Triumph dress. training onder de man ipv vrouw!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Triumph dress. training onder de man ipv vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 12:19

Vandaag was het de 2e keer dat de man van mijn instructrice op Triumph heeft gereden. Hij is sinds kort weer begonnen met rijden, vraag me niet waarom hij een poosje ermee gestopt is want hij kan zo ontzettend goed sturen! Als ik hem was zou ik de hele dag te paard zitten, maar hij hoeft niet zo nodig

Triumph pakt zo super aan! Hij werkt echt fantastisch mee, ik stond met mijn bek los toen hij zelfs begon aan te zetten in draf, zowat naar de passage toe.
Dit is echt super moeilijk voor hem, maar kijk eens naar die uitdrukking! Cool

Loswerken:
Afbeelding

Afbeelding

Hij laat hem o.a. veel sluiten en vertrekken, hier 2 foto's die vlak na elkaar zijn gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Dit is een probleem wat ik ook tegen kom:
Afbeelding
Triumph hangt namelijk graag in de buitenschouder, alleen waar ik hier een uur mee aan het klooien ben, krijgt hij het in een minuut opgelost.
Hij kan op zoveel vlakken tegelijk inwerken, ik heb hem net uit de buitenschouder waarna ik er achter komt dat ik hem van het achterbeen heb laten af lopen, waarneer ik daar mee bezig wil drukt hij zich van voren weer op en als ik dat voor elkaar heb loop hij alweer in de buitenschouder *LOL*

Hij kan hem in galop ook al vrij ver doorsluiten
Afbeelding

En toch blijft hij mooi van de grond springen:
Afbeelding

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:20

wow, geweldig om naar te kijken... moet in het echt vast helemaal kwijlen zijn Haha!:D

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:21

Zo slungelig als hij was toen je hem kreeg, zo mooi is hij nu geworden Sjuim! Zitten mooie plaatjes tussen!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:22

Ruiter rijdt hem onwijs netjes vind ik
Wat een puber Nagelbijten / Gniffelen [het paard Tong uitsteken]
Onwijs gaaf om naar te kijken, zoals LiSSy alzegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:22

De eerste foto is wel liev, kijk 'es me teeen!!!!!!!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:23

Ziet er netjes uit! Wat een mooi paard zeg

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:25

Hij heeft een beetje een aparte handhouding, maar het rijden ziet er wel goed uit zeg!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:26

Tjee ik sta er altijd weer versteld van. Mannen die rijden, kunnen meestal zo ongelooflijk goed rijden. Vraag me niet waarom.

Het ziet er super uit! Als ik hem was, wist ik het wel Haha!

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:28

aparte handhouding inderdaad, neigend naar een wat grove handhouding. maar dat is misschien alleen maar momentopname van de foto =)
vooral de 3e foto vond ik erg gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:31

Grof?? Kijk maar eens goed naar die jongen zijn vuisten.... heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:33

Wow, sieht ganz gut aus!!!!! OK dan!
Wat wordt die knol lekker gespierd zeg! Vingers aflikken

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:33

wat loopt ie mooi zeg!
en idd die man kan hem zeer goed rijden!
ziet er heel goed uit!
OK dan!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:35

Hihi, Sjuim wat je daar verteld bij de laatste foto heb ik ook last van met mijn hengst. Precies hetzelfde. Als ik het ene opgelost heb heeft ie wel weer wat anders verzonnen.
Maar het is en blijft wel een mega kwijlpaard! Hij krijgt ook een hele mooie uitdrukking in zijn hoofdje! Knap, knap, knap!!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:42

Jeetje die krijgt em idd erg goed aan het lopen!! Ziet er heel gaaf uit!! knap paard!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:44

Erg nette foto`s, ziet er keurig uit! Jammer dat de ruiter steeds onthoofd is Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 12:46

Kwijlen? Nee, vooral gloeien, van trots!
Vorig jaar hadden mijn instructrice en haar man er nog een beetje een hard hoofd in (zeiden ze toen ook eerlijk), maar beide zijn nu behoorlijk enthousiast over dit paard. (en dat zeggen ze nu ook)


Hij houdt zijn handen inderdaad een beetje apart en hoewel hij soms een fractie lang heel sterk inwerkt laat hij daarna gelijk weer los.
Ik heb hem 95 % van de tijd zien rijden met een aanleuning die nauwelijks zwaarder is als het gewicht van de teugel.
Hij heeft mij ook nog even gedemonstreerd dat ik hem beter van mijn binnenbeen moet rijden en dat je dan de binnenteugel niet eens nodig hebt en dat je aan de buitenkant slechts een paar onsjes in je hand hebt.
Dat was hier volgens mij, reed hij wat overgangen op alleen zijn buitenteugel maar met veel stelling (ja, HIJ wel Scheve mond )

Afbeelding

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:47

Mooie foto's Lachen !!

Geweldig om je eigen paard zo aan het werk te zien, of niet dan ??

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:47

je kunt op die laatste foto idd zien dat hij niets in zijn binnenhand heeft, heel knap!!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:47

SUPER !
de ruiter rijdt hem heel deftig en goed ! hier is een echte ruiter en degene die daar nog commentaar op hebben ..denk dan da ze hun eigen eerst moeten bekijken ! Niets op te zeggen ! ja.mooi en leuk om te zien.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:48

Leuk he als dat ze dat zo uitleggen.. Kijk Suzan, als ik mijn hand hier houd en mijn been daarleg.. Voila dan doet ie het.. *zucht, was het maar altijd zo simpel *

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:51

Sjuimpje schreef:
Hij heeft mij ook nog even gedemonstreerd dat ik hem beter van mijn binnenbeen moet rijden en dat je dan de binnenteugel niet eens nodig hebt en dat je aan de buitenkant slechts een paar onsjes in je hand hebt.
Dat was hier volgens mij, reed hij wat overgangen op alleen zijn buitenteugel maar met veel stelling (ja, HIJ wel Scheve mond )

[image]


Heeft hij oook geen les gevolg bij Raymond Whitages ? Heb dat tijdens zijn clinic ook zo geleerd !
Wees zeker dat je een heel goede instructeur hebt!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 12:54

Nee, niet dat ik weet.
Ik denk ook eigenlijk dat hij al tijden geen les meer van een vreemde heeft genoten, hij krijgt van zijn vrouw op- en aanmerkingen (en hij plaatst ze andersom ook, je zou ze af en toe moeten horen, ze blijven schatje zeggen, maar er zìt toch af en toe een ondertoon in dat 'Schatje' Nagelbijten / Gniffelen )

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:01

Hoe vaker ik naar die foto`s kijk, hoe meer ik het eigenlijk een mannenpaard vind!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:01

Geweldig om te zien, heerlijke uitdrukking heeft het paard.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:06

Sjuimpje schreef:
Nee, niet dat ik weet.
Ik denk ook eigenlijk dat hij al tijden geen les meer van een vreemde heeft genoten, hij krijgt van zijn vrouw op- en aanmerkingen (en hij plaatst ze andersom ook, je zou ze af en toe moeten horen, ze blijven schatje zeggen, maar er zìt toch af en toe een ondertoon in dat 'Schatje' Nagelbijten / Gniffelen )


Doet er niet toe het is zaalig Knipoog en je paard is super

HUm..ik herken dat...mijn vriend is was springruiter en heb hem verlde jaar les gegeven in dressuur en dan was dat hetzelfde, ben nogal streng en hij houdt nie van dressuur dus laten we het zo ..anders ga ik hem nie meer op een paard krijgen erna hihi Haha!