Foto's Hengstenshow Nieuwe Heuvel te Lunteren deel 1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Foto's Hengstenshow Nieuwe Heuvel te Lunteren deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 03:01

Afgelopen avond ben ik samen met Dees en vele andere bokkers naar de hengstenshow bij de Nieuwe Heuvel in Lunteren geweest.
Hieronder en in nog twee andere topics een impressie van dit geweldige gebeuren.

Hieronder een foto van de Lippizanerhengst Neapolitano Capriola F.
Geboren in 1987, stokmaat 1.60 m.

Afbeelding

Hieronder foto's van de Haflingerhengst Alfred van Braakzicht Geboren in 1993, stokmaat 1.44 m.

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder foto's van de NRPS ponyhengst Neron Geboren in 1988, stokmaat 1.47 m.

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder Neron met één van zijn nakomelingen.

Afbeelding

Hieronder Neron met de hengst Sjapoer, die net de ring uit ging.

Afbeelding

Hieronder foto's van de hengst Ed King Hill NH Geboren in 1992, stokmaat 1.65 m.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De overige foto's kun je vinden in twee andere topics hier bij ITP

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 03:03

Ja... mooie foto's... ze staan er echt allemaal mooi als hengst op! Lachen Hmm... heb toch wel wat gemist merk ik nu.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 03:44

Je hebt zeker weten wat gemist.. het was er hartstikke gezellig en best wel leuk Lachen
1 April is er overigens weer een hengstenshow

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 03:49

Ik ga daar niet nog een keer heen ,dit jaar in elk geval niet. Ik wil zeker weten nog wel naar die van de gebroeders van maanen.Heeft iemand al enig idee wanneer deze is?

Het was inderdaad heel erg gezellig een echte boktmeeting!
Ik vond alleen de kwaliteit van de show wat minder.
De hengsten zijnnatuurlijk wel geweldig maar ze werden een beetje slecht voorgebracht,door wat jonge ventjes die indruk probeerden te maken op de plaatselijke vrouwelijke bevolking! Zo leek t tenminste. En dan Neron onder t zadel! Geen goeie reclame vond ik! die stormde wat rond en racete zelf naar de uitgang en werd er nog uitgelaten ook,ze waren denk ik bang dat t uit de hand ging lopen ofzo! haha!

Wel genoten hoor van al die Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl hengsten! vooral paddox en bachelor! Lovers Lovers

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 03:59

Naar van Maanen zou ik ook wel willen.

Wat de voorbrengers betreft, van de vier die er waren zat er maar één goede tussen. Erg jammer.. tevens de berijder van Ed King Hill was niet echt super naar mijn idee. En wat Neron betreft, toen ie onder het zadel moest... dat was zeker geen goede reclame... alleen maar racen en met zijn hoofd hoog in de lucht. Daar waren ze zeker niet blij mee, want toen ie naar de deur stormde besloot zijn berijdster dat ze maar moesten stoppen .. En wat Paddox en Bachelor betreft.. erg jammer dat ze die niet onder het zadel hebben laten zien. Evenals die Lippizaner trouwens

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 07:35

ooooooooh die bonte!!!! echt super gewoon!!!!!!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 09:45

mooie foto's zeg!!!! Zal er tijdens onze hengstenshow ook maken!

gr linda Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 12:29

Wauw die eerste foto van Capriola is erg mooi. Wat we alleen jammer vonden voor Plief was dat hij een ramsneus heeft maar dat zie je hier helemaal niet terug eigenlijk. Dat Haffie loopt ook netjes trouwens!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 12:31

Tja, ik had van Capriola wel meer foto's evenals van de andere paarden.. maar ik moest toch echt een selectie gaan maken Gaaaap

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 14:22

idd die bonte zijn gaaf.

(kim die ed king hill is de vader van eros van elly weet je wel?)

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 15:19

Mooie foto's alleen die ene van Neron is niet echt elegant, lekker sterre kijken Haha!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 17:03

mooie foto's hoor!! mooie paarden ook!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 17:30

neron was echt zo gaaf!!! aan de hand dan. dat meisje dat op m reed deed t echt slecht (makkelijk praten ik weet t). hij liep onwijs te skeuren de hele tijd, heel erg zonde.

maar t was wel heeeeeel gezellie!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 22:45

Jaah, dit was echt geen reclame en ik ben veeeeel meer van de NH gewend qua hengstenshow. Erg jammer. Andere jaren ben ik bijna van mijn zitplaats afgeduveld van het lachen, dit keer niet echt.... Sorrie, ik heb een hekel aan Marianne/oma Knipoog , dus ja, dat was voor mij niet bepaald lachwekkend... Haha!
Ik baalde ook dat mijn veulens pappie niet onder het zadel kwam, was niet anders. Erg jammer dat er zo weinig leuke hengsten waren, ze hadden die Kwijl bakkies niet moeten verhuren... (Respect, Parlando en sape en waar zijn Santos en Ferrari gebleven????)
En wat een verschil met Neron zeg...normaal loopt ie super, maar de combi met barbara was niet super nee.... Die show had veel beter gekund, dit was erg rommelig. Boos!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 10:37

Ferrari stond gewoon op stal, vond het zelf ook vreemd dat we die niet te zien kregen. REspect hebben ze verkocht, geloof ik, en Parlando wordt nu ook aangeboden door een andere hengstenhouder, nog verder van Friesland verwijderd.

Ik geloof dat ze bij de NH vooral in gaan zetten op die Friezen....zullen ze wel meer mee kunnen verdienen. Ik vond het showgedeelte ook erg zwart..... Jammer, ze hadden altijd zo'n leuke veelzijdige stal....
Ze zullen het wel kunnen verdienen met de Friezen, kennelijk....

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 11:00

WOW
Echt prachtige beesten Kwijl Kwijl
Ik vind ook vooral die haflingerhengst Alfred...... super!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 11:07

Respect wordt geloof ik verhuurd aan dezelfde stal als waar parlando nu staat. En ja, de NH en Friezen.... Zeg je Fries, dan zeg je bijna automatisch de NH. Eénderde van de hengstenkeuringspaarden dit jaar kwam van de NH en klanten af, dusse...

En Ferrari stond gewoon op stal??? Wat vreemd!!! Heb hem niet gezien.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 11:09

Ja heus, een bruine met op de deur de naam Ferrari. Dat zal dan wel Ferrari zijn geweest.... maar eh...hij stond direct naast Paddox...
Ik denk dat jij alleen nog oog had voor Paddox! Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 11:41

Ik heb alleen maar naar Paddox gekeken idd!! Dat zal het zijn.... Knipoog Knipoog Knipoog
Heb de hengsten daar al zo vaak gezien, mijn lieffie kan ik elke dag wel van kwijlen. Kwijl Knipoog
Maar raar dan dat ze hem niet hebben geshowd!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 12:03

ik heb neron ook een paar keer in het echt gezien, hij was de vader van 2 pony's die ik heb gereden... mooie dingen hoor!

hij vererft zeker zijn kleur en zijn goede karakter....