Carolien @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Carolien @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 11:41

Zaterdag zijn Marieke(kellybelly) en ik rijdend naar de manege geweest om eens wat foto's te maken

Marieke plaatst haar foto's zelf Lachen

Ik rij met slof, ik hoef daar geen commetaar over...

Carolien hangt heel erg en ze is erg sloom zoals je misschien ziet.
Mijn houding is echt bagger.. Ik val heel erg naar voren en ik trek m'n benen heel erg op. Daar wordt allemaal hard aan gewerkt.
Ze is ook op dieet Schijnheilig

Beetje los rijden
Afbeelding
Afbeelding

Deze is best mooi Lachen
Afbeelding

M'n houding Scheve mond
Afbeelding
Afbeelding

Dit is ook best een mooie foto
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gallopje
Afbeelding
Afbeelding

Deze is mooi, maar wat ik in godsnaam met m'n armen doe Verward
Afbeelding

Mooie wijk foto!
Afbeelding

Een galopje de andere kant op
Afbeelding

Moe na het rijden Gaaaap
Afbeelding

Jammer dat ze bij deze haar ogen dicht heeft...
Afbeelding

Uitstappen
Afbeelding

Hier kwam er een ander paard binnen Knipoog
Afbeelding

Weer thuis, Caro heeft net een broodje gehad *LOL*
Afbeelding

Stoere kuif Tong uitsteken
Afbeelding

Ik kwam met voer, lekker *LOL*
Afbeelding

Etend mee het weiland in Vork
Afbeelding

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:06

Ontzettend leuk paardje......zou proberen hem meer naar voren te rijden dat ie zich wat meer opricht

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:10

Leuk beestje zeg,die 1 na laatste foto aaah mag ik nog een broodje!!?? Haha!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 12:25

livo schreef:
Ontzettend leuk paardje......zou proberen hem meer naar voren te rijden dat ie zich wat meer opricht


Thnx!
Daar ben ik met les druk mee bezig om haar meer voorwaarts te krijgen.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:27

weet dat ik niet mag zeuren over de slof...en ik ben ook helemaal niet extreem tegen een slof...maar voor t oprichten zal die slof zeker niet meewerken
Laatst bijgewerkt door livo op 05-07-04 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:42

ik zou idd wat meer voorwaarts rijden!! dan heeft ze minder kans om te gaan hangen!! Knipoog
En je schouders naar achteren doen, dan ga je vanzelf wat meer naar achteren zitten. *LOL*

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 13:35

Ik heb trouwens een T- shirt aan van de Connemara pony Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:39

Ik snap eigenlijk ook niet waarom je de slof omhebt. Is daar een speciale reden voor.

Ik zou haar ook iets meer voorwaarts rijden.

Mendi

Berichten: 2288
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:40

Overgangen rijden is ook een goede oefening. Daar maak je je paard alerter van waardoor ze niet in zo'n hanghoudinkje kan vervallen. Succes, vind het wel een leuk paardje!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:11

Ik rijd emt slof, omdat ze anders niet te rijden is. Ze gooit haar hoofd dan in de lucht en ze is dan niet meer omlaag te krijgen. Ze houd dan heel erg vast.

Ik rijd idd erg veel overgangen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:16

Maar dat kan je beter rijtechnisch oplossen ipv. met een slof. Drijven en rijden.
Als je anders de slof eraf gooit ben je weet bij het begin. En op wedstrijden ben je ook niet welkom met slof.

Je slofgebruik is niet verkeerd, maar toch.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:00

Ervoor kiezen een slof te gebruiken is idd je eigen keuze, echter maak je door de manier waarom jij hem gebruikt het oorspronkelijke probleem erger. Een slofteugel gebruik je om te corrigeren op het moment dat dit nodig is, niet om je paard "in de houding te rijden"
Wanneer je een slofteugel op de juiste manier gebruikt heb je momenten waarop hij op spanning staat, echter het grootste gedeelte van de tijd moet hij los hangen.
De reden dat je paard gaat hangen / omhoog slaat is puur omdat hij niet voor het been is. Je kunt hem beter een half uur alleen maar naar voren rijden zonder druk voren, wanneer hij terugvalt in het tempo, aanpakken en desnoods naar voren schoppen. Absoluut niet corrigeren met sporen maar met de zweep!
Het voorwaarste voor het been is de eerste basis, helaas kun je bij een paard niet bij de 2 komen zonder eerst de 1 voor elkaar te hebben Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:52

leuk paardje, jammer dat ze helemaal niet aan je been is.
dat ze op je handen hangt, wordt alleen maar versterkt door de slof
ik ben ook niet tegen de slof, en je trekt haar ook niet met haar neus tegen dr borst, maar door die slof heeft je paard nog eens extra steun om op te gaan hangen, waardoor ze nogmeer op de voorhand loopt en achter nog minder doet.

als je de slof afdoet met rijden, en een martingaal omdoet als ze echt te erg met haar hoofd omhoog komt

maar al kijkt ze een uur naar de sterren, als ze maar voorwaarts is, alleen vanuit het voorwaartse kan je haar nageeflijk krijgen.
nu begrens je haar aan de voorkant om mageeflijk te worden, zonder dat ze aan je been is, op die manier kom je geen stap verder.


Longeren met bijzet zou wel kunnen helpen, en dan flink voorwaarts houden aan de longe en veel overgangen maken

en dan zonder slof rijden en het aan de teugel rijden even vergeten, maar naar voren rijden!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:55

Heb niks tegen slof rijden, maar misschien beter als je hem dan aan de zijkant vast maakt. Nu is het paard al sloom en hangt op voorhand. Met slof aan zijkanten kan je hem wat op rijden (maar wel met grotendeels been).

Dat lage kan ze wel, maar als je naar voren rijd en vooral ook overgangen (galop-stap of draf-halt en dan wel stilstaan binnen paar meter en niet 10!) wordt ze vanzelf beter.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:04

dit is bij de noorderkoggenruiters he...
Heb ik ook een tijdje gelest...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:05

Ik ga het allemaal niet herhalen.......... wat je houding betreft zou je kunnen proberen wat rechterop te gaan zitten.... Je gewicht op de achterhand de plaatsen ipv op de voorhand.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 17:21

Ik zal t proberen. Ik longeer haar altijd met touwtjes, dan is ze altijd super voorwaarts!

tallie schreef:
dit is bij de noorderkoggenruiters he...
Heb ik ook een tijdje gelest...


Ja idd!
Leuk, van wie kreeg je les?
Waar woonde je in NH?

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:43

QuijoSavan schreef:
Heb niks tegen slof rijden, maar misschien beter als je hem dan aan de zijkant vast maakt. Nu is het paard al sloom en hangt op voorhand. Met slof aan zijkanten kan je hem wat op rijden (maar wel met grotendeels been).


hier zit wat in charlot, zo heb je toch al een tijdje gereden?? Of zei lonneke nou juist dat het niet moest ofzo? hoe zat dat ook alweer? Verward

Wat betreft het voorwaarts rijden, ik denk dat daar het grote probleem is, als carolien niet vooruit wil, kan je dr helemaal vooruit trappen en lens slaan en dan loopt ze daar drie passen op en dan moet je dr weer een nieuwe knal verkopen. Daar los je niets mee op. helaas. Carolien is heel moeilijk om dressuur te rijden.

ja, en je moet echt aan je houding werken, maar dat weet je zelf ook wel!! *LOL*

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 23:11

Ja, idd.
Maar ze werd een beetje lastig dus daarom had ik 'm weer tussen d'r benen gedaan.
Met les vanavond heb ik aan de zijkant gereden.
Lonneke die heeft me aangeraden eens een andere bit te proberen (correctie bit of een stang).
Ik weet het me houding Scheve mond Het is wel grappig, want Lonneke had net zo'n pony vroeger en zij kreeg er ook zo'n houding van zei ze.

Marieke, ik kom 2 maanden naar de woensdag les... Lonneke stopt en na die 2 maanden ga Judith definitief op de maandag les aan ons geven. Dat wordt dus weer heen en weer gerace op de woensdag Knipoog

kellybelly schreef:
Wat betreft het voorwaarts rijden, ik denk dat daar het grote probleem is, als carolien niet vooruit wil, kan je dr helemaal vooruit trappen en lens slaan en dan loopt ze daar drie passen op en dan moet je dr weer een nieuwe knal verkopen. Daar los je niets mee op. helaas. Carolien is heel moeilijk om dressuur te rijden.


Dat valt opzich nog wel mee hoor. Als ik haar eenmaal heb en veel overgangen rij, dan loopt ze wel. Knipoog

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:36

commentaar is gegeven Clown
maar je kan wel zien,zogauw je de pony lager in gaat stellen,of als ze gaat hangen,zieje dat je verder naar voren komt.
probeer dus relaxed in het zadel te blijven zitten met je schouders naar achter enz.
ziet er verder goed uit!:)leuk pony:)
succes!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:39

Heey.
Er is al wel genoeg gezegd over die slof dus ik zeg er niks meer over Tong uitsteken
Leuk beestje maar zitten je beugels niet super ongelijk? Verward
Afbeelding

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:08

ik kreeg toendertijd les van rijpkema... Weet zijn voornaam niet meer... Was in ieder geval de vader van lonneke... Volgens mij geeft hij geen les.meer...

Ik woonde zelf in bovenkarspel maar mijn verzorgpaard waar ik mee lesde stond in zwaag...

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 10:32

Het voelt niet alsof m'n beugels ongelijk zijn.
Ik zal vanmiddag even kijken Lachen

Ik heb van Kees Rijpkema een tijd spring les gehad.
Nu heb ik van Lonneke les. Die stopt, dus krijg ik nu van Judith les.

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:39

Pippy schreef:
Het voelt niet alsof m'n beugels ongelijk zijn.
Ik zal vanmiddag even kijken Lachen

Ik heb van Kees Rijpkema een tijd spring les gehad.
Nu heb ik van Lonneke les. Die stopt, dus krijg ik nu van Judith les.


cees geeft inderdaad alleen nog maar springles. hij is ook gestopt met lesgeven bij de bereden politie in amsterdam volgens mij. En ik heb idd ook wel eens bespeurd dat je met ongelijke beugels reed: weet je nog met kelly op woensdagles: een beugel 2gaatjes en een beugel 3 gaatjes verzetten Knipoog Haha! Maar later deed je ze wel gelijk!!
komt misschien door al die rare spieren die aan alle kanten samentrekken Tong uitsteken Haha! (zitles)

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:42

daar wordt hard gewerkt zo te zien !
leuk beessie hoor!