deze pony ga ik bijna zeker kopen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

deze pony ga ik bijna zeker kopen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 18:28

het is een 3 jarige welsh merrie, vosje zoals je kunt zien:D
ze heet Jade, maar dat ga ik veranderen want dat vind ik niet zon mooie naam.
ze staat nu bij een handelaar en ik heb haar 2 keer eerder gezine, maar nu ging ik rijden. ze is wel al met 2 jaar ingereden maar wle maar 2x per week door een klein meisje.
ze reed heel fijn, ik ging rijden op een veldje met omheining(kwam van wel van pas!) ze rijd kei fijn hele fijne gangen, luistert goed naar de hulpen, lekker nagefelijk en goed voorwaarts. ze gaat fijn aan de teugel, helaas heb ik er geen fotos van! stappen en draven ging goed, maar recht lopen ging nog wel moeilijk voor haar , hihi, maar is pas 8/9 maanden onder het zadel.
ze was wel best schrikachtig, maar het was naast een drukke weg, wel bosjes ertussen en omheining, en aan de andere kant naast de drukke weg zaten ze te crossen op een shet, jade ging ernaar hinniken kei lief!
maar toen ik ging galoperen.... superhard ertussen uit, enneh...mn beugel waren te kort en ongelijk en het zadel zat niet diep daar lag ik hahah maar gelukkig rende ze niet weg en bleef bij me Lovers , ik meteen weer erop en ging weer galoperen maar nu 2x zo hard ik probeerde heel diep te zitten maar het lukte niet en daar lag ik weer, recht in een plek zonder gras, beetje modderachtig dus. en toen draafde jade supermooi met de oortjes naar voor over de weg naar huis(op het kamp) toen we daar kwamen(was heel dichtbij het veldje 100 meter verderop ofzo) stond ze daar in de stal van: zadel mij af! haha was wel grappig en ik heb me niet pijnt gedaan(ben al supervaak gevallen en nooit pijn gehad, 1x een beetje Verward Haha! ) toen afgezadeld en nog even op de foto.
ze is nu 1.39 en heel slank.


eerst opzadelen..
Afbeelding
Afbeelding
dan rijden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
erg ruime passen hier:D
Afbeelding
lief koppie
Afbeelding
haar lijfje
Afbeelding
weer haar lieve koppie Lovers
Afbeelding
Afbeelding
ik met haar
Afbeelding
hier kijkt ze zo mooi he.... Kwijl
Afbeelding
geen zin om om te draaien Haha!
Afbeelding
Afbeelding

en wat vinden jullie ervan??


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 18:49

Gaaaap ik wist dat dit zou komen ......

ik groei bijna niet meer misschien nog 2 cm.
de pony groet nog 5 cm, was pas geleden mager hoorde ik, ze zijn bezig dikker te laten worden.
deze pony groeit ook nog veel in de breedte.
een pony van 145cm is echt niet te klein voor me hoor.
ik ben bijna 14 en 1.68m

de pony van yentl, ongeveer 150, moet ik mijn hakken optrekken een beetje, deze niet. als ik er toch fijn op rijd en plezier mee heb.
hoeveel ponys ik heb gekeken? mmm ben een paar maanden op zoek, 1x op pony gereden en die paar maanden 2x per dag marktplaats rongekeken.
maak het uit als ie volgens jou er niet goed uitziet, dat blijft niet zo hoor, wat meer voeren en zo.
jade moet ook nog spieren enzo krijgen.

ik had eigenlijk helemaal niet moeten vragen wat jullie ervan vinden, toch alleen maar dat ik volgens jullie te groot ben.
en ik ga haar echt niet verkopen ze blijft bij mij tot het niet meer gaat en niet om zon domme reden dat ik te groot worde ofzo

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 18:52

kijk eens naar ponys van ardere landen, zoals ik pakistan ofzo op die super slanke hafbloedje van 1.30 met volwassen mannen erop.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 18:57

ik weeg ongeveer 48, die pony moet me makkelijk kunnen dragen.
hoe groot is jou pony en hoe groot ben jij dan?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 19:08

ik weet zelf wel beter hoe groot ik nog word, volgens de ggd zou ik tussen de 1.68 en 1.72 worden, en mn moeder en mn zus en vader zijn oook al niet echt groot.
ik ga recreatief rijden en alleen onderlinge springwedstrijden.
misschien dat jullie allemaal zon poedersuiker zijn die alleen een poyn hebben voor wedstrijden te rijden maar ik niet ik ga lekker bosritten maken enzo.
ik ga toch geen poony kopen van 1.55m waar ik geen lol in heb? ik rijd veel liever op ponys van dit formaat. maar dat snbappen jullie toch niet en als iemand op een 1-pony rijd is het ineens anders omdat dat voor de lol is? Verward
ik zet wel geen fotos meer op bokt als ik alleen van die klote reactioes krijg en spieren hebben geen zin??? kom op zeg de pony kan dan veel meer gewicht dragen. ik ga echt geen andere pony kopen want ik kan toch geen leukere als deze vinden dat weet ik nu al.
veel plezier met meer stomme reacties zetten zodat dit topic ook alweer verpest word.

Gaaaap en plaats geen reacites van wat je neit eens weet wat ej zegt want er zijn mensen van 12 die uitgegroeid zijn, niet iedereen is het zelfde hoor als jij tot je 16 groeit hoef ik dan nog niet te doen, stelltje zeikerds

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 19:22

ja idd. een pony loopt ook niet fijn door en gaat al helemaal niet corssen als ik te zwaar ben.
ik reed laast een keer op een pony van zon...1,20?? kwma er helemaal niet onderuit omdat hij best wel dik is.
ik zal wel fotos zetten als hij dikker en gepierd is en mij zonder die dikke jas aan dan zal het beter uitzien(volgens jullie)
maar bedankt aan de mensen die wel leuke reacties zetten.

van die andere kan ik wel Misselijk maar ja komt van dat gezeik

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 19:32

mn beugels waren kort omdat ik maar kwartier ofzo ging rijden en ik maate de beugels op maat vanaf ge grond, verkeerd geschat:)
maar waarom zou springen niet gaan?
ik sprong een heel parcours van 60cm, wel laag maarja op een pony van 1.35 heb ik 4x gedaan zonder strafpunten! en als ik te zwaar zou zijn zal die er niet zomakkelijk over komen dus strafpunten maken.
maarja jullie zeggen maar en denken er waarchijnlijk niet bij na dat de pony nog groter en breder word..



Gaaaap Gaaaap Frusty

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 20:04

je kan bij een pony bij een handelaar niet ff een half jaar denken hoor.
zeik nu niet meer want ik koop hem toch ik trek me niks van jullie kl*tereacties aan.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 20:32

ja zeker, eenneh met springen doe je je beugels korter Clown
man juulke sprong super las was ie klein, met goa ging ook kipptje pony van 120? ofzo.

maar ja, die mensen denken dat gewoon ik heb zelf ervaring met kleine ponys springen die misschien niet(geld niet voor allemaal hoor!)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 20:55

ik spreek ook uit ervaring dat je niet zomaar de bvalk eraf schopt.
ik ga geen wedstrijden rijden alleen onderling dus houd je kop maar dicht en lees dan het hele topic.
ik zeg toch dat ik geen reacties meer iwl die stom zijn??
btw het gaat over de pony niet over mezelf kan ik net zo goed een foto plaatsen zonder pony.

kan ik er wat aan doen dat jij zon kakker bent ik ben het niet dus intressert mij was dat het niet super mooi staat maarja misshcien ben je wel dom en weet je niet hoe een poyn kan veranderen ze is nog maar 3 hoor.
zal mij wat wezen dat jullie me misschien nu wel een trut vinden maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat jullie met pret bederven.

jullie vinden dat maar maar zon mensen als dit dat poedersuiker sletje wazzup ofzo vind ik ook maar een trutje. iedereen moet tegenwoordig een paard van 170 nou ik niet. paardrijden ter recreatie, nooit van gehoord? nee zeker want je bent een dom wijf. niet iedereen rijd wedstrijd en die westernruiters? volwassen mannen op paardjes van 145 en vertel mij niet dat deze paarden maar 5 jaar worden

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 20:57

Barb schreef:
Ik vind het een leuke pony hoor!!
Beetje meer voeren en trainen en ze word nog mooier!!
De naam Jade vind ik trouwens onwijs mooi, ik zou
die naam zo laten als ik jou was Haha!


inderdaad tenminste iemand die het snapt:D
mn moeder vind jade ook mooi; betekent edelsteen.
maar ik vind het niet zon leuke naam doet me dneken aan zon naam als henk en piet:D maar dan niet zo overdreven zeg maar.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 20:59

assie"]
[quote="Boogie*Girl schreef:
ik sprong een heel parcours van 60cm, wel laag maarja op een pony van 1.35 heb ik 4x gedaan zonder strafpunten!
Welke pony? Topaz neem ik aan, maar dat is dan ook een superspringpony'tje en een manegepony en ik wil met je wedden dat die voor zijn 15e zo versleten is dat ie weg moet

Citaat:
met goa ging ook kipptje pony van 120?
Nog een manegepony, houd er rekening mee, dat dit je EIGEN pony wordt, waar je iedere dag mee moet rijden en niet zo'n manegeknol...

Citaat:
en wat vinden jullie ervan??

Op deze vraag kun je 2 soorten commentaar verwachten, goed en slecht, daar vraag je toch om?
Wat Mirte ook al zegt: Je wilt alleen maar goed commentaar, sorry, maar je hebt ook slecht commentaar, zet het dan niet op een forum. Maar vraag het persoonlijk aan mensen, waarvan je toch al weet dat ze ja gaan zeggen, als je zo graag een ja-antwoord wilt! En reageer niet zo verhit als iemand een reactie geeft die je liever niet hoort (zoals deze misschien Lachen )

Verder vind ik het een superleuk pony'tje hoor Lovers ! Echt een schat van een beestje, maar wat ik al eerder heb gezegd: denk alsjeblieft ontzettend goed na! Als er ook maar een paar nadelen zijn, zoek dan verder! Er zijn zoveel leuke pony's Lovers !
En als je nu te snel beslist (een paar maanden op zoek zijn naar een pony is echt niet lang) dan heb je daar later misschien spijt van en bovendien heeft die pony ook pech dan, maar zij heeft er niet voor gekozen
Denk dus aub nog eens heel goed na!
En dit was niet om je af te zeiken!
[/quote][/quote]

topaz zit al tegen de 15 aan.

maakt niet uti als het ene manege pony is of je eigen. ik rijd niet elke dag ook gehoord van longeren? losgooien?

ik VROEG om reacties van allebei de kanten, na 10x zeggen dat ik geen poedersuiker reacties meer wil betekent dan je ze gewoon niet neer meot zetten

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 21:05

Anna-Jelly schreef:
hmm het gaat nu allemala wel erg ver, Laura als je er zo opin gaat gaan ze door....

Het begon bij helpen en het eindigt (zoals gewoonlijk) bij afkraken Misselijk

Laura, als een pony goed springt (en je komt neit 15 cm. onder z'n buik uit) dan is het zo goed als onmogelijk dat je hem/hara hindert.... Frusty

Ik heb met een shetje van zo'n 1m. gesprongen en zelfs die kon erover heen komen zonder dat ik de balk aantikte....


wie gaat te ver ik of hun? Verward

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 21:11

Jamy schreef:
hey
ik vind het een onwijs leuke pony hoor!
harstikke leuk koppie
ik zou er ook zo verliefd op worden!
en tegen mij zeggen ze ook dat ik te groot ben voor me pony maar die is ongeveer 1.44 en ik 1.68 ofzo maar dat zou mij echt niks boeien ik hou van mijn pony en daar sta ik 100% achter en ik laa me absoluut niks wijsmake door andere want ik vin dhet ook niet leuk om op zulke grote pony's of paarden te rijden net als jij kleintjes vind ik ook gewoon leuker dus als jij die pony wilt hebben en jij er zelf gewoon 100% achter staat moet je dat gewoon doen hoor! het is jouw leven en dat word niet bepaald door andere! en trouwens je leeft nu en je koopt niet een paard zodat je er over een paar jaar nog op kan nou leuk en al sjij over een paar jaar er geen reet meer aan vind heb jij een paar jaar voor niks op een paard gereden. en als de ggd zeg dat jij ongeveer zo groot word zal dat heus wel zo zijn.

veel plezier met je pony! en laat ff weten hoe het gaat enzo

-x-Lotte


zo zie ik het ook!
ik kan nu wel een paard gaan kopen, maar al die jaeren ervoor heb ik er geen lol aan wat heeft dat voor zin?
en als ik opeens moddervet zou worden dan verkoop ik hem wel aan bekende, niet dat ik moddervet word maarja. haha ik weet zeker dat ik hem nooit zal verkopen, alleen als ie te oud word, dan koop ik een nieuwe, en is zielig als de neiuwe meer aandacht krijgt dan verkoop ik hem aan bekende met andere ponys en wara hij het heel fijn zou hebben:D
maar dat duurt nog wel ff:D

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 21:19

hij zei jaaduh haha zeg maar
gewoon nederlands

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 20:05

deze reacties slaan allemaal nergens op.

volwassener ingeschat? hoe volwassen je dan ook bent ik word hier gewoon pissig van.
1x kijken, nee 3 keer.
zat ponys die leuk zijn? nou eigen mening dat vind ik anders niet.
futloos slaat ook nergens op een foto is maar een moment.
misschien dat jullie zoveel groeien dan maar misschien dat je erg achter loopt ofzo??

wat jullie vergeten: de pony groeit, word gespierd en veel dikker.
als die terug naar de stal rent ik had lang zat gereden en mn keus al gemaakt ik ben heus niet dom ofzo dat als een pony me erafgooit dat ik hem dan afzadel.
trouwens de pony is helemaal niet gemeen, heel eerlijke pony.
pas ik niet eens meer op een pony van 1.45m??

te vroeg ingereden is inderdaad stom. maar gelukkig door een meisje van 8(dus licht). en ik ga haar het eerste jaar maar 1x per week berijden en de eerste paar maanden niet. alleen longeren wandelen enzo.
daarna begin ik 3/4 dagen in de week en misshcien half uur ofzo en dan wel soms lange bosritten. na anderhalf jaar ga ik springen, daarvoor alleen hel laag en balkjes

ik ga zowieso niet 6 dagen in de week rijden, maar 3/4 keer ofzo, en voor de conditie longeren enzo. met 10 al versleten? en als ze 4 maanden later was ingereden en 4 dagen in de week niet Verward


over een jaar ga ik meer fotos zetten als alles door gaat, veel dikker, breder, gespierder en wat groter.
denk er vooral aan dat een 3 jarige pony nog niet zo breed is. en deze is ook nog dun.
als ze een stuk dikker is weet ik zeker dat het veel beter uitziet.
als je maar lol hebt ja MET JE PONY bedoel ik dan.
een pony die mij te zwaar vind loopt niet goed door en gaat vooral neit met me crossen.

PS: ze heeft geen papieren, maar de handelaar liegt heus niet hoor,
btw ik weet 100% zeker dat de handelaar vertrouwbaar is, heeft veel ponys al aan de manege verkocht enz.
over een jaar, wanneer ik dus echt begin met rijden, 3/4 dagne in de week, zet ik wel fotos

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 20:16

ok hier de voors en tegens:

voors=
klikt
leuk karakter
moet nog veel leren
fijne gangen
mooi
niet duur
te koopp dicht in de buurt
rijd lekker
super lief
voel me goed op haar
zacht in de mond
lief voor mensen
een welshje Haha!

tegens=
te vroeg ingereden
ik zou te groot kunnen worden als ik veel groter word al verwacht
moet geduld hebben met rijden omdat ze nog jong is. maar dat maakt niet zoveel


dus.. te vroeg ingereden zal denk ik niet zo erg zijn als maar 2x per week door een kindje van 8.
en ik ga een jaar maar 1x per week rijden(half uur, 20 minuten ofzo)
de rest longeren. zal het dan kwaad kunnen dat ze te voreg is ingereden?


[/code]

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 20:28

ow... ik laat haar zeker wle keuren hoor.

maar zon klein kindje 2x per week kan toch geen kwaad?
ik kan niet maanden zoeken en dan bij haar terugkomen, bij die handelaar worden de ponys snel verkocht.
ik wil haar echt heel graag.
maar dat te vroeg ingereden..ik vraag wel aan de veearts na.


ik denk toch nog heel goed na...voor hetzelfde geld is ze over 5 jaara niet meer te berijden..ik had me ook verheugd om elke avond bosritten te maken deze zomers maarkan nu dus niet.

ik ben heel kieskeurig en vind niet snel ponys leuk, maar deze klikte echt.

ik heb haast een shetlander gekocht, ik wou altijd graag door de bossen crossen. maar die zei: de shetlanders hier zijn allemaal ruim 1 meter.
ff gemeten tot hoever die kwam....90/95 cm. ik wou hem over 2 dagen kopen, was zon schatje heb nog nooit zon lieve shet gezien. was 5 jaar en niet zo lang onder het zadel.

maar ik kn die nacht niet slapen. want ik had er ook op gezeten
als ik scheef ging zitten kwam ik bij de grond, en had niet zon fijne zit(zonder zadel)
besloot dus niet te kopen en ik was er helemaal zeker van..

ik zal hier nog goed over nadenken, het gaat niet om dat die te klein is, maar te vroeg ingereden....... Verdrietig

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 20:29

missy_m schreef:
Als ik jou was zou ik nog even verder kijken. Jij groeit nog, de pony niet echt meer en het beestje is ook nog eens aan de smalle kant. Misschien lijkt dat je nu geen probleem , maarhet kan zijn dat je erachter komt dat je toch graag serieus wedstrijden wil gaan rijden en dan zou het zonde zijn als je je pony-tje waneer je 18 wordt zou moeten verkopen.
Zoals je zelf al naar voren bracht heeft het beestje ook nog een aantal min-punten zoals dat te vroeg zijn ingereden en er met je vandoor gaan. Dat is niet echt wat je eeb goede beginners-pony zou kunnen noemen..
Persoonlijk vind ik het ook geen mooi paardje maar dat is alleen maar mijn mening...

Je doet er denk ik goed aan om iemand mee te nemen die er echt verstand van heeft en het paardje ook zeker laten keuren door een DA. Je weet nooit wat voor verdere gebreken zo'n paardje nog kan hebben..

suc6 ermee


ervandoor gaan is totaal geen probleem, helemaal niet!
ik hou van wat pit en het moet zeker geen beginnerspony zijn hoor!
hij is absoluut niet gemeen maar schrikkerig enzo


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers