Sikiley (IJslander)@work!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Sikiley (IJslander)@work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:32

Hallo Bokkers!

Eindelijk ook eens foto's van mij en Siki.
Ik rijd haar nu een jaar, maar sinds een maandje of 3 rijd ik IJslands met haar.
De eigenaar had de tolt (excuses, mijn toetsenbord doet geen trema) behoorlijk verslonsd en Siik werd op het moment dat ik haar ging rijden alleen nog maar Engels gereden.
Dat vond ik zonde; op een IJslander moet je IJslands rijden!
Met behulp van Marjolein (zij geeft mij les) heeft Siki de tolt opnieuw uitgevonden en probeer ik ook om te schakelen!

Genoeg tekst, nu de foto's:

Tja, dat heb je met een IJslander met eczeem: eerst de deken naaien...
Afbeelding

Sikiley met haar IJslandse zadel (zo'n zadel zit trouwens heerlijk!) en nieuwe dekje:
Afbeelding

Nee he, daar gaan we weer lijkt Siik te denken...
Afbeelding


Stap
Afbeelding

Op een gangenpaard hoor je niet te lichtrijden werd mij vorige week tijdens de les verteld, handig dat ik dat ook weet na een jaar Clown
Wel goed voor de buikspieren Lachen
Draf:
Afbeelding

Afbeelding

Tolt; ik heb mijn handen hier te hoog (vandaar die open mond...) en Siki is op het moment wat stijf in de nek, maar we kunnen het ten minste (weer)!! Hopelijk over een half jaar foto's van beestachtige knieactie Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

En tot slot nog een galopje:
Afbeelding

De vlecht er weer in, Boettdeken weer op en lekker rollen in het land
Afbeelding

Afbeelding


Feedback is welkom!

Glenurtje

Berichten: 387
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Brabant, Herpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:40

Leuk beestje! Vervelend he die dekens? Bij mij zijn ze ook altijd kapot Boos! Wat is dat trouwens voor een merk zadel? Nog veel suc6 met het tölten Lachen

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:40

Alet schreef:
Op een gangenpaard hoor je niet te lichtrijden werd mij vorige week tijdens de les verteld, handig dat ik dat ook weet na een jaar Clown
Wel goed voor de buikspieren Lachen


Eh, dat is onzin Knipoog

Verder vind ik het er allemaal heel leuk uitzien hoor! Volgens mij zijn jullie goed bezig samen!

kimmie_loves
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:42

ten eerste je houding je tenen echt vreselijk en op foto 8 trek je keihard in de mond en foto 7 t ziet er niet uit Verward

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:43

Oh haha dus ik hoef mezelf niet zo te kwellen met doorzitten?! haha dat zal ik Marjolein eens vertellen Knipoog

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:43

Wat een leuke merrie Lachen Zo te zien vermaken jullie je wel met zijn tweetjes...
Doe marjoleintje maar weer eens de groetjes van me , en uiteraard van Fjalerien en TeR...hihi

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:44

Nouja, op ijsland rijden ze niet licht, ik heb me altijd laten vertellen dat ze daar gewoon te lui voor zijn Knipoog Ze zitten in draf vaak in een soort verlichte zit. Op wedstrijden hoor je ook door te zitten, het is gewoon wat mooier, maar zeker niet beter ofzo! Je moet gewoon doen wat jij het prettigst vindt

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:44

kimmie_loves schreef:
ten eerste je houding je tenen echt vreselijk en op foto 8 trek je keihard in de mond en foto 7 t ziet er niet uit Verward

Haha, ja die teugels moeten echt ZO kort!! Ik moest daar ook heel erg aan wennen, maar het hoofd van Siik moet opgericht zijn en die korte teugels helpen daarbij... Ziet er inderdaad niet zo plezierig uit, maar ik ben echt niet hard.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:47

Glenurtje schreef:
Leuk beestje! Vervelend he die dekens? Bij mij zijn ze ook altijd kapot Boos! Wat is dat trouwens voor een merk zadel? Nog veel suc6 met het tölten Lachen

Het is een Topreiter.
Ja, die dekens... zucht... ik kan vanavond weer de naaidoos erbij halen vrees ik Scheve mond

Glenurtje

Berichten: 387
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Brabant, Herpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:50

kimmie_loves schreef:
ten eerste je houding je tenen echt vreselijk en op foto 8 trek je keihard in de mond en foto 7 t ziet er niet uit Verward


Sow kan dat niet wat minder? Wat een onaardige opmerkingen! En je moet al helemaal niet zo'n commentaar geven als je geen verstand hebt van Ijslands rijden!

Owja en van dat doorzitten is inderdaad onzin Lachen Op wedstrijden zie je wel dat mensen ijslands doorzitten, ziet er alleen niet zo netjes uit vind ik. Dus ga maar weer lekker lichtrijden...Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:55

Ik vind het er heel leuk uitzien hoor . Heel gaaf, je lijkt op die foto ernaast trouwens heel groot Tong uitsteken, maar als je er weer opzit, dan valt dat eigenlijk best mee *LOL*. Maar ik vind het er goed uitzien hoor.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:59

kimmie_loves schreef:
ten eerste je houding je tenen echt vreselijk en op foto 8 trek je keihard in de mond en foto 7 t ziet er niet uit Verward



Haha hier heeft iemand last van de regen geloof ik Knipoog


Nou je hoort het Alet, zo vreselijk is het allemaal niet Clown *LOL* OK dan!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:02

Ik vind het een goed uitzien hoor... als je nog maar een half jaar ijslands met haar rijdt! OK dan!
Misschien kan je je beugels een gaatje lager maken.... dan heb je ook minder moeite met je tenen naar binnen draaien. Verder vind ik dat je een mooie zit hebt hoor!
Ik reed wel altijd licht bij mijn verzorgijslander.... op die manier werd ze als het ware "gedwongen" om een beetje op te gooien.... ze is een 5ganger en zo lateraal als ik weet niet wat.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 14:02

Amulet schreef:
Haha hier heeft iemand last van de regen geloof ik Knipoog


Nou je hoort het Alet, zo vreselijk is het allemaal niet Clown *LOL* OK dan!


Kimmie_loves is wel een stuk milder voor mij dan ikzelf Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:05

Leuke combi zijn jullie zo!
Ze lijkt me flink aan de maat?
En die deken, ja, ik herken het naai- en puzzelwerk wel ja!
Maar ach, het helpt!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:05

Ja, maar wanneer je zelf kritisch bent is dat goed, wanneer een ander dat is en daarbij ook nog zo bot is als een keukenschaar van 25 jaar oud, dan is dat minder. Helemaal wanneer diegene het 'slachtoffer' nog nooit heeft zien rijden. Knipoog

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:10

weet iemand hier wat een normale vraagprijs is voor een ijslander (4ganger) niet te jong en redelijk braaf? groetjes Angela

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:11

vraag dat anders even hier: [RP] IJslanders dan gaan we hier niet zo oftopic Knipoog

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:17

kimmie_loves schreef:
ten eerste je houding je tenen echt vreselijk en op foto 8 trek je keihard in de mond en foto 7 t ziet er niet uit Verward


Probeer eens normaal te reageren, anders kun je bij dit soort topics beter wegblijven

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 14:22

Nou, wat reageren jullie allemaal fel op kimmieloves zeg. Dat doet me goed OK dan!
Sikiley is trouwens maar 1.36m hoor, dus zo groot is ze niet. Ik ben zelf maar 1.68m dus misschien lijkt ze daarom zo groot?

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:30

Ziet er erg leuk uit! Ik moest bij mijn IJS in het begin ook dat hoofd zo omhoog houden. Die dook ook elke keer op de voorhand. Nu tölt ze met lange teugel met er hoofdje op de goede plek.
Maar ziet er echt leuk uit. Veel plezier met je IJS.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:32

ziet er leuk uit. en zoals al gezegd. geef geen commentaar als je er geen verstand van heb dus bij deze houd ik mn mond verder Haha!

veel suc6 nog met rijden en het naaien Haha!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:38

Ziet er echt leuk uit! En ik vind foto 7 juist wel mooi Haha!

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:48

Alet schreef:
Haha, ja die teugels moeten echt ZO kort!! Ik moest daar ook heel erg aan wennen, maar het hoofd van Siik moet opgericht zijn en die korte teugels helpen daarbij... Ziet er inderdaad niet zo plezierig uit, maar ik ben echt niet hard.

Kimmie_loves.... Ik krijg hier echt haatneigingen van, houd gewoon je bek ff ofzo!. Ze zegt toch zelf dat ze pas kort ijslands rijd, nou klim jij maar es op een ijslander met veel beweging, zullen we is commentaar op jou gaan leveren.

Alet, zoals je zelf ook wel weet t is nog niet super, maar als de tolt er zo uitverslonsd is vind ik het super!
Opzich kan je ook in tolt je handen laag houden zodat ze ook met de neus naar beneden lopen en toch oprichting hebben, dit bereik je door veel over de rug heen te rijden en heel veel verzameling te vragen van je paard.
Dat je niet licht mag rijden op een ijslander is wel de grootste onzin die ik ooit heb gehoord! Je kan doorzitten, lichtrijden of in de verlichte "ijslandse" zit. Bij sportpaarden die je op het wk ziet word ook nog wel eens lichtgereden omdat ze gewoon zo veel beweging hebben dat doorzitten echt onmogelijk is!

Succes er verder mee *LOL*
Groetjes Marjolein

ze is trouwens wel uhh lekker volslank;)

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:51

kimmie_loves schreef:
ten eerste je houding je tenen echt vreselijk en op foto 8 trek je keihard in de mond en foto 7 t ziet er niet uit Verward

Dom kind! *LOL* *LOL*

Leuke foto's Alet! Marjolein weet goed hoe ze jullie kan helpen met de tölt, super joh! Vind het echt cool dat je les van d'r krijgt... Marjo wordt echt een topruiter, dat kan ik zo wel zeggen. Lachen Als Sikiley net zo mooi gaat lopen als haar zoon dan komt het wel goed. Haha!

[Edit] Ohja Kimmie, foto 7 is tölt... staat erbij... ben je dom ofzo. Clown *LOL*
Laatst bijgewerkt door Jessie88 op 11-08-04 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt