Eerste dressuurfoto's op Bokt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Eerste dressuurfoto's op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 13:15

Na een jaar op Bokt te zitten en nóg geen dressuurfoto's te hebben geplaats, moest dat er toch wel een keer van komen he Knipoog Gisteren kwam mijn moeder dan ook langs op stal om eens wat rijfoto's te maken van mij en Jasmijn. Dit was de tweede keer na de vakantie dat ik op Jasmijn reed, ze was daardoor ook nog vrij stijf. Maar desondanks zijn ze toch redelijk gelukt op een paar wazige foto's na. Ik zet er een paar onder elkaar neer in willekeurige volgorde zodat jullie een kleine indruk hebben. Mijn houding is op sommige foto's erg slecht en daar werk ik ook aan, maar wanneer ik erg geconcentreerd ben vergeet ik totaal om er op te letten. Commentaar mag, mits opbouwend!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 13:22

Trouwens, tegenwoordig krijg ik steeds vaker de opmerking dat ik te groot word voor Jasmijn ondanks dat ik niet meer groei in de lengte. Zijn jullie het hiermee eens?

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:25

Ik vind de eenerlaatste foto erg mooi, jammer dat je hoofd er niet op staat.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:26

YvonneAa schreef:
Trouwens, tegenwoordig krijg ik steeds vaker de opmerking dat ik te groot word voor Jasmijn ondanks dat ik niet meer groei in de lengte. Zijn jullie het hiermee eens?


Te groot Verward Je past er goed op hoor! Vind het een mooie combinatie

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 13:27

Suzanne vd schreef:
Ik vind de eenerlaatste foto erg mooi, jammer dat je hoofd er niet op staat.


Oh ik heb de foto ook wel met hoofd hoor, maar je wil niet weten hoe ik daar op kijk Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 13:28

Suzanne vd schreef:
Te groot Verward Je past er goed op hoor! Vind het een mooie combinatie


Dank je wel, ik ben blij dat te horen. Ik vermoed ook dat ze dat zeggen omdat mijn benen ietjes onder de buik ontkomen van het paard. Dan krijg je al snel een stempel met 'te groot'.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:29

YvonneAa schreef:
Trouwens, tegenwoordig krijg ik steeds vaker de opmerking dat ik te groot word voor Jasmijn ondanks dat ik niet meer groei in de lengte. Zijn jullie het hiermee eens?

Ik denk niet dat je te lang bent, maar dat je je beugels vrij kort hebt en je daarom sneller te groot lijkt.
Lekker paardje.. zit wel beweging in he? Knipoog

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:29

Suzanne vd schreef:
Ik vind de eenerlaatste foto erg mooi, jammer dat je hoofd er niet op staat.


Die vind ik dus juist helemaal niet mooi.
Paard loopt verschrikkelijk weg over de schouder.

Overigens zien de rest van de foto´s er netjes uit.
Ik vind niet dat je echt te groot bent voor je paardje maar je hebt aardige lange benen.
Een groter paard zou je mooier staan.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:29

Ik vind je eerlijk gezegd geen mooie combinatie met jasmijn, je bent voor het mooie idd te groot, maar qua gewicht kan het makkelijk natuurlijk! Misschien dat als je wat langer gaat zitten dat het niet zo opvalt, want je knieen komen bijna boven het zadel uit.. het ligt niet mooi in de vorm van het zadel.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:29

YvonneAa schreef:
Dank je wel, ik ben blij dat te horen. Ik vermoed ook dat ze dat zeggen omdat mijn benen ietjes onder de buik ontkomen van het paard. Dan krijg je al snel een stempel met 'te groot'.


dan kan ik op bijna geen 1 paard meer rijden!
ik ben zelf 1.80/1.85
mooi paardje!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:30

Wat ben je op die een-na-laatste foto aan het doen? Verward

Er zit een leuk koppie op je paard

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:32

Taaclover schreef:
Die vind ik dus juist helemaal niet mooi.
Paard loopt verschrikkelijk weg over de schouder.


Ja ok dat klopt wel, maar het is een mooie foto, achtergrond wazig en paard en ruiter duidelijk. Vind ik altijd mooie foto's.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 13:32

Taaclover schreef:
Die vind ik dus juist helemaal niet mooi.
Paard loopt verschrikkelijk weg over de schouder.


Dat is zeker zo, maar toch plaats ik hem om een totale indruk te krijgen van die dag. Als ik alleen alle goede er neer zou zetten krijg je weer een vertekend beeld.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 13:33

Sjuimpje schreef:
Wat ben je op die een-na-laatste foto aan het doen? Verward

Er zit een leuk koppie op je paard


Wijken, wat niet geheel lukte die dag Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:35

Dat snap ik, dat het wijken zo niet lukt Haha!
Probeer het hoofd tijdens het wijken zo recht mogelijk voor het lichaam te houden d.m.v. je buitenteugel, zodat ze niet in de buitenschouder valt. Je vraagt veels te veel stelling.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:35

Tulandro schreef:
Ik vind je eerlijk gezegd geen mooie combinatie met jasmijn, je bent voor het mooie idd te groot, maar qua gewicht kan het makkelijk natuurlijk! Misschien dat als je wat langer gaat zitten dat het niet zo opvalt, want je knieen komen bijna boven het zadel uit.. het ligt niet mooi in de vorm van het zadel.


Misschien komt het dat ze op dat moment haar hakken niet uitdrukt, op de 4e foto doet ze dat (bijna) wel. Ik vind het een mooie combinatie omdat het paard een beetje een smalle hals heeft, niet te dik is en de ruiter lang en slank is.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:39

Ik denk dat het een vertekend beeld geeft, omdat je met je knieen boven het zadel uitkomt! Dat vind ik zelf heel lelijk en slordig staan, en het komt ook ' groot' over.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 13:39

Sjuimpje schreef:
Dat snap ik, dat het wijken zo niet lukt Haha!
Probeer het hoofd tijdens het wijken zo recht mogelijk voor het lichaam te houden d.m.v. je buitenteugel, zodat ze niet in de buitenschouder valt. Je vraagt veels te veel stelling.


Bedankt voor het advies! Ik weet eigenlijk ook prima hoe het moet en dergelijke en meestal gaat het ook erg goed. Maar zoals hierboven al is verteld loopt ze daar vreselijk onder mij vandaan en dan probeer ik haar wel tegen te houden met mijn buitenbeen en een lichte druk op de buitenhand maar op het moment dat ik haar al de kans geef om haar weg te laten lopen is het al te laat en dan krijg je zoiets Scheve mond Dus dit was echt een onoplettende fout van mij.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:41

Hey, leuk paardje!
Ik vind niet dat je te groot voor haar bent hoor!
En zo te zien ben je niet zo zwaar Knipoog

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 13:42

LaFunkyJazz schreef:
dan kan ik op bijna geen 1 paard meer rijden!
ik ben zelf 1.80/1.85
mooi paardje!


Ik ben zelf ook rond de 1.80 en het paard is 1.70, kan je nagaan! En het is natuurlijk paard-afhankelijk of je wel of niet te groot lijkt. Jasmijn is er slank gebouwd en vrij smal waardoor je langer lijkt.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:47

Ziet er netjes uit hoor, maar als je je hakken uit drukt en geen knik meer in je polsen is het plaatje compleet Knipoog

En dat te groot vind ik ook heel erg mee vallen hoor.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 13:51

Ik moet ook toegeven dat als ik drijf mijn hakken optrek. Ik weet dat het met de kuiten moet maar daar heb ik vrij veel moeite mee en daar werk ik dus ook aan. Wanneer ik mijn hakken optrek, trek ik automatisch mijn knieen op. Wanneer ik ze uitdruk liggen ze veel beter in het zadel, alhoewel op de onderstfoto ik ze nog niet geheel uitdruk maar een betere foto waarbij ik mijn hakken uitdruk heb ik niet:

Afbeelding

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:59

Woeh wat een eng nekje! Ik zou dr proberen wat vanuit de schoft te laten zakken met de neus eruit zodat ze meer over dr rug gaat lopen. En ik vind je er niet te groot voor maar wel een beetje fors omdat zij vrij fijntjes is. De een na laatste foto is een beetje jammer haha Tong uitsteken

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:01

ik vind da ze op de eerste foto's haar rug wegdrukt?
ik kan verkeerd zijn, maar dat was het eersta waar ik aan dacht...
verder ben je niet te groot hoor,beugels mogen wel 2 gaatjes langer, en hakken uitdrukken, maar dat wist je al Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:03

dutske schreef:
ik vind da ze op de eerste foto's haar rug wegdrukt?
ik kan verkeerd zijn, maar dat was het eersta waar ik aan dacht...
verder ben je niet te groot hoor,beugels mogen wel 2 gaatjes langer, en hakken uitdrukken, maar dat wist je al Haha!


Ik ben het ermee eens dat die foto wel die indruk wekt, maar ik voelde het niet zo. Op die foto ben ik aan het doorzitten, en dat ging vrij gemakkelijk. Wanneer ze haar rug wegdrukt kan je er met geen mogelijkheid meer zo opzitten. Het kon wel beter dat is zo, maar ze drukte het (mijn oordeel over hoe ik het voelde) niet echt weg. Maar bedankt iig Lachen