Kwiebus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-01 21:48

Hallo allemaal,

Had nog een hele mooie foto liggen van de pony waarop ik 14 jaar geleden mijn allereerste rijlessen op gekregen heb: KWIEBUS. Een hele eigenwijze maar lieve pony die zijn naam echt eer aandeed. Het was volgens mij een kruising Shetlander x New Forest. Schatje he? [img]../upload/363/kwiebus.jpg[/img]

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 21:52

Wat een leukert......echt een poepie om te zien Lovers

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 22:55

Waar stond ie Marije?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-01 23:01

In Deurze op de manege. Ben je daar wel eens geweest?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 23:02

Hij is echt heel cool!! echt een scheetje.. *zwijmel* Kwijl

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 09:07

Wat een schatje. Lief hoor!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 16:43

Aaaaaaaaah wat een dreetje! Party!!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 17:32

Aaaaaaah!! lief

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 00:01

Hey Marije

Die ken ik ook nog wel! Grappig om hem weer eens terug te zien!
Groetjes Maaike
PS. Ik ga morgen naar de manege om Restar uit te proberen met rijden, om hem eventueel te kopen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-01 12:29

Oh leuk, ben dan wel jaloers op je hoor!! Haha! Heb nog aan Astrid gevraagd of ik hem niet mocht leasen, is echt een supermooi beestje. Kwijl

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 18:19

Stond die daar in de tijd van Piet Bakker, of nu bij denieuwe eigenaren? In de tijd van Piet Bakker ben ik er wel eens geweest. Ken je Ingeborg Buitenweg (is nu getrouwd) ook. Die kwam er vroeger erg vaak.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 19:31

Hoi Marije!

Ik ben vanmiddag naar Restar geweest. Vind hem echt heel gaaf, echt een minifriesje!
Maar om verschillende redenen gaat de koop niet door, oa omdat hij met rijden erg onberekenbaar kan zijn (niet handig als je altijd alleen buiten rijdt), hij dominant tegenover andere pony's is, maar vooral omdat hij bij mijn hek waarschijnlijk erg snel kan uitbreken. Levensgevaarlijk natuurlijk! Jammer hoor!
Verdrietig Van de week ga ik bij een kruising-Fjord kijken, hopelijk is dat wat!
Groetjes Maaike

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-01 12:13

Hoi Riette, ja Kwiebus heeft al die tijd dat de manege van Piet was daar gestaan. En Ingeborg ken ik inderdaad ook. Zag haar pas nog lopen met haar kindje. Leuk man!
En Maaike, jammer dat het niet doorgaat, maar inderdaad, dan heb je er niet zoveel aan, het is toch een keuze voor jaren dus daar moet je goed over nadenken. Ik zal voor je rondkijken of ik nog iets leuks weet. En heel veel succes bij de kruising-Fjord. Met welk ander ras is ie gekruist?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 21:33

Ingeborg heeft ondertussen al 2 kindjes! Snel gaat dat he? Ze is gelooof ik maar 1 jaar ouder als mij!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 12:35

Hoi Marije

Ik geloof dat de vader een Fjord is, en de moeder dacht ik een bruine E-pony. Maar dat weet ik nog niet zeker. Ik weet nog bijna niets over de pony, dat krijg ik nog wel te horen als ik er heen ga. Ik weet nog niet eens of het een ruin of merrie is, stom he. Ik was ze perplex aan de telefoon toen hij me belde, dat ik dat helemaal vergeten ben te vragen!!! Party!! Ik ben erg benieuwd waar het op lijkt, hopelijk een Fjordenkleur want dat vind ik erg mooi!
Hou belt me zodra de pony bij hem aangekomen is, waarschijnlijk vrijdag. Ik hou je op de hoogte!
En, heb jij al een paardje gevonden voor als IJsco weg moet?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 21:52

Ja, ben druk aan het rondkijken, heb met mijn zus geloof ik heel Drenthe al afgefietst om paarden uit te proberen. <br>En de leukste tot nu toe: <br>
DAISY, een Welsh K merrie van 1.48 hoog, 6 jaar oud, M-dresuuur, een lieve maar hele pittige pony. Ze is met opstijgen en aftstijgen heel erg moeilijk, wegdraaien, bokken, stijgeren, echt een rodeo. Maar ik vind het wel een uitdaging om haar wat rustiger proberen te krijgen. Moet wel zelf een zadel regelen, dus als je wat weet...GRAAG! <br>
Hier lijkt ze heeeeeeeeeeeel erg op! Natuurlijk ga ik dan binnenkort even zelf wat mooie foto's van Daisy maken. <br>[img]../upload/363/orchdavra1gr.jpg[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-05-01 21:53 ]</font>

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:04

Als ze daar op lijkt, is het een heeeeeeeeeeel mooi paardjes!!!!!!!! Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Pling

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 22:11

Is het ook. Heel chique paardje! Alleen natuurlijk niet zo netjes getoiletteerd zoals het paardje op die foto, maar verder lijkt ze er heeeeeel erg op. Lovers Ik hou persoonlijk niet zo van de 'dopoogjes' van de Welsh-ponies of Arabiertjes. Bloos Ik ga eerst de komende weken nog even genieten van de buitenritjes met IJsco. Nu kan het nog... Huilen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:48

Hoi


Wat een uitdaging zeg. Wel gaaf hoor, spannend!!!
Als je geen zadel kan vinden, zou je die van Karin misschien wel een tijdje kunnen lenen, aangezien ik niet meer op haar kan rijden. Maar ik weet natuurlijk niet of het past. Jij kent het zadel waarschijnlijk wel, die met het oranjebruinige zitvlak, die ze altijd op had. Ik gebruik hem nu voor Mickey, maar die kan ook wel zonder zadel bereden worden. Als je interesse hebt hoor ik het nog wel.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 10:02

lieve foto!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-01 11:45

Oh dat zou ideaal zijn zeg!! *LOL* Ik weet natuurlijk niet of Daisy die past maar we zouden het kunnen proberen. <br>
En uiteraard is mijn kont wat gegroeid sinds de laatste keer dat ik in dat zadel zat Schijnheilig
Wat is er eigenlijk met Karin zodat je haar niet meer kan berijden?? Verdrietig

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:30

Hoi Marije

Karin wordt steeds dunner en doorgezakter, en ik merk dat ze steeds meer moeite krijgt met mijn gewicht, haar rug wordt te zwak. Ik ga nog wel vaak met haar wandelen, en kleine kinderen zet ik er ook nog wel op, maar ik zelf ga er niet meer op, dat wordt echt te zwaar. Nou ja, 29 is een mooie leeftijd om met pensioen te gaan... Verdrietig Ik hoop dat ik nog heel lang van haar mag genieten, want het is een enorme schat!
Als je het zadel nodig hebt, hoor ik het wel, kun je een keertje passen. Het zitvlak is inderdaad niet zo heel groot, maar voor mij niet te klein, dus zal het jou ook wel passen. Ik weet natuurlijk niet hoe die daisy gebouwd is, maar je kunt het altijd proberen!
Ik ga morgen trouwens kijken bij een Tinkermerrietje, in Tolbert. Ze is helemaal zwart, met een bles en een witvoetje. Ik ben erg benieuwd. En dan zaterdag naar die Fjord-kruising. Ik hoop dat een van de 2 mijn ideale paardje is.... Party!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:35

Nog ff een vraagje, waar staat Daisy nu eigenlijk? En ben je al in Hooghalen geweest? Toevallig ook bij Harm Bakker?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-01 23:18

Ben wel in Hooghalen geweest, bij Jan Beuving, daar staat Daisy ook. We zijn ook nog bij een andere man geweest (handelaar) maar dat was een hele vage kerel en ineens was het ook zijn bedoeling niet meer om een paard uit te lenen?? Verward Volgens mij hoopte hij dat ik daar ter plekke verliefd zou worden op een leuke pony en alsnog zou besluiten om toch te gaan kopen. Scheve mond\
Jammer dat je niet meer op Karin kan rijden. Verdrietig Ze heeft inderdaad haar pensioentje wel verdiend! Heb nog L-dressuur met haar gereden bij de ponyclub, dat is echt al een hele tijd geleden. Als je een keertje op IJsco wilt rijden ben je welkom hoor! Moet je wel snel zijn want deze maand moet dus terug naar zijn baasjes Huilen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 19:42

Hoi marije

Wat balen zeg dat IJsco alweer bijna weggaat. Hopelijk blijft het mooi weer, zodat je nog lekker kan genieten met buitenritten met he, op het balloërveld bijvoorbeeld...
Ik hoop voor je dat je weer een gave pony kan huren!
Ik heb trouwens die Tinkermerrie gekocht! Maar dat staat ook wel bij paardenpraat.
Groetjes Maaike