Gringo @ work met hackmore!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Gringo @ work met hackmore!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 23:33

Sinds kort rij ik op Gringo met een hackmore, dit onder andere voor zijn neus. Zijn neus is erg gevoelig en snel kapot (snel verbrand in de zon, het is gewoon erg gevoelig). Een hele goede vriendin / stalgenoot rijd al jaren haar paard met een hackmore. Na overleg met haar leek ons het een goed idee om dit ook eens bij Gringo uit te proberen. Na een paar keer uit geprobeerd te hebben en natuurlijk ook onder hele goeie begeleiding van mijn vriendin. Gaat het super! Gringo loopt beter als ooit daar voren. Nu heb ik dus zelf ook een hackmore aangeschaft en ga hier voortaan altijd mee rijden, wat ik nu al bijv heel erg merk dat hij geen auw meer heeft aan zijn mond en vrolijker onder het zadel is OK dan! .

Natuurlijk moest het wel even vastgelegd worden met Cheese!
Afbeelding

Afbeelding

Jeetje dat gaat goed,
Afbeelding

Dit vind ik de mooiste foto! Ondanks dat de fotograaf er ook op staat Haha!
Afbeelding

Ik ben heel blij dat ik het van het bit ben over gestapt naar een hackmore. Bij heb is het een goede beslissing geweest in ieder geval

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:44

leuk dat het zo goed gaat,
snap alleen niet waarom je met een hackmore gaat rijden als de neus zo gevoelig is, hiermee 'belast' je de neus alleen maar meer. zo hackmore werkt best scherp in op zo'n neus.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 23:51

Sorry zeg het verkeerd! Zijn neus zelf is niet gevoelig, zijn huid om zijn mond heen is erg gevoelig en snel verbrand. Als ik met bit rij gaat zijn mond erg snel kapot. Bij me hackmore (is van leer de neusriem) heb ik ook onder en boven een zacht bondje! Dit helpt perfect en hij heeft eindelijk weer zin om echt te gaan werken *LOL*

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:03

o oke nu snap ik het, ja als de mond gevoelig is is een hackmore wel een uitkomst
succes ermee

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:21

Mijn 3-jarige heeft ook een roze neus (appaloosa) en die verbrand ook heel erg snel. Ze heeft ook veel plooien rond de mond, en er hoeft maar een beetje zon te zijn en ze krijgt al kloofjes en wondjes daar. En ik rijd er niet eens op! Als je haar zo ziet dan lijkt het net of iemand haar even lekker in de mond heeft lopen roppen en zagen. Erg gevoelige huid dus.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:56

als mijn paard weer eens kloofjes heeft bij zijn mondhoeken (zo af en toe) rijd ik ook tijdelijk met de hackamore, maar nie te3cht dressuur hoor
Daar is de hackamore niet voor, want die werkt veel en veel sterker in dan een bit
realiseer je dat goed !!
ik gebruik hem graag met buitenrijden, dan rijd ik relaxted aan een lang teugeltje en hoef maar licht aan te nemen
maar niet om aan de teugel te rijden, nogmaals, een hackamore, ook die met enkel het bontje, werkt veel sterker dan een bit !

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:00

Fijn dat het zo goed gaat met hackamore.
Wat een ontzettend leuk paardje! Lovers cremello

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:24

leuk paardje! Haha!
Soms heeft je paardje wel de neiging te diep te gaan lopen! *LOL*

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:50

vind het nu meer alsof je hem in de krul trekt Scheve mond wat met een hackmore heel pijnelijk is.
Maar het zijn maar moment opname's, dus kan er verder niet veel over zeggen

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:35

ziet er goed uit hoor!

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:11

Leuk paard! Maar je rijdt hem iets te diep, hierdoor lijkt het of je hem aan de teugel trekt. Probeer zijn neus er iets meer uit te rijden. Rijden met hack kan maar denk om de invloed die hij kan hebben.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:15

opletten hoor,een hackamore kan nog best scherp inwerken,op de neus!!
en idd rijd haar niet te diep,probeer haar echt op het achterbeen te rijden,zodat je je paard van je hand af rijdt,dan rijdt je op de goede manier met de hackamore!

Shettur
Berichten: 84
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Nunspeet!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:08

als de foto graaf het zelf leesde Tong uitsteken maar jammeer bij mij doe de foto"s het niet

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:29

Leuke foto´s hoor Juut!!! Gringo ziet er erg schoon uit, je hebt hem blijkbaar goed opgepoetst!!! Wanneer komen de rijfoto´s weer van je Uniqueje??? Kijk er al naar uit!

Liesje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:41

Fijn dat de hackmore goed werkt. Ik denk alleen wel dat je je aandacht eerst wat meer moet vestigen op het voorwaarts neerwaarts rijden en van voren dus wat meer los moet laten.

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:39

het ziet er goed uit hoor
alleen kijk uit dat je hem niet te veel in de krul trekt
ik heb ook met hackamore gereden het rijdt heel fijn voor jezelf maar voor je paard werkt het heel sterk
Maar wel beter dat hij/zij dan niet meer last van zijn neus heeft Schijnheilig !!!!!!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:53

Heey
Ik vind het er netjes uit zien
Goede oplossing!

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 23:33

fjordenfan schreef:
als mijn paard weer eens kloofjes heeft bij zijn mondhoeken (zo af en toe) rijd ik ook tijdelijk met de hackamore, maar nie te3cht dressuur hoor
Daar is de hackamore niet voor, want die werkt veel en veel sterker in dan een bit
realiseer je dat goed !!
ik gebruik hem graag met buitenrijden, dan rijd ik relaxted aan een lang teugeltje en hoef maar licht aan te nemen
maar niet om aan de teugel te rijden, nogmaals, een hackamore, ook die met enkel het bontje, werkt veel sterker dan een bit !


Ik heb nu ook bontjes voor me hackmore dit was effe om uit te proberen.
Ik rij Gringo ook meer recreatief en dat gaat, hier kreeg ik effe les van iemand die ook een hackmore heeft. Meestal ga ik ook op rit en geef hem dan de lange teugel. maar het werkt super hij heeft nu echt veel meer zin in het lopen als voor heen en idd ook met die bontjes is het een stuk zachter voor zijn neus. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:46

jammer, ik zie geen foto's