les met Ravell

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xiu

les met Ravell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 23:30

Helaas is mijn moeder niet bepaald handig met een fotocamera Clown

Vandaag ging de les niet zo goed. Gisteren tijdens de springles was hij heel erg sterk wat maakte dat ik hem ook sterker moest rijden, en dat merkte ik vandaag natuurlijk bij de dressuur Scheve mond Ravell had weer last van een "ik kruip gewoon lekker achter de teugel en dan moet jij het maar zien op te lossen"-dag Hamer
Verder: je ziet het juist, de benen van mijn paard zijn nog niet geschoren maar daar had ik geen tijd meer voor, da's iets voor volgende keer Knipoog

Ravell
KWPNruin 10 jaar 1m80
Jetset D x Elmshorn x Cartoonist
M-dressuur en inmiddels ook begonnen aan een heuse springpaardopleiding Tong uitsteken
Heb hem sinds begin augustus 2008, momenteel zijn we vooral bezig met de contragalop, kurzkehrt en inzet van het appuyement. Helaas geen foto's van, les draaide vooral rond de contragalop en veel cirkelwerk deze keer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(neusje vooruit om hem weer even vóór de loodlijn te krijgen ipv erachter, was vandaag echt verschrikkelijk moeilijk)
Afbeelding
Viel teveel uit elkaar.
Afbeelding
Afbeelding
Dat lijkt er al meer op... z'n voorhand begint in de draf soms echt duidelijk meer omhoog te komen, beetje moeilijk met hem daar hij niet echt opwaarts gebouwd is en nogal groot en... lomp... is ROFL
Afbeelding
Eventjes wat instructie tussendoor...
Afbeelding
Afbeelding
En dan het galopwerk erbij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Richting de contra
Afbeelding
Woeps, met je benen rijden Ellen, niet aan je teugels gaan hangen Bloos

Ik moet erop letten:

- dat hij leert om nog minder achter de teugel te kruipen, het is al een heel stuk beter maar nog lang niet in orde
- dat ik niet als hij uit elkaar dreigt te vallen dat teveel op mijn teugels op wil lossen
- dat ik maar eens moest leren om m'n teugels tóch iets korter te nemen Nagelbijten / Gniffelen

abeltje_xx

Re: les met Ravell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:58

ik vind dat het erg fijn uitziet, je hebt hier en daar wat missertjes, maar je zegt al in je opningspost dat het niet zo lekker ging. let op je tenen! Lachen
en wat is dat meisje op die galopfoto daar achter je aan het doen met haar paard !?

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:11

Ahhh daar hebben we ravell Lovers
Ziet er heel netjes uit,
Commentaar heb je zelf al gegeven, Knipoog
Let alleen op bij bochten dan krijg je soms kapstok tenen.

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:46

ziet er goed uit!
is dat in het hoc in torhout?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:53

zag je net voorbij komen op HT xd

Haha,

Euhm, ik zou zelf wat letten op je benen lijken soms wat teveel naar achteren te zitten.

Ravell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:05

Hi Ellen,

Ziet er goed uit met die reus............. Haha!
Leuk hè, dat spelletje achter de teugel kruipen......not Boos!
Heb jij ook zo'n moeite om je onderbenen stil te houden op hem?
Veulenfoto's komen eraan. Ben er achter gekomen dat ze nog bij mijn moeder liggen..... Bloos

Liefs,
Jolanda

Ravell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:07

Hi Ellen,

Veulenfoto's komen eraan. Ben er achter gekomen dat ze nog bij mijn moeder liggen..... Bloos

Liefs,
Jolanda

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 21:02

@ Abeltje: je hebt het waarschijnlijk over "die jongen" ipv "dat meisje" Knipoog Geen idee, ben vooral geconcentreerd op mijn paard en volg de rest niet zo. En idd, mijn tenen... haha.

@ Happyhorse: Ja, de ene keer scheelt het tegenover de andere, en bij het ene paard steek ik m'n tenen meer naar buiten dan bij het andere. Ach ja, als je haar maar goed zit Clown

@ Babetteh: dat je dat nog moet vragen Knipoog

@ Dapy: klopt Knipoog Onderbenen liggen inderdaad regelmatig te ver naar achteren, vaak om de achterhand te begrenzen daar hij die anders nog wel eens naar binnen zou durven zetten, en als ik teveel moet drijven ga ik ook heel makkelijk mijn hielen optrekken en dan lijkt de ligging van m'n onderbenen natuurlijk nergens meer naar... Dat moet er ooit ook nog eens uit!

Ravell schreef:
Hi Ellen,

Liefs,
Jolanda

Ja, als je hem meer gesloten probeert te krijgen is dat vaak de standaardreactie en dan kan je dus niets meer, dom is hij in ieder geval niet, hij weet perfect hoe hij onder 't werk uit moet komen Vork Mijn onderbenen liggen vrij stil, in het begin minder dan nu maar hij wordt steeds losser in z'n rug ipv die strak te houden, dus dat zit wel een stukje fijner ook! Moet wel zeggen, sinds ik Ravell's draf kan uitzitten kan ik op elk paard bijna zonder problemen doorzitten, een echte zetel zal het toch nooit worden Huilen van het lachen

Ben benieuwd naar de foto's Haha!

xavier1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:53

ziet er netjes uit mooipaardje loopt mooi.
tip : als hij achter de teugels gaat kruipen moet je hem goed voorwaards rijden (dat helpt bij mij altijd:P)
aan dat uit elkaar vallen kan je niet veel doen Haha! oo jawel je bij elkaar rapen en weer goed gaan zitten en precies hetzelfde doorgaan:)

groetjes,,

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 23:14

Ik rijd hem meestal goed voorwaarts hoor, daar ligt het niet aan. Is gewoon een beetje zijn manier om eronderuit te komen, hoewel ik gisteren tijdens het rijden toch weer iets nieuws ontdekt heb waarmee ik het toch een heel stuk kan beperken. Had gisteren een hele piste van 80 x 25m voor mezelf, dus kon eens echt lekker aan het dressuren gaan zonder op al de rest te moeten letten. Kreeg op den duur echt een heel fijn gevoel, hoewel ik toch op een gegeven moment dan weer net iets teveel in mijn handen had. Dus toen was het dat weer ROFL Appuyeren in stap gaat inmiddels gewoon super, elke buiging die hij om mijn rechterbeen moet maken blijft moeilijker dan linksom maar daar werken we wel aan. Ach, paardrijden is leren, moest het allemaal vanzelf gaan dan was er niets meer aan natuurlijk Knipoog