Hij kan het zelf ook wel... :(:)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Hij kan het zelf ook wel... :(:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 13:44

Afgelopen dinsdag had ik weer les... Omdat ik nogal moeite had met me concentreren (zie [VvdD] Paard te huur Scheve mond --> Help? ) ging het niet fantastisch, maar omdat Lieke foto's had gemaakt, ga ik er toch maar een paar plaatsen...

Aan het begin had Joeri nog niet door dat ik niet echt in een hard-werken-en-vooruitgang-zien-bui was, dus liep hij gewoon netjes. Hij kent mij als ruiter, en weet dus hoe ik hem wil hebben...
Afbeelding
Afbeelding

Toen hij doorkreeg hoe ik op zijn rug zat te klungelen (handen en benen gingen alle kanten uit) begon hij zich (terecht) wat te ergeren. Hij ging protesteren, en ging meer op zichzelf letten dan op mij.
Afbeelding

Dat er af en toe nog best leuke foto's bijzitten verbaast me, aangezien ik echt niet fantastisch aan het rijden was, zijn alle mooie foto's dankzij Joeri, die op de minder-klungelige-momenten nog redelijk naar me luisterde.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zat, ter compensatie van m'n slechte hulpen en concentratie, de hele tijd tegen hem aan te kletsen: "Wat zullen we nu eens gaan doen, volte rijden? Kom, doe gek, wenden we hier af..." Dat soort dingen. Hij reageerde daarop zoals ik verwachtte: hij liep de figuurtjes die ik vroeg, maar net als ik niet geconcentreerd en dus ook niet netjes... Hier vroeg ik hem geloof ik iets te versnellen...
Afbeelding

Galopje... Hij ging lekker z'n eigen tempo, aangezien ik niet echt vertelde wat ie moest doen. Zijn eigen tempo is nogal vlug, en ik was met m'n suffe kop meer moeite aan 't doen om te blijven zitten dan om 'm terug te nemen... Zelfs 't blijven zitten lukte al niet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Halverwege de les hebben we altijd een rustpauze, en both Joeri en ik konden wel even van de rust genieten... Ondertussen deed Lieke een vergeefse poging artestieker te zijn dan m'n vriend (die voorgaande keren foto's maakte)
Afbeelding

Daarna gingen we doorzitten... Aangezien ik geen behoefte had om moeilijk te doen, vond ik dat Joeri ook even rustig aan moet doen... Vandaar dat ie niet aan de teugel/op z'n achterhand loopt...
Afbeelding

Jammer was wel dat ie ontzettend last kreeg van vliegen. Zijn ervan-af-kom-tactiek was heel hard gaan lopen, wat ik niet zo puik vond, waardoor ik meer teugelhulp moest gaan geven... Dat is duidelijk te zien aan z'n hoofd/halshouding
Afbeelding

Het meisje op de achtergrond wil nog wel eens voor gevaarlijke situaties zorgen (op andere paarden knallen enzo). Ook hier moest ik Joeri weer vrij plotseling omrukken omdat ik hem en Kelvin ('t andere paard) wilde sparen. Hij reageert godzijdank wel meteen weer op m'n hulpen.
Afbeelding

Toen gingen we wijken... Aangezien we allebei onwijs geconcentreerd waren (NOT) zat ik te twijfelen of ik dat nou wel moest doen... Joeri kan prachtig wijken, maar heeft ook hele goede tactieken gevonden om het zichzelf heel makkelijk te maken... gewoon schuin gaan lopen met z'n hoofd nog recht bijvoorbeeld. Zodra ik afwendde ging hij al uit zichzelf de 'easy-mode' in, wat ik niet zo tof vond, omdat hij dat bij mij niet moet proberen. Gevolg was dat ik hem expres de andere kant op liet wijken:
Afbeelding

Daarna heb ik hem nog even lange teugel gegeven, en nog later begon hij heel erg te trekken en te versnellen (zou best eens aan die horzel op z'n buik gelegen kunnen hebben). Hiervan zijn geen foto's meer...

Bij deze: Lieke, toch bedankt voor het maken van de foto's, en Joeri, bedankt dat je geen goede bok gaf, ik weet dat je dat kan, en je had in een klap van me af geweest... (alsof hij dit leest, maar goed)

Commentaar... Voeten omlaag, handen stil, ontspannen, rechtop zitten; misschien volgende week, als ik me 'n beetje kan concentreren.

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:00

Hee

Het ziet er helemaal niet slecht uit hoor. Ik heb zelf altijd een ontzettend vertekend beeld van mezelf. Voor mijn gevoel ziet het er niet uit en ik schaam me dood, maar iedereen zegt dat het er goed uitziet, alleen ik ervaar het anders. Is weleens lastig, maar het wordt bij mij al beter.
Misschien dat je moet proberen je onderbenen niet tever naar voren te laten gaan, is moeilijk, want dat doe ik zelf ook, maar probeer er op te letten
Succes verder!

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:37

Hihi... zo erg als je het schetst ziet het er helemaal niet uit op de foto's joh!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:50

Ik zal de thiedeman een gat langer maken, want hij hangt er gigantisch op...

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 19:03

Dat hij op de thiedeman hangt, komt dus doordat ik hem niet goed reed. Als ie 'n gaatje langer gedaan wordt, wordt Joeri gigantisch sterk, en let hij niet meer op mij als ruiter.
Verder ga ik er niet over of hij wel of niet met thiedeman gereden wordt (ook niet over op welk gaatje de thiedeman moet trouwens)... Ikzelf zou 'm liever goed leren lopen zonder thiedeman...

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:13

Leuke foto's en mooi beestje!
JKe hebt er genoeg tekst bij staan Tong uitsteken

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:21

leuke foto's! ziet er netjes uit!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:25

Clitia schreef:
Dat hij op de thiedeman hangt, komt dus doordat ik hem niet goed reed. Als ie 'n gaatje langer gedaan wordt, wordt Joeri gigantisch sterk, en let hij niet meer op mij als ruiter.
Verder ga ik er niet over of hij wel of niet met thiedeman gereden wordt (ook niet over op welk gaatje de thiedeman moet trouwens)... Ikzelf zou 'm liever goed leren lopen zonder thiedeman...


moet je zelf ook maar weten, was als tip en goed bedoeld... De thiedeman hangt op geen enkele foto los, daardoor is het beeld niet echt vriendelijk terwijl het toch best een leuk paard is Lachen

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:25

Meis niet banketstaaf bedoeld: Maar doe aub die tiedemann eraf! Het enige wat je nu aan het doen bent is een verschrikkelijke onderhals kweken! Hij hangt op de tiedemann, loopt achter de teugel en krampt enorm in de rug. Aan de teugel lopen is echt niet heilig! Zorg eerst eens dat jullie beiden plezier erin krijgen!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 09:13

Goed...
Ik schreef:
Verder ga ik er niet over of hij wel of niet met thiedeman gereden wordt (ook niet over op welk gaatje de thiedeman moet trouwens)... Ikzelf zou 'm liever goed leren lopen zonder thiedeman...
Ik zei dus al, ik ga er niet over! Het paard is niet van mij... Helaas Knipoog

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 10:58

Iris82 schreef:
Hihi... zo erg als je het schetst ziet het er helemaal niet uit op de foto's joh!!

Je wil niet weten hoe de andere foto's eruit zien... Dit zijn nog de "beteren" Clown

Vanavond ga ik 'm misschien weer rijden, alleen zal 't dan al donker gaan worden dus ik weet niet of foto's maken gaat werken... En of iemand zo vriendelijk is foto's te maken Knipoog

Het zal in ieder geval wel beter gaan, mag ik hopen...

Afbeelding
Zo kan ie dus ook lopen, en had ik me wat meer geconcentreerd, had ie dat ie nou weer zo gelopen waarschijnlijk.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:01

Wat een mooi paardje zeg !En zo beroerd ziet het er echt niet uit hoor Lachen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 10:46

Nou... Vergeleken met vrijdagavond...
Toen reed ik hem weer, dit keer met de bedoeling echt te gaan werken. En hij luisterde naar alles wat ik vroeg, liep niet op de thiedeman, gebruikte z'n achterhand... Alleen werd hij steeds feller, wilde steeds meer doen, en toen vroeg m'n instructrice wel weer even rustig aan te doen... Maar aan 't eind van de les was gewoon rustig draven al lastig, want strekken is toch veeeeeeel leuker Haha!

Helaas was het niet mogelijk foto's te maken, volgende keer beter!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:20

Sommigen zeggen hier dat het er wel redelijk uitziet.
En ik wil echt niet banketstaaf zijn tegen hester, weet ze zelf ook wel, maar het zag er gewoon niet uit. De thiedeman hing vrijwel de hele tijd strak en hij liep ernstig op de voorhand, over het wijken praat ik niet.
Maar goed ik vind allang dapper dat ze de foto's durft te plaatsen.
Om toch nog iets positiefs te zeggen: je staat wel leuk op hem.