Graag commentaar (western)!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Graag commentaar (western)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 16:42

Vandaag met Mander wat trailwerk geoefend en het resultaat staat op film.

Ik heb het vierkantje gedaan. Ronddraaien in het vierkant en zijwaarts met zowel voorbenen binnen als buiten.

Na het terugzien van de filmpjes zie ik zelf een aantal dingen zoals;

* meer rust erin rijden, dus zeker na een 'bocht' even stoppen, rechtzetten en dan weer zijwaarts, ik vind hem nu nog teveel uitwijken met zijn achterhand.

* zelf rechterop zitten.

* meer aan het rechtstellen werken.

Wie kan hier nog iets aan toevoegen en als het kan met uitleg Bloos Haha!

(Sorry voor het kleine beeld, maar avi bestanden duurden vreselijk lang om te laden!)

vierkantje:
http://people.zeelandnet.nl/buitenzorg/ ... Mander.wmv

voorbenen binnen:
http://people.zeelandnet.nl/buitenzorg/ ... binnen.wmv

voorbenen buiten:
http://people.zeelandnet.nl/buitenzorg/ ... buiten.wmv

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:46

Sorry.. ik heb geen verstand van westernrijden, ik denk dat je zelf ook al aardig wat commentaar geeft..Lachen Mooi paardje heb je, kanp dat jullie dat kunnen! Knipoog

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:48

ik heb weinig verstand van western maar ik vind het knap dat je dit kunt met je paard OK dan!

Ziet er leuk uit!

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:01

Op zich ziet het er best netjes uit, maar ik denk dat je het allerbelangrijkste zelf al hebt gezien: meer rust Het ziet er een beetje gehaast uit maar dat kan ook de vertekening van het filmpje zijn Verward
Zelf ben ik ook al een tijdje bezig, "droog" (dus zonder balken) gaat alles goed maar mijn tink vindt het nog een beetje eng met al die balken overal. Dus doe ik echt na ELKE pas even een kort rustmomentje. Zo voorkom je dat je paard de boel gaat afraffelen.
Geldt niet alleen voor de sidepasses, maar ook voor het vierkant. Echt 1 pasje voorhand omzetten, rustmomentje, dan 1 pasje achterhand etc. Je paard moet echt wachten op jouw hulp en niet zelf het initiatief nemen. Tenminste, zo heb ik het allemaal geleerd

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:07

Wat grappig, zo'n vierkantje heb ik nog nooit gezien! Lachen Zou het alleen niet makkelijker zijn met een rond voorwerp zoals een hoepel ofzo? Of zeg ik nu iets heel doms? Haha! Tong uitsteken

love_nadira

Berichten: 1224
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: groesbeek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:26

leuk.. heb geen verstand van western maar ziet er wel leuk uit..
maar een vraagje: waar upload jij die filmpjes?

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:08

ik vind het er goed uit zien hoor

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:34

De filpjes zien er leuk uit hoor!!!

Knap ook wat je met hem doet. Ik zou het je niet na kunnen doen!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:48

Ziet er wel leuk uit hoor!
Alleen:

*1e filmpje:
Probeer em niet helemaal rond te laten stappen in het 4kant,
maar doe per stapje... Eerst voorhand, dan stukje achterhand, stukje
voorhand, stukje achterhand. Dat ziet er gelijk een stuk kalmer uit.


*Filmpje 2:
Rust Haha!! Je draait bij de draai je paard gelijk om, probeer hem te laten staan
en alleen zn kont om te laten gooien!

*Filmpje 3:
Probeer je paard recht te houden. Hij loopt nu de balkjes schuin.

Heel leuk hoor, eindelijk weer is wat western Haha!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:48

Annetjuh schreef:
Wat grappig, zo'n vierkantje heb ik nog nooit gezien! Lachen Zou het alleen niet makkelijker zijn met een rond voorwerp zoals een hoepel ofzo? Of zeg ik nu iets heel doms? Haha! Tong uitsteken

Uhh ja redelijk Tong uitsteken
Het vierkant wordt ontzettend vaak met trail oefeningen gebruikt Haha!

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:34

Ik heb niet echt verstand van western maar ik vind het er goed uitzien! Knipoog maar ja in princiepe ben ik op dit gebied maar een leek :p veel succc6

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:02

Wat mij opvalt bijhet zijwaarts gaan, zowel voorbenen binnen, als voorbenen buiten is; dat je als je het eerste filmpje bekijkt, je niet begint met ervoor te zorgen dat de schouder voor is, waarvan het voorbeen moet overstappen, in dit geval isje linkerschouder te ver naar achter waardoor je paard niet lekker met zijn voorbeen overkan stappen. Als je de volgende keer daar op let, dan gaat het waarschijnlijk allemaal wat soepeler. Nu moet hij vaak het overstapbeen erachter of ertegenaan zetten. Het is volgens mij ook de bedoeling dat er een bepaald tempo in zit. Nu valt je paard af en toe stil wat niet de bedoeling is. Veel oefenen! je komt er wel. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Verder vind ik het onzettend leuk dat je op deze manier om adviezen vraagt. Het komt de westernsport alleen maar te goede. Veel succes OK dan!

redpebbles

Berichten: 456
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:39

Een paar tipjes van mij. Graag zie ik in de Trail het paard meer ontspannen in de hals. Lager ingesteld en goed nagevelijk. Vandaar uit stapje voor stapje de sidepass doen. Ook de balk meer achter jouw been houden, zodat je paard meer ruimte voor de sidepass met zijn benen heeft. Denk erom dat hij niet leert te veel achterwaarts te lopen. Meer op je zit dan met je handen doen. Zelf ook superstil zitten, niet te veel wiebelen waardoor hij uit zijn balans raakt. Ook niet van links naar rechts blijven kijken. Probeer te kijken naar de kant waar je opgaat. Leuk om je eens op het paard te zien ipv achter de dravers. Veel succes en plezier met trainen. Ik vind het een geweldig mooi Western onderdeel.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:42

Alle mensen dat ziet er gaaf uit. Dat wil ik ook kunnen straks met me fries!!!!! Of is het errug moeilijk????? Wauw echt mooi gewoon!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:42

zo ziet er goed uit vind ik! Heb weinig toe te voegen. russt idd ( vind ik zelf ook nog erg moeilijk) Ik zou daarvoor je paard een goede hesitate aanleren waarddor hij niet allekanten gaat oplopen als de commando`s hem wat teveel worden ( begin laatste filmpje) dan kunnen jullie beide even bijkomen voordat je verder gaat.

babay stapjes idd.. Ik heb net weer even geleerd om mijn spin op te breken in kwarten en halve spins om de puntjes op de i te zetten.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:02

Ziet er leuk uit hoor Esther
Valt niet mee he om dit voor elkaar te krijgen?
Is Mander ook zo vreselijk ongeduldig als ie iets moet doen,en als ie het 1x heeft gedaan gaat ie de tweede keer dan al uit zichzelf even lekker zijwaarts over de balkjes lopen?
Minco heeft namelijk gelijk in de gaten wat ik van hem wil vragen en begint dan maar vast Verward Haha!
Vroeg me eigenlijk af of het misschien een familie trekje is.
Mander ziet er voor zover ik kan zien super uit Lovers ,heeft ie zo'n mega maantop of lijkt dat zo,echt een lekker ding die Mander van jou OK dan!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:34

het ziet eruit alsof je paard niet goed snapt wat je vraagt. verder sluit ik me aan bij redpebbles

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:22

patsur schreef:
het ziet eruit alsof je paard niet goed snapt wat je vraagt. verder sluit ik me aan bij redpebbles

als hij het niet zou snappen zou hij het toch niet doen Verward
Maar inderdaad meer rust. Vind het verder al heel knap Vork

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:32

hij snapt de hulp van haar kuit wel, maar de teugelhulp niet. zijn hoofd en hals zijn niet constant in dezelfde houding en is gespannen. Volgens mij is dat niet de bedoeling van western

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:02

Echt leuk!! Dit is wel een goede oefening voor het oefenen van het reageren op beenhulpen.
En de filmpjes waren binnen 1 seconde geladen!! Echt snel Haha!