Hier wat artistieke plaatjes van mijn middelbare schoolperio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-01 08:48

Nummer 1, nagetekend van een Anne Gedes kaart, met aquarel potlood, roos is wel aardig, baby niet zo duidelijk, blijven oefenen op de mensen dus.
Afbeelding

Afbeelding
dit is een plaatje met krijt getekend, zomaar een schetsje, ik heb er nog wel meer, maar die komen nog *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 15:34

wow, mooi!! vooral die laatste.. Kwijl

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 16:49

Zo, die roos vind ik erg mooi. Aquarelpotloden heb ik ook nog in de kast liggen, maar daar heb ik tot nu toe nog niet veel mee gewerkt.
Hoe doe je dat precies? Eerst met aquarelpotlood en dan met het kwastje met wat water erover?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 17:37

Wauw wat gaaf!!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-01 18:08

Aquarelpotloden kan je gebruiken door eerst te tekenen, en daarna met een(of meerdere soorten)kwast en water er overheen te gaan, ik maak ook wel eens de potloodpunt nat om een wat duidelijkere lijn te zetten. Hier zijn nog wat tekeningen, ik dacht dat ik er meer had, maar dit waren de enige die ik nog kon vinden.

Hier nog eentje met aquarelpotlood, de verhouding is niet helemaal kloppend geloof ik, heb niet zo'n goed ruimtelijk inzicht *LOL*
Afbeelding

Afbeelding
waarom hier de onderste band grijs is weet ik niet, scanfoutje denk ik, deze is met oostindische inkt en een kroontjespen getekend.

Afbeelding
Ik was er 3 jaar geleden wel trots op, maar vind ze nu net te nep lijken, deze is met vetkrijt gemaakt.

Afbeelding
merrie met veulen, vind het veulenhoofdje een beetje mislukt Verdrietig maar verder gaat ie wel, deze en de volgende zijn met gewoon potlood

Afbeelding een zelfportret(nagetekend van een foto)
Ik heb de laatste paar jaar eigenlijk niet meer getekend Verward , tijdgebrek denk ik, maar ik sla nu weer aan het oefenen denk ik...

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:04

DIE 2e IS MOOOOOOOOOOI!!!!!!!! COOLE JOOLE!!
Echt tof man! Ik heb zo'n cursus in een blad gedaan (van Lena Verburg ofzo), maar ik had geen geduld! Ik ga 't binnenkort maar weer proberen als ik dit zie! Echt mooi man!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:08

vind ze allemaal supergaaf, behalve die met pen... Erg he... Pen en oostindische inkt vind ik het mooiste meestal (qua werken enzo) maar het is zo moeilijk omdat elke lijn die je zet er staaaaaat, en niet meer weggaat... Ik vind ze echt gaaf!

dressuurmiep

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:39

Hartstikke gaaf, oostindische inkt kun je ook in grijstint krijgen dat is wat makkelijker werken met schaduw aanbrengen...
verder gebruik ik 5 verschillende kroontjespen-punten... Cool