Mozart, Verana en T@nj@ @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Mozart, Verana en T@nj@ @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 21:41

Geen wereldschokkende foto's maar toch leuk om even te melden

Mozart staat al enige tijd heerlijk te niksen bij ons, beginnetje was wel al gemaakt, longe kent hij en een zadel heeft hij van mij ook al regelmatig op zijn rug gehad maar nu was het toch tijd om eens echt met hem te beginnen.
Verana wilde heeeel graag onze Mausje inrijden, ik wilde het eigenlijk zelf doen maar aangezien er bij Mozart om de een of andere reden nogal wat angst in zit (hij is echt overal panisch voor) en ik nogal snel iets breek en ik bij de gedachten toch ook een tikkie angst begon te voelen heb ik dit aanbod met beide handen aangenomen

Best guur weer maar wij zijn bikkels en gaan door Haha!
Zadelen vond meneer al weer erg eng maar in de stal kan hij geen kant op dus zadel lag er erg snel op.
Halstertouw om zijn nek voor het geval het zo goed zou gaan dat Iris (Verana) er die dag al op kon en het bitloze hoofdstel van Kevin 5 maten kleiner gemaakt en om zijn mooie koppie gehangen, Mausje was er helemaal klaar voor

Op naar de paddock waar het toch wel erg nat en modderig was maar ach, het is voor het goede doel Haha!
Eerst longeren, ik heb het eerste stuk zelf even gedaan en daarna nam Iris hem over.
Linksom begonnen, is zijn makkelijke kant Haha!
Iris vraagt nog: heeft Mozart een goede conditie? Waarop Hans en ik antwoorden: veel? Mozart heeft helemaal GEEN conditie Haha! nou, dat hebben we geweten, niet te stoppen dat paard Haha!

Afbeelding
Iris met Maus aan de longe linksom (makkie hoor Haha! )

Afbeelding
Tja.... en toen moest hij rechtsom, maar hoe krijg je een paard wat niet wil nou rechtsom?????

Afbeelding
Ik hoorde Maus piepen: ik doe het niet ik doe het niet ik doe het niet!!!!!!!

Afbeelding
Tja en dan moet de baas(in) het zelf maar doen he Haha! Haha!

Afbeelding
Mozart heeft er dus een probleem mee dat een mens hoger staat dan hij, daar wordt hij lichtelijk panisch van, zadeldruk was ook heel erg eng dus hebben we Iris op een verhoging in het midden gezet en Maus er tot vervelens aan toe langs laten lopen. Dat werkte met behulp van aardig wat (paarden) snoepjes, welliswaar geheel tegen mijn principes maar ja, het werkte dus ik geef wel weer toe......... Haha!

Afbeelding
IEW er hangt een mens op mijn rug Ziek Hyper! maar dat is niet de afspraak!!! (op deze foto lijkt hij trouwens erg ontspannen maar dat was hij dus absoluut nog niet )

Afbeelding
Eindelijk! Na in totaal 3 uur met Maus bezig te zijn geweest begon hij te ontspannen, koppie omlaag, Iris mocht hangen dat was niet erg meer dus toen was het genoeg voor die dag.
Hans heeft ook nog even gehangen (die wilde er uiteraard meteen opstappen, op aanraden van Iris en mij heeft hij daar gelukkig vanaf gezien Haha! ) en we hebben het afgesloten.
Vandaag heeft Mozart rust gehad en morgen gaan Hans en ik nog eventjes met hem aan de slag en Maandag komt Iris weer voor het echte werk.
Misschien morgen nog foto's maar dan zijn we maar met zijn 2en maar maandag volgen er zeker weer meer

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......



Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 21:48

Das de beste Haha! Tong uitsteken

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 22:45

Haha! Mausje draaft zo mooi dat de clip niet tegen zijn borst klappert Haha! tenminste, ik vond dat nog wel meevallen en ik vond het ook een goede manier om hem weer aan iets anders te laten wennen. Ik had verwacht dat hij daarvan juist een tikkie panisch zou worden maar hij reageerde alsof hij iedere dag een touw om zijn nek heeft hangen Haha!

Maar Maandag idd het touw er pas op als je er ook op gaat (of denkt er op te gaan Tong uitsteken )

Wij gaan morgen weer even hangen enz.
Het blok staat in zijn hoek op de paddock en hij staat er naast te eten, ik kan dat blok nu ook naast hem neerzetten waneer ik maar wil, hij wijkt geen stap meer, dat gaat dus goed

Voor de mensen die Mozart niet kennen, hij is inmiddels 10 jaar en nog helemaal zo groen als gras, kan werkelijk nog niets, daarom doen we het heel erg rustig aan met hem

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 22:52

Dees schreef:
3 uur?!
Dat arme, arme paard Nagelbijten / Gniffelen

volgende keer erop
zorg dat iemand het filmt, te vertonen op de eerstvolgende boktmarkt


Haha! Haha! Er komt in ieder geval een foto reportage van Haha!

3 uur valt idd. wel mee hoor, hij heeft niet 3 uur gelopen Tong uitsteken de meeste tijd ging zitten in het hangen en druk op het zadel zetten.

Ik ben wel eens 5 uur achtereen met hem bezig geweest, toen hij net bij ons was vond hij alles in zijn omgeving verschrikkelijk eng, zo eng dat hij over mij heen liep of opzij sprong en dan pardoes op mij terecht kwam, ik wil geen paard wat over mij heen loopt dus daar moest ik wat aan doen.
Na 5 uur liep hij zonder touw met mij mee, vooruit, achteruit, zijwaarts, dat nog een week doorgetraind (15 min. per dag) en nu weet hij niet beter meer (maar hij is ook niet meer erg geschrokken, moet even afwachten of hij dan nog zo braaf is Haha! )

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 23:46

En ik ben benieuwd hoe hij morgen op ons gaat reageren Als ik weer de stal in kom met dat nare zadel en dat iritante hoofdstel Haha!
Maar ik denk dat hij rustig blijft, ik heb er een goed gevoel over en hoop dat ik dat op hem overbreng

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 07:52

Beugels hebben we ook los gehangen aan het eind van het longeren was hij ook helemaal niet van onder de indruk OK dan! (dat had ik 1x eerder gedaan bij hem, toen ging hij wel uit zijn dak)

Heee, das een goed plan, een beugelriem om zijn nek Ik zat gisteren nog te denken aan een riem o.i.d. wat iets stiller ligt dan een halstertouw maar kwam er niet helemaal uit wat voor riem. Lang leve Nadia

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 18:05

Peesjes en strijklappen zijn misschien wel een goed plan. Ik heb ze wel maar gebruik ze eigenlijk nooit, heb ze bij Kevin wel gebruikt als ik met hem naar buiten ging maar in de bak eigenlijk nooit Bloos
Als het spul van Kevin ook op Mozart past heeft hij weer wat om aan te wennen Haha!

Zo, vandaag zijn we met zijn 2en bezig geweest en ik moet zeggen, meneer heeft zich super braaf gedragen OK dan!
Mozart en Kevin stonden op de paddock sinds eergisteren en ik heb Kevin op het landje gezet en Mozart op de paddock gelaten (dat werdt mij uiteraard niet in dank afgenomen Haha! ) Zadel, hoofdstel en longeerlijn op het hek gehangen en Mozart maakte dat hij weg kwam!
Ik kreeg hem niet te pakken dus ben ik hem maar even gaan opjagen en daarna kwam hij meteen naar mij toe (werkt altijd bij hem )

Hij had dus al even gelopen dus ik deed hem maar niet aan de longe want met zijn mega wintervacht (die nu god zij dank eindelijk los laat) stond hij al aardig te zweten, het is vandaag ook fors warmer dan afgelopen Vrijdag.
Hans Mozart vastgehouden en ik het zadel pakken.........meneer sloeg meteen op tilt en begon te briezen als een gek, hup bitloos hoofdstelletje weer om (weer even 5 maten kleiner maken want die zat inmiddels weer op maatje mega Kevin Cool ) en het zadel voor zijn neus gehouden en even laten snuffelen.

Hij stapte nog wel opzij voor het zadel maar ik vond dat het nu maar eens uit moest zijn want volgens mij was het ook een beetje aanstellerij.
Hans aan de rechterkant van Mozart gezet en ik links met het zadel, hup zadel erop, Hans aan de andere kant de singel aangegeven en ik hem vast gemaakt, geen centje pijn, hij vertrok geen spier en bleef gewoon staan.
Ik weet het nu zeker, het is het benaderen waarvan hij op tilt slaat, dat vind hij dood en dood eng! Daar gaan we dus nog even stevig op oefenen

Daarna heb ik de teugels van het hoofdstel af geklikt en Mausje nog even gelongeerd, ging goed, hij was erg braaf op beide kanten

Toen het blok in het midden, ik erop en Hans is daar met Maus langs gaan lopen. Ik heb staan springen op het blok en dat was wel heeeel erg eng maar na een tijdje werd hij lekker rustig.
Nog even aan de longe, blok naast de cirkel en Hans op het blok, Maus erlangs, ging goed, Hans ala Jezus aan het kruis met zijn armen op het blok, dat was alweer heel erg eng maar na een paar rondes ook weer goed.
Toen Hans in Jezus stand op 1 been Haha! met het andere been naar de zijkant uitgestoken Haha! (kon helaas geen foto's maken, ik had Maus aan de lijn Haha! ) en dat was dan toch wel weer heeeel erg eng, duurde even voor Maus daar tegen kon, de baas in standje hopeloos Haha! (Hans is mij erg dankbaar voor deze dag Haha! ) en ook dat ging steeds beter.
Toen vond ik het wat betreft lopen welletjes en zijn we het hangen weer gaan oefenen.

Ik kan nu dus met het blok gewoon aan komen lopen (wel van voren, niet van de zijkant) even laten ruiken en dan is het goed. Blok niet zachtjes neerzetten maar met een aardige plof in het zand laten komen geeft ook geen problemen.
Ik op het blok, het op het blok stappen moet erg voorzichtig, doe ik dat te cru dan gaat hij er vandoor maar na 4x op het blok en er weer vanaf was dat ook over.

En toen hangen, dat ging echt helemaal goed! Hij is 1x weggelopen toen ik heel veel zadel druk gaf maar daar is het bij gebleven.
Ik heb zwaar gehangen met alleen de puntjes van mijn tenen nog op het blok, hij was er absoluut niet blij mee maar gaf na een tijdje toch toe en toen was het goed en zijn we gestopt.

Misschien dat je er morgen wel op kan Iris

Nog even wat foto's van voor het longeren, waren we even aan het testen of we wel volledig in beeld waren bij Mausje dus aan de wandel zonder lijn:

Netjes volgen
Afbeelding

Hij was heerlijk ontspannen en super braaf!
Afbeelding

Even zien of de achteruit er ook nog op zit
Afbeelding

Natuurlijk ook even kijken of Hans ook in beeld was en dat ging ook goed
Afbeelding

En ook bij Hans zat de achteruit er nog op
Afbeelding

Dit waren weer geslaagde uurtjes, wij zijn helemaal tevreden

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 23:17

Neeeee, ik heb niet de hele middag
Ik mag dan misschien geen baan meer hebben maar nog wel een bedrijfje wat ik graag draaiende wil houden en daar heb ik toch zeker 8uur per dag werk aan, er zitten nogal wat mensen te wachten op dekjes (he Bianca Haha! ) en dekens e.d. dus een beetje werk moet ik nog wel verzetten, moet ergens van kunnen eten Haha!
Maar we zien het morgen wel, ik ga vroeg op, cv bijwerken en dan naar het CWI en daarna bel ik je dat ik onderweg ben

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 21:01

Nou, vandaag is gebleken dat het een hele goede basis is want........ik heb er op gezeten!!!!!!!
Iris ook maar ik lekker eerst!
Ik heb lekker veel foto's alleen kan ik ze niet plaatsen want Bokt is bij mij weer eens wit zonder plaatjes enz.
Zo even afsluiten en kijken of ik op fluorine terecht kan komen als ik opnieuw opstart, ik zit nu op oxygen.
Dan open ik een nieuw topic en zet de link hier wel bij.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 21:21

Grrrrr, ik zit nu dus wel op Fluorine maar nog steeds een witte Bokt zonder plaatjes enz. Het is dat ik weet waar de knoppen zitten want die zijn ook niet meer zichtbaar.
Ik probeer het vannacht nog wel een keertje!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 21:23

Poef! en hij is weer terug in zijn normale doen Haha!
Nu snel foto's uploaden en nieuw topic plaatsen

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 21:30

En hij is weer wit.
Gaat dus niet lukken, ik ben bang dat het aan mijn comp. ligt want imageshack doet precies het zelfde bij mij.
Hans maar even roepen.......

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 08:46


Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers