Eerste dressuurfoto's op Bokt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Eerste dressuurfoto's op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:15

Na een jaar op Bokt te zitten en nóg geen dressuurfoto's te hebben geplaats, moest dat er toch wel een keer van komen he Knipoog Gisteren kwam mijn moeder dan ook langs op stal om eens wat rijfoto's te maken van mij en Jasmijn. Dit was de tweede keer na de vakantie dat ik op Jasmijn reed, ze was daardoor ook nog vrij stijf. Maar desondanks zijn ze toch redelijk gelukt op een paar wazige foto's na. Ik zet er een paar onder elkaar neer in willekeurige volgorde zodat jullie een kleine indruk hebben. Mijn houding is op sommige foto's erg slecht en daar werk ik ook aan, maar wanneer ik erg geconcentreerd ben vergeet ik totaal om er op te letten. Commentaar mag, mits opbouwend!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:22

Trouwens, tegenwoordig krijg ik steeds vaker de opmerking dat ik te groot word voor Jasmijn ondanks dat ik niet meer groei in de lengte. Zijn jullie het hiermee eens?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:27

Suzanne vd schreef:
Ik vind de eenerlaatste foto erg mooi, jammer dat je hoofd er niet op staat.


Oh ik heb de foto ook wel met hoofd hoor, maar je wil niet weten hoe ik daar op kijk Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:28

Suzanne vd schreef:
Te groot Verward Je past er goed op hoor! Vind het een mooie combinatie


Dank je wel, ik ben blij dat te horen. Ik vermoed ook dat ze dat zeggen omdat mijn benen ietjes onder de buik ontkomen van het paard. Dan krijg je al snel een stempel met 'te groot'.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:32

Taaclover schreef:
Die vind ik dus juist helemaal niet mooi.
Paard loopt verschrikkelijk weg over de schouder.


Dat is zeker zo, maar toch plaats ik hem om een totale indruk te krijgen van die dag. Als ik alleen alle goede er neer zou zetten krijg je weer een vertekend beeld.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:33

Sjuimpje schreef:
Wat ben je op die een-na-laatste foto aan het doen? Verward

Er zit een leuk koppie op je paard


Wijken, wat niet geheel lukte die dag Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:39

Sjuimpje schreef:
Dat snap ik, dat het wijken zo niet lukt Haha!
Probeer het hoofd tijdens het wijken zo recht mogelijk voor het lichaam te houden d.m.v. je buitenteugel, zodat ze niet in de buitenschouder valt. Je vraagt veels te veel stelling.


Bedankt voor het advies! Ik weet eigenlijk ook prima hoe het moet en dergelijke en meestal gaat het ook erg goed. Maar zoals hierboven al is verteld loopt ze daar vreselijk onder mij vandaan en dan probeer ik haar wel tegen te houden met mijn buitenbeen en een lichte druk op de buitenhand maar op het moment dat ik haar al de kans geef om haar weg te laten lopen is het al te laat en dan krijg je zoiets Scheve mond Dus dit was echt een onoplettende fout van mij.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:42

LaFunkyJazz schreef:
dan kan ik op bijna geen 1 paard meer rijden!
ik ben zelf 1.80/1.85
mooi paardje!


Ik ben zelf ook rond de 1.80 en het paard is 1.70, kan je nagaan! En het is natuurlijk paard-afhankelijk of je wel of niet te groot lijkt. Jasmijn is er slank gebouwd en vrij smal waardoor je langer lijkt.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:51

Ik moet ook toegeven dat als ik drijf mijn hakken optrek. Ik weet dat het met de kuiten moet maar daar heb ik vrij veel moeite mee en daar werk ik dus ook aan. Wanneer ik mijn hakken optrek, trek ik automatisch mijn knieen op. Wanneer ik ze uitdruk liggen ze veel beter in het zadel, alhoewel op de onderstfoto ik ze nog niet geheel uitdruk maar een betere foto waarbij ik mijn hakken uitdruk heb ik niet:

Afbeelding

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:03

dutske schreef:
ik vind da ze op de eerste foto's haar rug wegdrukt?
ik kan verkeerd zijn, maar dat was het eersta waar ik aan dacht...
verder ben je niet te groot hoor,beugels mogen wel 2 gaatjes langer, en hakken uitdrukken, maar dat wist je al Haha!


Ik ben het ermee eens dat die foto wel die indruk wekt, maar ik voelde het niet zo. Op die foto ben ik aan het doorzitten, en dat ging vrij gemakkelijk. Wanneer ze haar rug wegdrukt kan je er met geen mogelijkheid meer zo opzitten. Het kon wel beter dat is zo, maar ze drukte het (mijn oordeel over hoe ik het voelde) niet echt weg. Maar bedankt iig Lachen

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:09

Lenn schreef:
En ik vind je er niet te groot voor maar wel een beetje fors omdat zij vrij fijntjes is.


Bedoel je met fors 'dik' in verhouding met haar? Of bedoel dat ik groot overkom (dus iets te groot) in vergelijking met haar?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:16

dutske schreef:
héhé, je ziet, van foto's kun je niet echt veel zeggen he, het zijn momentopnames
Haha!
train je haar altijd zo? of rij je haar soms ook dieper?


Dieper. Ze komt af en toe met haar hoofd wat omhoog maar meestal rij ik haar ongeveer zo laag, met de teuegels iets strakker.
Afbeelding

Ik weet ook niet echt waarom ze op de foto's haar hoofd vrij opgeheven heeft, inderdaad echt op het verkeerde moment afgedrukt of misschien reed ik haar onbewust wel omhoog, dat zou ook kunnen natuurlijk.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:18

Nomy_Baby schreef:
Leuke combi zijn jullie wel!
Enige commentaar wat ik heb is dat je je handen niet richting je kruis moet trekken en je buiten teugel er iets meer bij Knipoog
Verder goed hoor! leuk utiziend paardje *LOL*
KiZz... Pling


ja ik heb ook een knik in mijn handen zie ik nu haha Haha! Hmm.. nog wat om aan te werken..
Verder bedankt!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:20

dutske schreef:
misschien kwam ze net op die momenten iets omhoog,waardoor het lijkt of ze haar ryg wegdrukt Lachen
ik vind het persoonlijker beter om dieper te rijden, ook ivm opbouw van de spieren ed
maar het ziet er wel netjes uit hoor Lachen


Dank je wel Lachen ja, ik doe mijn best maar ze is soms nogal een diftkikker en een paard wat graag vlot en snel loopt. Daardoor loopt ze soms ook nog wel eens boven mijn tempo maar het schijnt dat veel Engelse Volbloeden dat doen, alhoewel dat niet echt een excuus is natuurlijk.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:22

Bedankt voor de tip. Het is wel een stilstaande foto, ik was op dat moment aan het poseren. Maar je hebt gelijk en ik zal er aan denken in vervolg.

* Poeh, wat kan je toch veel leren in een uurtje Haha! *

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:47

Lenn schreef:
Ik denk dat het bij haar nooit ontspannen genoeg kan zijn, des te meer kan je haar vervolgens bewerken.
Je hebt niet veel gewicht in je handen of wel? Probeer je handen sowieso wat meer voor je uit te houden, iets laten zakken en dan naar de hand toe te rijden, dat ze die wil volgen. Jezelf dus niet af laten schrikken omdat ze al loperig ís, je moet toch van achteren blijven rijden waarbij ze niet harder mag. God ik brand helemaal los, sorry Bloos


Het is afhankelijk hoeveel gewicht ik heb. Soms loopt ze een beetje te hangen, maar vaak ook niet dan duurd het een tijd voor ze ontspannen loopt. Maar ik wil haar wel bijrijden van achteren, maar wanneer ze niet ontspannen loopt gaat ze alleen harder. Het laatste halfuurtje (wanneer ze moet word) valt er eigenlijk pas wat mee te beginnen.
Maar je mag gerust los branden hoor, ik ben allang blij met helpende commentaar Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 12:29

nanka schreef:
Enne.. mooi dekje Knipoog Lachen


Ja he, vond ik zelf ook wel Knipoog

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 12:32

Pellie schreef:
een erg leuk paardje om te zien ik vind de spierverhouding in de nek niet helemaal kloppen. Boven te sterk ontwikkeld en onder te weinig. komt dat door training of heeft het een andere reden?


Dank je wel! En hoe het komt dat ze boven erg sterk is ontwikkeld en onder niet zou ik ook eigenlijk niet weten. Ik probeer haar vaak vrij laag te rijden, alhoewel dat niet altijd lukt ivm temperament. Dan zet ze haar nek als het ware vrij hoog en haar neus naar voren. Dan moet ze de bovenspieren gebruiken. Maar ik haar niet bewust zo getraind of iets dergelijks.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 16:32

Olevalover schreef:
Ik vind je niet te groot voor je paard..als je je beugels langer doet toont het ook beter..Ik vind het wel een mooi paard..de spieren bij de aanhechting van de nek mogen wat meer ontwikkeld zijn dat kan je doen door vwnw te rijden..
http://groups.msn.com/EnVogue/shoebox.m ... hotoID=104
Mijn paard heeft ook zo een iele nek..maar ik heb daar geen problemen mee..Zal wel door het bloed komen denk iken natuurlijk ook door spieren (die van jouw is toch een volbloed..)


Ja het is een volbloed en die zijn vaak erg ielig en dun gebouwd. Ik zelf heb er ook absoluut geen problemen mee en het valt mij al lang niet meer op omdat ik het gewend ben. Inderdaad heeft jouw paard ook een iele nek, maar ik vind het persoonlijk ook wel weer íets hebben. Te dun is natuurlijk niet mooi, maar dit vind ik persoonlijk nog wel mooi en ik train er niet beust op om het zo te krijgen. Alhoewel ik er nu toch wel wat meer aan ga proberen te werken.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 00:34

Dat zin voor de dik geciteerde zin van jou gaat over jou paard, en de dik geciteerde gaat over het algemeen en het tweede deel (dus na de komma) van het dik geciteerde gaat over mijn paard Haha!

Is het nog te volgen Knipoog?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 20:21

griebels schreef:
Ik denk wel dat ze op wedstrijden er iets van zullen zeggen.


Zoals?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 20:23

anoukje schreef:
mooi paardje! je bent zeker niet te groot voor het paardje ik vind het goed passen! je moet je hakken idd goed uitdrukken, op de meeste foto's heb je je benen helemaal opgetrokken


ja, ik weet het. Ik heb vandaag wel mijn beugels langer gemaakt en in het begin reed het echt niet fijn. Wel merkt ik na verloop van tijd dat, vrij logische omdat je benen langer zijn, ik mijn bekken meer naar voren deed en dus automatische rechter ging zitten. Dat is wel een pluspunt. Ik heb nu eerlijk gezegt wel spierpijn in mijn bovenbenen en onderbenen, vanwege de andere houding en het drijven.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 18:49

Opzich ben ik het eens met Irene2, maar het is natuurlijk wel gewoon een mening van Griebels en meningen verschillen altijd natuurlijk Lachen Toch beiden bedankt voor jullie reactie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 51 bezoekers