Mijn "pony" van zo'n 1.68 weereens @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Mijn "pony" van zo'n 1.68 weereens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 20:47

(Titel is n.a.v. mijn vorige topic, daar werd Lady steeds pony genoemd...)
Lady had vandaag weereens een bui van "je doet het allemaal maar lekker zelf"
Uiteindelijk nog wel redelijk goede stukken gereden, alleen ze is nogal slecht aan m'n been en op m'n zweep krijg ik of veel protest van voren *trekken* of we gaan weer bokkend de bak door.
Bij nader inzien beter m'n sporen een keertje om kunnen doen, daar reageert ze wel goed op, dan gebruik ik m'n spoor dus op dezelfde manier als m'n zweep (duidelijker door kunnen komen bij geen reactie op m'n been), alleen m'n zweep levert veel protest op en een spoortje de goede reactie.. Doe het overigens bijna altijd zonder, maar af en toe is m'n zweep te grof als correctie op m'n beenhulp en ben ik daardoor alle ontspanning weer kwijt..
Hier dan de foto's:

Afbeelding
Stukje draven..

Afbeelding
Clown Dit krijg ik dus op m'n zweep.. (Begin van een bok.., bokfoto is mislukt, ander paard ervoor Knipoog)

Afbeelding
"Ik ben lekker sterker" denkt Lady..

Afbeelding
En dit krijg je na een bok-actie, hard galopperen en lekker trekken Scheve mond

Afbeelding
Net weer opgepakt na een stukje lange teugel stappen.

Afbeelding
Tsja.. gewoon een stukje draven..

Afbeelding
Hier komt ze iets tegen m'n hand in, komt ze laatste tijd weer veel te vaak..

Afbeelding
Weet niet wat we hier van plan zijn Verward

Afbeelding
Volte in stap.. Heel goed voor Lady, aangezien ze normaal in stap compleet uit elkaar valt en alle kanten uit slingert.

Afbeelding
M'n handen Bloos

Afbeelding
En alweer die handen Bloos

Afbeelding
Het wordt nogal eentonig..

Afbeelding
Verkeerde been Clown

Afbeelding
Intressant hè, die grond Verward

Afbeelding
Uiteindelijk begon ze toch d'r best te doen en konden we ook nog normaal galopperen Tong uitsteken

Commentaar mag..
Ik weet dat m'n teugels een heel eind korter mogen en dus m'n handen een eind naar voren (vooral op de laatste foto heel duidelijk Bloos) en ik moet m'n benen lang maken, niet te ver naar voren leggen en m'n tenen naar binnen draaien Haha! Is al een stuk beter vergeleken met de vorige foto's, maar het is nog lang niet genoeg..

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:50

Leuke pony!

Jammer dat ze een beetje 'drammerig' was, hangt een beetje in de lucht de laatste tijd volgens mij.
Soraya heeft er ook nogal last van.
Die pony's van tegenwoordig ook!

Haha! Tong uitsteken *LOL*


Edit: Heb je haar nu trouwens gemeten, of gok je dat ze 1.68 is Haha!
Laatst bijgewerkt door Spirit op 06-06-04 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:52

Leuke pony hoor Clown *LOL*
Ziet er goed uit Daphne!

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:31

Leuk Beestju!
Maar als ze goed reageert op sporen en niet op de zweep waarom rij je dan wel met zweep niet met sporen? Tong uitsteken
Maar ut ziet er harstikke netjes uit!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 13:01

Spirit: Er staat niet voor niks "zo'n 1.68" Knipoog Ze is in elk geval groter dan Soraya en volgens mij ook dan Zorro (die is 1.66), maar het blijft een gok Tong uitsteken

BrittKitt: Omdat ik met m'n zweep met zekerheid kan zeggen dat ik hem niet per ongeluk gebruik, bij sporen is dat wat minder duidelijk te merken en daar vertrouw ik mezelf dan niet helemaal mee.
In de galop wil ik ook m'n benen nogal eens fout houden als ik me er niet compleet op concentreer en dan kunnen m'n sporen ook weleens per ongeluk in d'r buik zitten (zie de 5e foto, als ik daar sporen om had gehad...), daar straft Lady me dan wel met bokken op af gelukkig Knipoog, maar dat wil ik liever eerst af leren..

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:04

Mooi paard zeg! Hopen maar dat ie over een tijdje weer wat minder drammerig is!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:05

Toch leuk beest hoor, die pony van jou Knipoog
Ik noem Tervano ook altijd pony Haha!

Volgens mij mag wel je zadel een stukje naar achter, de singel ligt nu heel mkort achter het voorbeen, en het zadel kan de schouderbeweging wat belemmeren.
Ik deed dit zelf ook altijd, totdat de zadelmaker me daar een keer op wees Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:13

Leuke pony hoor! Rijd je er ook wedstrijden mee?

Sirius_

Berichten: 10950
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:23

oew wat een leuke pony Haha!

Ik dacht net, zo, mooi paardje (vind vooral de eerste foto mooi) en toen herkende ik haar van een oud topic. Dies opgeknapt!

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:22

Wat een gave pony Tong uitsteken

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:30

ze oogt niet zo groot, vandaar dat pony gevoel, het ziet er iig goed uit..

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 20:19

Feetje, klopt idd.. Probeer er steeds op te letten Scheve mond Al schuift m'n zadel ook naar voren met rijden, eigenlijk al met aansingelen.., dat is op de foto's ook te zien (verschil tussen foto's voor de stapfoto en erna..) De zadelmaker komt de 23e..

LuvdaTossa: We rijden nog geen wedstrijden, het is de bedoeling nog ergens dit jaar te beginnen..

Pam, dat is altijd leuk om te horen! Wat een beetje spieren (en vooral een hele hoop verharen Schijnheilig) al niet kan doen hè. Nu die buik er nog verder af (gaat lekker nu ze zich rond eet op de wei Tong uitsteken) dan is het helemaal mooi Lachen

Dat ze niet groot toont onder het zadel wist ik al, er is me weleens gevraagd toen ik met d'r aan de hand liep of ik een ander paard had, ze was zoveel groter dan het paard waar ik mee reed Verward Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:23

Idd, je zegt het zelf al: teugels korter, handen rechtop en vóór je kijken. Verder mag je je beugels wel een gaatje langer maken, dan ligt je been netter.

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:55

vind de 1+9de en de laatste fotows wel mooi... de rest niet zo Bloos terwijl ze toch op die andere leuk loopt!! maar commetaar zeg je indd zelf al goed dat je het ziet, dan kun je er voortaan op letten

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:04

vind het een leuk diertje
zit er tuigbloed bij in? (kijkt naar achterhand)
Mijne lijkt kwa bouw erg op die van jou Haha!
Met veel les kom je dr wel, hij loopt nu ookal netjes OK dan!

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:07

Wat heeft ze mooie aftekeningen Lachen Je eigen commentaar klopt, nou zolang je zelf weet wat je fout doet, is er niks aan de hand Lachen

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:12

uhm was dat stap met lange teugel? verder super mooi beestje! en mooi gereden

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 21:17

Beugels heb ik een week geleden nog een gaatje langer gemaakt, ze mogen idd nog wel wat langer, maar als ik ze met 2 tegelijk langer maak, ben ik ze erg snel kwijt en dat rijdt niet echt fijn met een paard dat weleens een bok wil geven..

Lady heeft idd tuigerbloed (Ahoy × Proloog)

We blijven (met les Knipoog) stug dooroefenen, m'n benen zijn al een stuk beter dan ze waren *zet hier maar geen oude foto's neer Tong uitsteken* en m'n handen moet ik gewoon zeggen tegen mezelf steeds, want ik merk niet dat ik ze zo dicht bij me heb Verward

Er zit geen foto tussen van stappen met een lange teugel?

Bedankt voor alle complimenten! Lachen