op zoek, 1x op pony gereden en die paar maanden 2x per dag marktplaats rongekeken.
maak het uit als ie volgens jou er niet goed uitziet, dat blijft niet zo hoor, wat meer voeren en zo.
jade moet ook nog spieren enzo krijgen.

ik had eigenlijk helemaal niet moeten vragen wat jullie ervan vinden, toch alleen maar dat ik volgens jullie te groot ben.
en ik ga haar echt niet verkopen ze blijft bij mij tot het niet meer gaat en niet om zon domme reden dat ik te groot worde ofzo


nou ik vind het geen kijk ...sorry hoor !! en als je zometeen wedstrijden wil gaan rijden ...dan word het nog minder...
trouwens als je dan gaat springen schep je de balken met je eingen voeten dr af !! niet l u l l i g bedoelt hoor

maar het staat niet mooi en nou kan ze wel groeien in de breedte !! maar daar word het ook niet veel anders van hoor !!
en het is inderdaat slimmer op een grotere pony te kopen dan heb je ook geen verdriet om haar weg te doen ( spreek uit ervaring !! )

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:51

hee wazzup als je nou even de reacties leest en je bijdehande mond even dichthoud! ik sprong idd met een pony van 1.25 en dat ging prima en
een pony van 3 groeit ook nog in de breedte Gaaaap nu geen reacties meer van te groot want dat komt onderhand onze strot uit!

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:53

Boogie*Girl schreef:
ik sprong een heel parcours van 60cm, wel laag maarja op een pony van 1.35 heb ik 4x gedaan zonder strafpunten!
Welke pony? Topaz neem ik aan, maar dat is dan ook een superspringpony'tje en een manegepony en ik wil met je wedden dat die voor zijn 15e zo versleten is dat ie weg moet

Citaat:
met goa ging ook kipptje pony van 120?
Nog een manegepony, houd er rekening mee, dat dit je EIGEN pony wordt, waar je iedere dag mee moet rijden en niet zo'n manegeknol...

Citaat:
en wat vinden jullie ervan??

Op deze vraag kun je 2 soorten commentaar verwachten, goed en slecht, daar vraag je toch om?
Wat Mirte ook al zegt: Je wilt alleen maar goed commentaar, sorry, maar je hebt ook slecht commentaar, zet het dan niet op een forum. Maar vraag het persoonlijk aan mensen, waarvan je toch al weet dat ze ja gaan zeggen, als je zo graag een ja-antwoord wilt! En reageer niet zo verhit als iemand een reactie geeft die je liever niet hoort (zoals deze misschien Lachen )

Verder vind ik het een superleuk pony'tje hoor Lovers ! Echt een schat van een beestje, maar wat ik al eerder heb gezegd: denk alsjeblieft ontzettend goed na! Als er ook maar een paar nadelen zijn, zoek dan verder! Er zijn zoveel leuke pony's Lovers !
En als je nu te snel beslist (een paar maanden op zoek zijn naar een pony is echt niet lang) dan heb je daar later misschien spijt van en bovendien heeft die pony ook pech dan, maar zij heeft er niet voor gekozen
Denk dus aub nog eens heel goed na!
En dit was niet om je af te zeiken!
[/quote]

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:54

Ik vind het een leuke pony hoor!!
Beetje meer voeren en trainen en ze word nog mooier!!
De naam Jade vind ik trouwens onwijs mooi, ik zou
die naam zo laten als ik jou was Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 21:55

ik spreek ook uit ervaring dat je niet zomaar de bvalk eraf schopt.
ik ga geen wedstrijden rijden alleen onderling dus houd je kop maar dicht en lees dan het hele topic.
ik zeg toch dat ik geen reacties meer iwl die stom zijn??
btw het gaat over de pony niet over mezelf kan ik net zo goed een foto plaatsen zonder pony.

kan ik er wat aan doen dat jij zon kakker bent ik ben het niet dus intressert mij was dat het niet super mooi staat maarja misshcien ben je wel dom en weet je niet hoe een poyn kan veranderen ze is nog maar 3 hoor.
zal mij wat wezen dat jullie me misschien nu wel een trut vinden maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat jullie met pret bederven.

jullie vinden dat maar maar zon mensen als dit dat poedersuiker sletje wazzup ofzo vind ik ook maar een trutje. iedereen moet tegenwoordig een paard van 170 nou ik niet. paardrijden ter recreatie, nooit van gehoord? nee zeker want je bent een dom wijf. niet iedereen rijd wedstrijd en die westernruiters? volwassen mannen op paardjes van 145 en vertel mij niet dat deze paarden maar 5 jaar worden

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:56

ik heb met mijn eigen ogen gezien dat dit een schat van een pony is, en DE perfecte pony is voor boogie*girl, voor haar zit er geen nadeel aan (behalve gezeur van bokt maarja)
ja idd assie dat zijn manegepony's daar heb je gelijk in maar daarmee kan je ook springen en sommige zeiden, je stoot de balken eraf maar dat is dus niet zo Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 21:57

Barb schreef:
Ik vind het een leuke pony hoor!!
Beetje meer voeren en trainen en ze word nog mooier!!
De naam Jade vind ik trouwens onwijs mooi, ik zou
die naam zo laten als ik jou was Haha!


inderdaad tenminste iemand die het snapt:D
mn moeder vind jade ook mooi; betekent edelsteen.
maar ik vind het niet zon leuke naam doet me dneken aan zon naam als henk en piet:D maar dan niet zo overdreven zeg maar.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 21:57

ok ik reageer gewoon alleen op de pony.

Ik vind het een leuk beestje om te zien, wat spiertjes erbij en hij/zij is nog mooier.

of je deze koopt moet je helemaal zelf weten natuurlijk, ik zou het alleen niet doen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 21:59

assie"]
[quote="Boogie*Girl schreef:
ik sprong een heel parcours van 60cm, wel laag maarja op een pony van 1.35 heb ik 4x gedaan zonder strafpunten!
Welke pony? Topaz neem ik aan, maar dat is dan ook een superspringpony'tje en een manegepony en ik wil met je wedden dat die voor zijn 15e zo versleten is dat ie weg moet

Citaat:
met goa ging ook kipptje pony van 120?
Nog een manegepony, houd er rekening mee, dat dit je EIGEN pony wordt, waar je iedere dag mee moet rijden en niet zo'n manegeknol...

Citaat:
en wat vinden jullie ervan??

Op deze vraag kun je 2 soorten commentaar verwachten, goed en slecht, daar vraag je toch om?
Wat Mirte ook al zegt: Je wilt alleen maar goed commentaar, sorry, maar je hebt ook slecht commentaar, zet het dan niet op een forum. Maar vraag het persoonlijk aan mensen, waarvan je toch al weet dat ze ja gaan zeggen, als je zo graag een ja-antwoord wilt! En reageer niet zo verhit als iemand een reactie geeft die je liever niet hoort (zoals deze misschien Lachen )

Verder vind ik het een superleuk pony'tje hoor Lovers ! Echt een schat van een beestje, maar wat ik al eerder heb gezegd: denk alsjeblieft ontzettend goed na! Als er ook maar een paar nadelen zijn, zoek dan verder! Er zijn zoveel leuke pony's Lovers !
En als je nu te snel beslist (een paar maanden op zoek zijn naar een pony is echt niet lang) dan heb je daar later misschien spijt van en bovendien heeft die pony ook pech dan, maar zij heeft er niet voor gekozen
Denk dus aub nog eens heel goed na!
En dit was niet om je af te zeiken!
[/quote][/quote]

topaz zit al tegen de 15 aan.

maakt niet uti als het ene manege pony is of je eigen. ik rijd niet elke dag ook gehoord van longeren? losgooien?

ik VROEG om reacties van allebei de kanten, na 10x zeggen dat ik geen poedersuiker reacties meer wil betekent dan je ze gewoon niet neer meot zetten

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:02

leuk! echt cool dat je een eigen pony krijgt *LOL* k rij ook recreatief met mun fjordie Lachen Lachen heel leuk!! en kan je ook gwoon af en toe sprongetje maken, dressuren ofzow toch Pling ? Lachen heel veel plezier met haar!!!!!! Haha! Pling Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:03

hmm het gaat nu allemala wel erg ver, Laura als je er zo opin gaat gaan ze door....

Het begon bij helpen en het eindigt (zoals gewoonlijk) bij afkraken Misselijk

Laura, als een pony goed springt (en je komt neit 15 cm. onder z'n buik uit) dan is het zo goed als onmogelijk dat je hem/hara hindert.... Frusty

Ik heb met een shetje van zo'n 1m. gesprongen en zelfs die kon erover heen komen zonder dat ik de balk aantikte....

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 22:05

Anna-Jelly schreef:
hmm het gaat nu allemala wel erg ver, Laura als je er zo opin gaat gaan ze door....

Het begon bij helpen en het eindigt (zoals gewoonlijk) bij afkraken Misselijk

Laura, als een pony goed springt (en je komt neit 15 cm. onder z'n buik uit) dan is het zo goed als onmogelijk dat je hem/hara hindert.... Frusty

Ik heb met een shetje van zo'n 1m. gesprongen en zelfs die kon erover heen komen zonder dat ik de balk aantikte....


wie gaat te ver ik of hun? Verward

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:08

hey
ik vind het een onwijs leuke pony hoor!
harstikke leuk koppie
ik zou er ook zo verliefd op worden!
en tegen mij zeggen ze ook dat ik te groot ben voor me pony maar die is ongeveer 1.44 en ik 1.68 ofzo maar dat zou mij echt niks boeien ik hou van mijn pony en daar sta ik 100% achter en ik laa me absoluut niks wijsmake door andere want ik vin dhet ook niet leuk om op zulke grote pony's of paarden te rijden net als jij kleintjes vind ik ook gewoon leuker dus als jij die pony wilt hebben en jij er zelf gewoon 100% achter staat moet je dat gewoon doen hoor! het is jouw leven en dat word niet bepaald door andere! en trouwens je leeft nu en je koopt niet een paard zodat je er over een paar jaar nog op kan nou leuk en al sjij over een paar jaar er geen reet meer aan vind heb jij een paar jaar voor niks op een paard gereden. en als de ggd zeg dat jij ongeveer zo groot word zal dat heus wel zo zijn.

veel plezier met je pony! en laat ff weten hoe het gaat enzo

-x-Lotte

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 22:11

Jamy schreef:
hey
ik vind het een onwijs leuke pony hoor!
harstikke leuk koppie
ik zou er ook zo verliefd op worden!
en tegen mij zeggen ze ook dat ik te groot ben voor me pony maar die is ongeveer 1.44 en ik 1.68 ofzo maar dat zou mij echt niks boeien ik hou van mijn pony en daar sta ik 100% achter en ik laa me absoluut niks wijsmake door andere want ik vin dhet ook niet leuk om op zulke grote pony's of paarden te rijden net als jij kleintjes vind ik ook gewoon leuker dus als jij die pony wilt hebben en jij er zelf gewoon 100% achter staat moet je dat gewoon doen hoor! het is jouw leven en dat word niet bepaald door andere! en trouwens je leeft nu en je koopt niet een paard zodat je er over een paar jaar nog op kan nou leuk en al sjij over een paar jaar er geen reet meer aan vind heb jij een paar jaar voor niks op een paard gereden. en als de ggd zeg dat jij ongeveer zo groot word zal dat heus wel zo zijn.

veel plezier met je pony! en laat ff weten hoe het gaat enzo

-x-Lotte


zo zie ik het ook!
ik kan nu wel een paard gaan kopen, maar al die jaeren ervoor heb ik er geen lol aan wat heeft dat voor zin?
en als ik opeens moddervet zou worden dan verkoop ik hem wel aan bekende, niet dat ik moddervet word maarja. haha ik weet zeker dat ik hem nooit zal verkopen, alleen als ie te oud word, dan koop ik een nieuwe, en is zielig als de neiuwe meer aandacht krijgt dan verkoop ik hem aan bekende met andere ponys en wara hij het heel fijn zou hebben:D
maar dat duurt nog wel ff:D

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:17

je moet er gewoon NU veel plezier van hebben en dat hbe je volgens mij ook
en Jade (als het zo goed is) vind ik wel een leuke naam hoor weet niet hoe je het uitspreekt?
op ze engels of gewoon als je het schrijft zeg maar Jaade? of djeed(snap je hem nog Knipoog )

-x-Lotte