Lasagna @ work, omlaag proberen te rijden..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Lasagna @ work, omlaag proberen te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 11:34

Update foto's van het rijden 7 Augustus 2004!!

Hier zijn meerdere foto's van toen ik aan het rijden was in de bak. Commentaar is welkom. Soms loopt ze niet echt mooi met haar hoofd enzo, maar dit is pas de 3e keer dat ik haar zo omlaag kan rijden Lachen
De fotos zijn redelijk goed gemaakt, alleen komt het best vaak voor dat ik net weer omhoog ga met lichtrijden Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beetje over verhit Tong uitsteken

Afbeelding

Zeg maar wat je ervan vind, en tips zijn welkom Lachen


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 11:41

xhorseloverx schreef:
Leuke foto's hoor.
Ziet er netjes uit.
Waarom rijd je met een hackamore?


Lasagna reageert onder het zadel niet goed op een bit. Springt bij de galop bijna altijd verkeerd aan met een bit, loopt niet ontspannen, en na een tip van mijn instructrice ben ik met Hackamore gaan rijden., En daar rij ik nu denk ik 2 jaar mee. Voor de wagen loopt ze wel op bit, maar dit is voro het rijden veel fijne. En ik rij geen officieele wedstrijden, dus maakt het ook niet zoveel uit Lachen

Bedankt mensen voor de tot nu toe leuke reacties Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 13:10

Bedankt nogmaals Lachen. Ja Hackamore vind ik echt makkelijk om mee te rijden enzo. Mesen vragen ook vaak wat het is, en waarvoor het dient, ondat het gewoon niet vaak gebruikt word.

@ Nimmedor : Zo moet ik haar omlaag rijden, lekker voorwaards, en dan goed mondcontact houden, als ik m zou priberen in de krul te trekken, zou dat me niet eens zo goed lukken als dit denk ik..Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 14:22

Dit is de 3e x in 8 jaar dat ze dit doet ja. En ik oefen het pas sinds vorige woensdag. Aan jullie reacties te lezen, ziet het er dus best goed uit Haha! Bedankt, ook voor t zelfvertrouwen enzo Knipoog

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 20:20

Niet meer mensen die tips? Commentaar? Reactie willen geven? Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 20:52

@ Nimber : Mijn hackamore staat hier op deze fotos op zijn meest losse stand. Laatste gaatje. En ik kan er nog veel meer druk op zetten. Ik rij al 2 jaar met deze hackamore, en weet hoe scherp hij inwerkt, Maar hier staat hij echt niet op zijn allerscherpst. Ze gaat ook volledig vrijwillig naar beneden, dus niet doordat ik aan de teugels hang. Verzin jij eens een andere manier dan om je paard naar beneden te rijden, zonder aan je teugels te zitten Behalve met bit te gaan rijden. Lachen. Maar toch bedankt voor je eerlijke mening!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 21:18

Ja, das heel erg irritant Mloes. Ik ken het, het is zo vervelend, of die chaps zakken over je gympen heen ofzo? Maar alles is beter dan met rijlaarzen rijden met dit weer . Bedankt voor de leuke reacties .

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 21:27

Ik kan niet overgaan op bit, zoals ik eerdeer heb aangegeven, omdat Lasagna dan helemaal niet meer luisterd, en op deze hackamore heerlijk loopt. Moet ik dan met een bit in zijn mond gaan trekken en doen? Dan is dit een vriendelijkere oplossing. Tohc bedankt voor je eerlijke mening

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 21:37

DaphneL schreef:
Waarom luistert ze niet naar een bit dan? Ik denk dat je met een hackamore sterker in kan werken dan met een bit, dus misschien doe je met je hackamore toch teveel met je handen.. Maar dat is verder niet van foto's te zien.. Lachen
Trekken moet je overigens nooit doen Knipoog

Maar ok, het is jouw paard, ik ken d'r verder niet Tong uitsteken Je reageert in elk geval heel normaal op kritiek OK dan!


Ik weet niet waarom ze daar niet goed op reageert, maar er is iig bijna geen beginnen aan. Dus dan maar hackamore. Bedankt voor de tip, ik zal kijken of ik haar met minder "druk" naar beneden kan krijgen.
Kritiek vind ik niet erg, als het niet afkrakend is. Van kritiek kun je veel leren, ik ben juist blij als ik tips enz krijg, dan kan ik daaraan werken Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 23:19

Toch tot een compromis gekomen hé DaphneL Tong uitsteken


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 07:03

Haha Princess, jij hebt een duidelijke mening zeg..hihi Knipoog. Vind t leuk dat ik te horen krijg dat het er goed uitziet..en dat Lasagna er leuk en goed uitziet. Bedankt mensen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 09:14

irish_lady schreef:
Hij schaart zo ver door, omdat jij het kinriempje te los hebt! ( kan dat kloppen?) Scharen horen net als bij een stangbit een boog van 45 graden te kunnen maken.


Ja dat kan best kloppen, heb m redelijk los zitten..Miss toch iets strakker doen woensdag als ik weer ga rijden. Bedankt voor de tip! Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 12:25

Alieta schreef:
Ik vind het er wel goed uit zien!, maar heeft dat paardjuh niet ontzettend overgewicht??? hij is redelijk dik!
maar voor de rest , ziet het er goed uit hoor! OK dan!


Als je dit al overgewicght vind..dan had je haar 2,5 jaar geleden niet moeten zien. Haar inmiddels overleden eigenaar voerde haar een beetje teveel, ook heel veel brood, het was dus echt een bollerd, vandaar haar ibjnaam Bollie Knipoog. Dit jaar valt het tot nu toe nog best mee Tong uitsteken. Maar ze heeft idd wel wat kilo's teveel, maar conditie enz is nog goed, dus mag ze deze zomer lekker der grasbuikje houden Lachen .

bedankt voor de tips nogmaals . Daaraan heb ik veel, daar kan ik iig nog wat van leren. Ik zal de kinketting wat strakker doen van de week, ook voor het ver scharen, en voor een mooier zicht. Het lijkt idd alsof ik aan die teugels hang, terwijl dat eigenlijk niet zo is.. Scheve mond

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 21:28

Das waar ja Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 09:22

Meer mensen die willen reageren op mijn omlaag rij probeelsel? Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 10:59

Bedankt Lachen. Ik ga hem morgen met mijn les even wat strakker doen..en vragen of tie niet wat beter kan zitten? Als ik m wat lager? Hoger? losser? vaster hang. Ik heb morgen toch les dus Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 17:30

Anke schreef:
Zitten hele mooie foto's tussen, met een hack heb ik geen ervaring, dus kan je er ook niets over zeggen....
Zou toch proberen om weer langzaam terug te gaan naar een "gewoon" bitje...


Zoals al eerder gezegd, heb ik dit al meerdere keren geprobeerd, met meerdere verschillende bitten. Maar dit gaat gewoon NIET. Ze loopt erdoorheen, is niet goed te houden enz enz. Dus wij blijven lekker op de hackamore rijden Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 13:10

Ik weet niet waarom ze dit heeft met rijden. Misschien omdat het meisje hiervoor altijd met stang reed bij het rijden, en haar zo hard in haar mond trok? Ze heeft daaropm ook iets van een jaar niet gegallopeerd, omdfat ze haar niet kon houden,. met stangbiot Verward. Een 16jarige die haar dan niet kon houden, en een 11-jarige die er zo mee weg kon rijden? Maar ik ben haar toen gaan rijden. en heb in het begin nog even met stang gereden, omdat ik voornamelijk nog maar buiten over de weg reed, toen ik later in de bak ging rijden bij de Club, ben ik overgegaan op een trens. Dat ging opzich wel goed, tot wee serieus gingen rijden,. dus netjes galloperen enz. Dat ging dus niet, omdat ze altijd verkeerd aansprong, en met geluk soms eens goed. Dus we hebben toen een hele tijd aangeklooid, alles geprobeerd met hulp van mijn instructirce. Vaak tijdens de lessen gehuild, omdat ik het zo zat was, en echt niet meer wist wat ik nou moest gaan doen, en ik baalde natuurlijk super eg . Toen heeft mijn instructrice me eens aangeraden om een hackamore te proberen, vanaf dat moment was er een wereld van verschil bij het rijden, en zijn we richting de L1 gegaan, en nu zijn we aan het oefenen voor het L2. Nooit gedacht dat ze het zo goed zou doen. Ze loopt op de hackamroe veel beter, dan dat ik op ht bit ooit had drven hopen . Dus wij blijven lekker op Hackamore rijden, dat mag bij ons met de onderlinge wedstrijden, en dat zijn de enigeste wedstrijden die ik rij Lachen.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 13:35

Hey Nikki, ze loopt echt lekker de laatste tijd. Het is gewoon zo heerlijk, om te zien hoever dat we naar 8 jaar eindelijk zijn Haha!. Dus we blijven lekker op onze hack door rijden. Ik heb haar sinds voruge week elke keer als ik ging rijden, omlaag gereden, en het gaan perfect .

Tot Vanavond nikki!!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 18:35

Niemand meer die wil reageren?

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 17:36

Bedankt Manuutje Tong uitsteken. Leuk dat je ff reageert. Trouwens nog iets van je [pa gehoord? Hoor t nog wel van je oke Lachen. Doei doei

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 12:12

Bedankt voor de leuke reacties

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 16:20

Oke Runningkawa bedankt voor de tip .

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 14:20

Thanx. heeft nou niemand nog haar zomereczeem opgemekrt? Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 64 bezoekers