Mijn zusje in het ziekenhuis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Mijn zusje in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 16:27

Zoals jullie misschien wel weten heeft mijn zusje dus Epilepsie.
Het begon met schudden, schuimen en gillen.
Toen heeft ze een tijdje in het ziekenhuis gelegen. En er weer uit. Weer een tijdje erin, en er weer uit Gaaaap Nu slikt ze 14 pillen op een dag, en doet een dieet. Door dat dieet kan het minder worden... Maar het helpt niet eg. Ze mag bijna nix, alles moet gewogen worden. Over een tijdje gaat ze geloof ik een maandje naar Noord-Brabant dan wordt ze daar opgenomen en gaan ze geloof ik kijken of het dieet werkt Verward 'K weet het niej precies. Nu heeft ze af en toe nog aanvallen. Vooral vaak in de pauze op school, dan moet ze weer weggedragen worden. Laats rolde ze ook weer de hele klas door Bloos En soms aanvallen dat ze niet kan praten, maar dat is meestal maar 5 a 10 minuutjes geloof ik.
Ze heeft dus iets in haar hoofd. Dat veroorzaakt die Epilepsie, ze kunnen niet opereren omdat het bij het taalcentrum ligt ofzo. En dan kan ze misschien niet meer praten ofzo.

Hier een foto van bij een EEG (dan krijgt ze allemaal doppies op haar hoofd heel vaag Haha! ):
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013523355 [/img]

Hier 1tje met een zuster:
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013523883 [/img]

En hier 1tje van haar in bed:
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013523952 [/img]

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:29

Nou meid, heel veel sterkte toegwenst, want het is niet niks natuurlijk. Doe je zus ook de groetjes en wens haar ook veel sterkte!

Linda

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:33

Ohh, dat is natuulek niet niks voor zo'n meissie.
Wens dr heel veel sterkte en succes!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 16:44

Thx voor jullie reacties.
Ze is nu trouwens wel weer een tijdje thuis

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:08

arme rowan Huilen

Geef der maar een dikke kus van mij Lachen

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:10

tis iid niet niks
heeeeeeeel veeeeeeel sterkte, geef der maar een dikke knuffel

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:21

Heeft ze een Kinetisch dieet? (volgens mij spel ik het verkeerd trouwens)
Dat schijnt na pas een langere tijd te gaan werken en dan nog niet bij iedereen, het fijne van het dieet als het werkt is dat het dan na enkele jaren langzaam af gebouwd kan worden zonder terug keer van de epilepsie.
Heeft ze de epilepsie van heel jongs af aan dan zou ze er mogelijk nog overheen kunnen groeien.
Het is een soort elektrische storing tussen de hersenhelften, soort van kortsluiting. Er zijn operaties gedaan waarbij de helften gescheiden worden, maar de resultaten zijn verdeelt.

Ik heb er veel over gelezen tijdens de zwangerschap, omdat er toch een kleine mogelijkheid op epilepsie kon bestaan (van mijn mans kant).

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:28

ahh wat sneu zeg!
bij butterfliy van bokt hebben ze ook pas ontdekt dat ze epelepsie had Bloos
echt naar zeg, wens haar maar heeeel veel sterkte van mij!!!!!! Kusje

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:58

Wat sneu voor zo'n meiske zeg, wens haar maar sterkte, het is idd niet niks.. Scheve mond

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 18:00

Wat erg, ik hoop dat het snel wat beter gaat. Wens haar sterkte toe hoor.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 19:05

Ik heb ook epilepsie gehad.....heel erg K*T....kunt elk moment flauwvallen en je kunt aanvallen krijgen maar gelukkig had ik daar niet zoveel last van...

maar heel veel sterkte

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 19:23

Ik heb zelf een zwaar gehandicapt broertje door de epileptie dus weet hoe je je af en toe voelt.
Als je wat wil weten of van je af wil praten mag je pb-en hoor.

dropjuhh

Berichten: 53
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 19:33

mijn vriendin had/heeft ook epileptie Verdrietig .
Die moet nu ook met
van die plakkertjes op haar hooft zitten.
Waarschijnlijk heeft ze het niet
meer zo heel erg maar ze weten
bij haar niet
eens waar het zit!! Huilen

veel sterkte met je zusje. doe haar de groeten Knipoog .

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 19:49

veel sterkte en geef je zusjes een knuffel van mij Lovers

marleen92

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 20:10

hoe oud is ze dan? Verward
ze ziet er nog jong uit!
suc6

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 20:51

acchossie dat meisie toch!! heel veel sterkte Verdrietig

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 23:40

Orri, ik weet niet hoe dat dieet heet, maar het kan idd afbouwen. Ze zouden na 3 maanden kunnen zien of het dieet hielp, maar doordat ze een extra pil erbij hadden gedaan konden konden ze het dus weer niet achterhalen ofzo Verward

Ze heeft het nu iets langer dan een jaar. Vorig jaar December ofzo kreeg ze haar eerste aanval.

Ze is 9 jaar.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 23:40

Orri, ik weet niet hoe dat dieet heet, maar het kan idd afbouwen. Ze zouden na 3 maanden kunnen zien of het dieet hielp, maar doordat ze een extra pil erbij hadden gedaan konden konden ze het dus weer niet achterhalen ofzo Verward

Ze heeft het nu iets langer dan een jaar. Vorig jaar December ofzo kreeg ze haar eerste aanval.

Ze is 9 jaar.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 11:08

Sterkte hoor, da's best pittig.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 11:35

dat is niet niks zeg, wat balen voor je zusje en natuurlijk ook voor jouw en de rest van de familie. sterkte

Naomi_Youri

Berichten: 470
Geregistreerd: 04-08-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:50

erg .......
wens haar heel veel sterte en hopen dat ze gauw weer beter is
gr x van mij

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:04

ik vind het heel erg voor je zusje en ook dat ze zo jong is... ik ken iemand heel goed (ik ga niet zeggen wie) en op zijn 18 jaar is het allemaal begonnen toen kreeg hij ineens een aanval...ik was er niet bij hoor...maar enfin in die tijd was epilepsie nog niet zo bekent in 1993 heeft hij een operatie laten doen aan zijn hoofd er waren veel risico's voor en het was maar de 8ste operatie dat ooit is gebeurt bij epilepsie de operatie is gefaalt...hij moest terug leren praten...maar kreeg nog veel aanvallen een paar jaar later heeft hij terug een operatie laten doen...moest terug leren praten...en heeft nog heel weinig aanvallen nu...hij neemt wel mediactie maar in 1 maand heeft hij maar is 1 afwezigheid ofzo dat hij even een rare beweging doet maar dit is ook niet elke maand...maar hij is er dan ook niet mee geboren jou zusje wel...ze denken dat het komt door ooit is een autoongeluk dat hij heeft gehad en toen had hij een hersenschudding maar dat niet echt verder onderzocht is of het is omdat hij ooit is door het raam gevallen is van het 2de verdiep....jaja die persoon heeft heel wat meegemaakt en van door het raam vallen...niets ernstig denken hoor nou ja toen had hij alles gebroken maar nu zie je geen een litteken meer Pling nou ja heb ik dit verhaal ook weer ff kwijt de persoon is ondetrussen 43 jaar oud en lijd een normaal leven...hopelijk word het snel beter mer je zusje !!!en veel sterkte aan heel de familie want dit is niet echt leuk voor het gezin en voor jou...

Kusje Kusje Kusje -jes

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:21

Ahh, wat erg zeg, zielug, sterkte!

cindyke17

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-10-01
Woonplaats: Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 17:51

oh wat erg
wens haar veel beterschap!!!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 21:01

Heej Nikki, ook veel sterkte van mij voor jou en Rowan. Als ze weer wat beter is en het is warmer (zodat jerai rustiger is) moet ze maar weer eens een keertje meegaan. Dan ga ik er wel naast rennen. Wist je trouwens dat mijn moeder en mijn nichtje ook epilepsie hebben (misschien zit het wel in de familie, ohnee laat maar ik ben blond, want jou vader is natuurlijk geen familie van mijn moeder en mijn moeder ook niet van Jaenette, lekker ingewikkeld weer)??? Bij mijn moeder heeft het een hele tijd geduurd voordat ze de juisyte medicijnen hadden gevonden, want het schijnt voor iedereen anders te zijn. Ze slikte vroeger 20 pillen op 1 dag, nu nog maar 3 en ze heeft (laat ik het afkloppen) de laatste jaren geen aanvallen meer gehad. Er is dus wel hoop dat ze ook iets vinden dat bij Rowan aanslaat, het kan alleen even duren. Nogmaals sterkte.