Eindelijk een springfoto van mijn Fries...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Eindelijk een springfoto van mijn Fries...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 20:51

Afbeelding
Jaja, een springende Fries... Haha!
Laatst bijgewerkt door Beaumau op 24-02-02 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Eindelijk een springfoto van mijn Fries...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 20:54

Beaumau schreef:
Afbeelding
Jaja, een springende Fries... Haha!

haha ik ken wel meerdere springende friezen, mijn vorige vz-fries had de IBOP gedaan en kon 1m. hoog springen en 80 cm. breed Lachen
en met een andere fries (heeeeeeeeel luxe typje) heb ik 80 cm. mee gesprongen Lachen

maaruh is op stenen springen wel goed?

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:01

het is echt een mini hindernisje, maar hij springt mooi en hoog!
rij/spring je er er ook mee?
ja ik zie dat ie op steen springt, dat lijkt me niet zo goed... Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:06

Haha, leuke foto, banketstaaf hindernisje.

Ik denk dat het niet veel uit maakt...een keertje, en dan zó laag, dat maakt niet veel uit, maar je moet er inderdaad geen gewoontje van maken Lachen

Maar eeh, nogmaals, gave foto Lachen

Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 21:20

Ik rij er nog niet op nee want ze wordt in Augustus pas 2!!! Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:35

Nou als ik jou was zou ik dit toch niet doen hoor. Volgens mij krijgen ze zo'n harde klap op de pezen als ze neerkomen. Lijkt me eigenlijk niet echt goed.
Hij springt ook redelijk hoog terwijl de hindernis veel lager is.
Leuk paardje hoor!

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:07

Ja, hij springt zeker hoor, over zo'n klein hindernisje! Alleen volgende keer idd op gras of in de bak Knipoog

Mooie fries ook!

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:26

Zoo die springt goed voor een fries??is dit die fries uit die andere topic over de 2 vriendjes???en welke is ut dan??de linker of de rechter van die foto???

Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 22:32

Het is inderdaad dezelfde fries. het is de rechter. Er in nog meer foto's van haar op bokt. Ik vroeg aan mensen haar leeftijd te schatten. Sommige bokkers vonden haar eruit zien als een twenter en anderen schatten haar boven de twintig Haha! , ze is nl erg grof gebouwd...

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:54

niet echt een hoog hindernisje!!!
wel leuke foto hoor!! *LOL* *LOL*

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:27

het lijkt mij ook echt niet goed op zo'n harde ondergrond, of is ie zeg maar dat gewent? en aangezien ze ook geen hoefijzers heeft Verward Maarja voor een keertje is het vast niet erg.

Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 23:29

Het is maar een laag sprongetje en ze is gewend om veel op harde ondergrond te lopen... Ik wandel elke dag met haar door het dorp Haha! ...
En we springen maar heel af en toe......

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:46

Beaumau schreef:
Het is maar een laag sprongetje en ze is gewend om veel op harde ondergrond te lopen... Ik wandel elke dag met haar door het dorp Haha! ...
En we springen maar heel af en toe......

Dat is niet hetzelfde wandelen en springen!! En ze is pas 2 dus ik zou opassen!!!
Wel leuke foto Knipoog

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 12:34

Grrrrrr wat een aanstellers zijn jullie zeg. Even een keertje een sprongetje op beton en het is gelijk niet goed. Hij springt er zelf zo hoog over heen hoor hij had ook gwoon kunnen draven, ja ik weet hij is nog maar twee en dan springen ze eenmaal vaak hoger maar hij weet zelf echt wel dat ie op hard grond loopt. Het s geen miet hoor. Je moet het wel een beetje een paard houden.
Al die vewende snert bokken heb je ook geen reed aan. Een paard is pas paard als je hem zo houdt en af en toe ee keer lucifertje van 10 cm kan dan echt geen kwaad.

En wat betreft dat ie twee is is het helemaal niet slecht om al spelender wijs een beetje met hem aan de gang te gaan door veel aan de hand te lopen en draven en hem een beetje op je stem te richten dat ben je straks toch bij hem ndig als het serieuzere werk eraan komt. Daar heb je veel meer aan als een paard wat tot zijn 3e of 4e jaar alleenmaar in wei heeft mogen donder jeagen en dan in een keer aan werk moet. dat is hetzelfde alsj e een 8 jaig kind in een keeer naar school laat gaan. Dan krijgt ie kuren en op deze manier za; hij graag willen werken omdat je hem al een beetje hebt voor gestoomt, dus je bent niet gek bezig.

Ik ben het er wel mee eens als je dit vaker gaat doen om dit op zachte ondergrond te doen en dat nog niet veel, wnt je moet hem niet over vragen.

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 13:26

Ik ben het met die Captain eens hoor!!Maarja ga der maar nie over door want dan word deze tropic gesloten. Nou ik had het dus toch goed??dat het de rechter was... Lachen Ja inderdaad is die behoorlijk zwaar gebouwd....echt zo'n paardje voor de kar, maar ook voor een sprongetje....OP BETON!! Haha! Haha!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 13:29

Mooi paardje....
Lijkt me niet zo goed om op steen te springen je kunt beter in een wei of bak doen....

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 13:47

Mooie foto, hij springt erg hoog over zo'n mini hindernisje.
Maar op stenen springen lijkt me erg slecht. Idd omdat ze z'n harde klap op de pezen krijgen als ze neerkomen. 1 keertje zal geen kwaad kunnen, maar je moet dit volgende keer gewoon op een zachtere ondergrond doen, in de bak of op het gras. Lachen

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 14:15

ai ai niet op stenen laten springen en zeker niet als je paard nog zo jong is. Voor de rest een mooie Fries hoor.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 14:27

toffe foto !!! Haha!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 15:30

XoNo schreef:
Haha, leuke foto, banketstaaf hindernisje.

Ik denk dat het niet veel uit maakt...een keertje, en dan zó laag, dat maakt niet veel uit, maar je moet er inderdaad geen gewoontje van maken Lachen


Nou moet ik toch echt even een opmerking maken, jij vond steigeren met vrijheidsdressuur niet goed, omdat het te belastend zou zijn voor de achterbenen...en dit vind je wel kunnen Verward

Het is een kleine hindernis inderdaad, maar ze springt er wel loeihoog overheen, die pezen krijgen een gigantische klap...

Dat wandelen met een 2 jarige is wel goed, stappen over de verharde weg daar worden de pezen sterk van, dus veel wandelplezier met je prachtige Fries Kwijl

Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 22:30

Het was maar voor 1 keertje hoor en het was maar 15 centimeter hoog Scheve mond . Das toch niet zo heel slecht?

cindyke17

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-10-01
Woonplaats: Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 22:41

mooie fries volgens mij ga je er nog veel plezier aan beleven
wauw chique sprong
ja het is niet fijn om zo'n commentaar te krijgen maar dat komt in je hoofd op hé als je naar de foto kijkt(van die ondergrond)
voor 1 keer kan het geen kwaad hoor
Tong uitsteken Kwijl Kwijl Kwijl

Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 17:50

Ik zal nog wel een keer een mooiere springfoto plaatsen. Dan zal ik netjes in de bak springen... Tong uitsteken

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:14

Hihi, die Fries bij ons spring ook zo hoog als ie zo'n kleine hindernis ziet , haha. Mooie Fries hoor, ik ben helemaal verliefd geworden op het ras nu ik er ook wel eens op rij.

Lutske schreef:
het lijkt mij ook echt niet goed op zo'n harde ondergrond, of is ie zeg maar dat gewent? en aangezien ze ook geen hoefijzers heeft Verward Maarja voor een keertje is het vast niet erg.


Met ijzers is altijd nog erger dan zonder, de hoef zelf is zachter en geeft daardoor niet zo'n harde klap als met ijzers.