een draver@dressuur work in set

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:43

Paardje loopt wel onwijs op de voorhand naar mijn idee, en door die handen ziet het er dan ook meer uit of het paardje in de "krul" wordt getrokken.
Maar verder ziet het er leuk uit
Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 17-06-04 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:16

miekelover schreef:
nee we hadden ff de cap afgedaan voor de foto en we gingen maar 2 min rijden ofzo voor de foto en daarna hadden we de bandage er weer om gedaan. Mariska vind het heel moeilijk om ontspannen te lopen omdat ze dat niet gewend is en zij rijd er nog maar 1weekje op dus haar houding zal wel verbeteren. Op mairska werd bijna nooit gereden dusja. Maar ze wordt steeds losser in de mond dus binnekort zal ik nog wat foto;s plaatsen

Het gaat niet alleen om "losser" in de mond, maar dat het paard soepel door zn hele lijf en over zn rug loopt ! achterbeengebruik is ook redelijk ver te zoeken op deze foto's, probeer de achterhand wat meer te activeren (door veel overgangen te rijden?)

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:09

peeri schreef:
een paard kan nooit ontspannen lopen als je zelf je handen VASTZET. het gaat er niet om dat ze te laag zijn, dat zeg je zelf al. Maar ze zet ze echt vást. Kijk maar naar de gespannen schouder en elleboog van de ruiter.....


    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:36

miekelover schreef:
kijk het is moment opname en mariska vind het in de bak erg moeilijk omdat ze telkens weer de bocht om moet en in het bos heb je een lang stuk weg waar ze lekker kan op uitleven. In het bos geniet ze echt. Maar op mariska is al heel lang niet meer gereden. Ja de buegels kunnen wle wat langer maar we hadden onze goede schoenen niet aan dusja da reed neit echt fijn. Maar haar draf is erg snel en ze maakt grote passen doorzitten lukt ook niet echt Maarja ze zit er voor de 3ekeer op. dusja maarja ze moeten gewoon nog aan elkaar wennen

Momentopname of niet, op alle foto's zie je redelijk hetzelfde beeld (denk aan vastgezette handen, armen en schouders), en IMO kun je dat niet wijten aan het feit dat ze nog aan elkaar moeten wennen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:01

miekelover schreef:
nou als jullie het allemaal beter weten dan moet je maar een keer op mairska rijden die hangt zo erg in je hand dat het gewoon zeer doet. Het is geen Z dressuurpaardje maar een draver die het moelijk vind om te ontspannen en om aan de teugel te lopen

Geef het paardje maar de schuld

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:02

En inderdaad wat Anoeska zegt, waarom zou alleen een Z-paardje kunnen ontspannen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:15

miekelover schreef:
ik geef het paard niet de schuld. maar als ze altijd op de drafbaan gelopen heb en dan nu aan de teugel moet das ze niet gewend. maar ze heeft ook iets in de rug en iets aan de achterbenen. Ik weet niet meer hoe dat heet in ieder geval een blessure

Kom je ook lekker vroeg mee Scheve mond
Maar lijkt me niet erg logisch, paard met een blessure aan de rug die wel gewoon gereden wordt ? Verward kan aan mij liggen hoor

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:22

wkoekoek schreef:
Als ze op de drafbaan gelopen heeft is het nog altijd een draver, het wordt er niet anders van dat ze niet meer koerst. (sorry, kan me daar gruwelijk aan ergeren...)
En ze kunnen dan nog wel ontspannen lopen hoor, ze moeten alleen wat harder hun best doen en andere spieren gebruiken.

Tis een KWPN Haha!:D

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:23

Anoeska schreef:
Dus ze heeft een blessure aan haar rug én wordt in de krul getrokken. Een slechte rug lijkt me dan zeker een reden om zoveel mogelijk naar onspannenheid te werken (als je al rijdt). En dus vooral niet je handen vast te zetten.

Ben het helemaal met je eens maar goed, het zal wel een blessure zijn waarbij het paard juist zo moet lopen ofzo >;)

*LOL*

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:26

wkoekoek schreef:
de dag dat een KWPN-er meekoerst met dravers moet ik nog meemaken. Knipoog


Citaat:
mariska een 17jaar kwpner ex-draver.


Clown

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:32

Lenn schreef:
Waar zie jij dat in de krul trekken Verward
Ze zet haar handen helemaal niet vast, ze heeft ze zelfs een beetje geopend. Op de eerste foto biedt ze wel weerstand ja, en terecht, je laat hem toch niet met zn hoofd daarboven lopen. Verder vind ik er ook niks mis mee als je je handen laag hebt, zeker niet bij een paard dat wat lager moet lopen, daar maak je het alleen maar duidelijker mee.
[edit] ik zie nu dat hij op sommige plaatsen zn mond geopend heeft.. maar dan nog vind ik het niet het idee geven van in de krul trekken [edit]

IMO zet ze haar armen + schouders zeker wel vast, de houding van haar hander + armen is al niet van, netjes (hoort een knik bij je ellebogen te zitten, en die ontbreekt toch echt Haha!:D) en verder, nouja ik vind het paardje gewoon niet ontspannen + erg op de voorhand lopen.

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:32

wkoekoek schreef:
Draver, lijkt me dan toch Verward

Maar goed, laten we weer ontopic gaan Schijnheilig

*LOL* lijkt me een goed idee, miekelover is zelf een beetje tegenstrijdig geloof ik Clown

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:03

Nee de blauwe lijn is te laag, daar zit een knik in, zoals de ruiter op de foto haar hand houd is het goed

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:24

Boktcensuur Haha!

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers