Wat vinden jullie van dit paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Wat vinden jullie van dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 19:48

Vandaag naar een paard gaan kijken..
Ze hadden me verteld op stal dat die persoon een vos had staan van 8 jaar. Kom ik daar toe, neemt meneer hem uit de stal, komt er een zweetvos uit Haha! Veel heeft ze nog niet gedaan.. Ze heeft al 3 veulentjes gehad, veel op het land maar ze is wel heel braaf..
Heb er eerst mee in de binnenbak gereden maar het was daar te donker voor foto's en veelste warm. Dus zijn we naar de buitenbak geweest.
Spannend want het was de eerste keer voor haar Tong uitsteken
Er liepen paarden en koeien in de weides ernaast en ja Haha!

Ze heeft haar voorbeeldig gedragen, in het begin was alles eng maar op het einde liep ze mooi ontspannen. Zelfs het springen dat lang geleden moet geweest zijn ging goed OK dan!
Maarja daar heeft mijn liefste papie geen foto's van gemaakt.. Enkel in het begin.. Maar goed, het geeft een indruk. Wat vinden jullie van dit paard?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog 2 foto's na het werk..
Afbeelding
Afbeelding

Dat mijn houding verschrikkelijk is weet ik hoor Haha! Ik kon echt niet lekker zitten met zo'n korte beugels (maar ik ging springen) en kon niet wennen aan het zadel. Vrijdag ga ik met haar wandelen en leg ik mijn eigen zadel er wel op..


Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 20:21

Miss_Petit schreef:
Zit wat werk aan, maar op zich geen onaardig diertje.

Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zoekt Lachen


Idd er zit werk aan. Maar het is zeker te doen.
Heranda: lelijk hé die staart Haha! zal wel groeien Tong uitsteken


Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 20:53

Ze heeft wel al springwedstrijden gedaan.
Maar zoals ik al zei, niet echt gereden en op het einde liep ze fijn maar ja stomme papa Haha!

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 21:01

Idd Lhundol
Oortjes de hele tijd lekker naar voren Haha!
Een keertje was ze bang van een elektriciteitsdraad dat op de grond lag, maar een jongen dat ik ken staat daar op stal en zei dat de meeste paarden bang zijn van die draad..

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 21:38

Siets, ik denk het ook dat het zeker iets van te maken is Lachen
De spieren zijn inderdaad nog niet aanwezig, maar die zullen er vlug komen Haha! Jullie moeten maar even in mijn profiel kijken hoe hard Azaro was veranderd op een anderhalve maand. Gewoon omdat hij bij mij op stal stond..

Maar ik vond belangrijk dat ze braaf was na een lange tijd stilstaan.
Ze sprong meteen, bleef rustig als er iets engs was.. Bv als ze iets eng vind, kijkt ze even maar na een keertje heeft ze het ook gezien..

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 21:44

Oscar: geen idee, vind het ook jammer van de staart.. Misschien een veulen aan geknabbeld?
Idd een goed karakter is goud waard.. Zoveel kijk ik niet naar het uiterlijk. Maar dit paard valt natuurlijk wel op Haha!

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 21:45

Haha siets, we dachten hetzelfde Haha!

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 22:23

TeamSpirit schreef:
lijkt mij ook een heel vriendelijk dier,
het heeft alleen een beetje moeilijke bouw.
niet een superspringer en iets te fors voor dressuur,


Over de bouw heb ik niet zo heel veel verstand van. Wil je dit uitleggen? Schijnheilig

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 23:20

Nameless, ik mag de hele vakantie komen rijden Haha! en ik koop geen paard zonder een keuring..

Azaro eerst
Afbeelding

Azaro na een maand bij mij op stal
Afbeelding

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 12:32

crossmonster schreef:
ik vind het een heel aardig beestje !
ze is leeggezogen , en heeft geen greintje spier
zou voor mij juist de aanleiding zijn om haar te kopen
het is een hele uitdaging om haar helemaal op te knappen , en dan te zien wat eruit komt!
ze zal geen hoofdprijs kosten, en als dalijk blijkt dat ze toch niet de kwaliteiten bezit die je had gehoopt, kan ze altijd nog voor de recreatie weg! want braaf is ze iig zo te zien !
maar ik denk dat er wel meer in zit, ze heeft een leuk koppie en kan lekker draven
zitten er papieren bij?


Braaf is ze Haha!
Ze heeft vroeger op een paardenmelkerij gelopen en ja dan doe je niet veel Knipoog Crossmonster, ik denk ook dat er nog meer in zit. Ze loopt toch ruim zo te zien, als ik die eens laat verruimen Pling
Morgen ga ik een wandeling maken...

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 13:38

Thirza, zoals ik al zei: op het einde liep ze lekker ontspannen. Het gaat hoor Tong uitsteken het is wel een paard dat graag werkt.
En de leeftijd is 8 zoals ik al zei

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 16:26

Ik hoop het dat het deze keer raak is Tong uitsteken
Ik ben al naar zoveel paarden gaan kijken, en als ze me aanstonden, zag je gewoon dat er iets mis mee was.. Daarom dat ik niet meer zo superenthousiast ben. De teleurstelling is dan groter. Maar ik ben wel heel positief over dit paard. Morgen zal ik zien hoe ze buiten is.

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 21:04

cissie schreef:
Jij vraagt aan ons wat we van hem vinden, wat vind je zelf???

Als jij hem mooi vind, fijn vind rijden en hem zowel als verschijning en karakter aan spreekt dan ben je toch snel klaar? dan boeit het toch niet wat wij ervan vinden, al vind heel bokt hem lelijk of juist mooi, jij moet er straks jaren voor zorgen en rijden.

Spieren enzo dat kun je eraan rijden daar zou ik geen koop op afhouden, als ie erder gezond en goed in elkaar steekt en een eerlijk karakter heeft, dan heb je de grootste kans dat je er lang plezier aan zult hebben en daar gaat het toch om!

Als je besluit om hem te kopen dan wens ik je vast veel plezier!



Ik weet het dat ik moet beslissen Haha!
Maar bv op stal zegt de ene, lijkt me een goed paard, en de ander: ik zou zeker verder kijken, dat zou ik niet moeten hebben..
Daarom jullie mening over de bouw enzo Lachen

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 21:33

Een vraagje: vinden jullie haar draf maar gewoontjes of best netjes?

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 12:05

Wildgirl schreef:
eerlijk?
Niet kopen!!!!
weet niet precies waarom maar ze lijkt me niet in 'balans', het klopt gewoon net niet allemaal!
mocht je haar toch graag willen hebben, keuren danmet die hap hihi

heel veel succes met je zoektocht en maybe veel plezier met dit vosje



Zoals je mss kon lezen, laat ik haar zeker keuren..
En dat niet in balans zijn, ze is waarschijnlijk al een tijd lang niet meer onder het zadel geweest, anders had ze wel meer bespiering..

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 22:18

liousca schreef:
Hey Dookie,

Je vraagt om mensen hun mening, welke zij geven. Om vervolgens met allerlei redenen aan te komen om je (in mijn ogen al gemaakte) keuze te verdedigen... Ik snap dit niet helemaal.

Neem de adviezen ter harte zou ik zeggen, daar vroeg je toch om. En schiet niet steeds in de verdediging als iemand je misschien toekomste paard niet ziet zitten... dan moet je niet om iemands mening vragen

En het feit dat een paard niet bespierd en misschien wel niet in balans is is niet altijd terug te brengen op geen of weining training. Er zijn genoeg paarden die dan wel mooi in vorm blijven... Het is ook een vaak gebruikt smoesje voor een paard wat niet beter is. Maar desalniettemin kan training een paard ook zeer mooi maken!! Dus wieweet wat je ervan kunt gaan maken, das toch altijd wel een uitdaging lijkt me Knipoog

Goed dat je hem iig laat keuren!

Suc6 met je wandeling!!



Ik val toch helemaal niet aan? Verward
Misschien dat het zo lijkt, maar het is niet waar hoor. Ik zei toen over het niet in balans lopen, dat het lang niet meer bereden zijn een reden kan zijn. Wij belgen en nederlanders verstaan soms elkaar niet helemaal qua taalgebruik Lachen
Morgen ga ik met mijn instructeur kijken, die ziet het dan helemaal en niet enkel een momentopname.

Dat ze haar lelijk vinden, interesseert me niet hoor. Ik moet erop zitten Knipoog Ik vroeg voor meningen omdat iemand anders soms iets ziet, wat ik over het hoofd zou gezien hebben.

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 22:33


Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 09:01

Achja Symbeami
Van mijn eerste paard zeiden ze dat ze een versleten oude knol was (ze is 14) maar zelf hebben ze wel een paard van 15 Verward

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 20:47

lowara schreef:
Waarom zoveel gedoe over het feit dat sommigen het paard niet mooi vinden? Ik vind dat altijd zo hypcriet, een mooi paard is niet perse een goed paard. Ik vond mijn Tinker de eerste keer oerlelijk en ze is nog steeds niet moeders mooiste, maar wat geeft het? ze doet waarvoor je ze aangeschaft, terwijl mijn C pony supermooi is, maar met haar kun je echt niet de dingen doen die ik zelf leuk vind (pony is van m'n zus) Zolang het karakter goed is, en jij er blij mee bent, mag het toch zelf een ezel met 5 benen en 3 oren zijn, als jij er maar mee kan doen wat jij er mee wil doen.


Vind ik ook
Zoals ik al vroeger zei in dit topic, ik vond Azaro oerlelijk en hij is dan (in mijn ogen) erg mooi geworden. (foto's staan een beetje terug voor te vergelijken Haha! )

Mij spreekt het paard wel, dan zijn we daarover uitgepraat Tong uitsteken
Ze mist nog bespiering enzo maar dan kan allemaal komen..
Zoals jullie in het topic over de wandeling kunnen lezen ging het vandaag weer eens super goed..
Ik heb liever een lelijk paard dat braaf is, dan een super knap ding maar dat een bladje eng vind..

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:02

amandatjuh88, dat soort antwoorden zijn nu al erg veel voorbij gekomen en ik heb al uitgelegd dat dat me niet interessert Knipoog
Iedere mens zijn smaak is anders
Ik wil meer antwoorden weten over de bouw, bewegingen, dingen die ik zelf niet zag..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers