Vandaag ging de les niet zo goed. Gisteren tijdens de springles was hij heel erg sterk wat maakte dat ik hem ook sterker moest rijden, en dat merkte ik vandaag natuurlijk bij de dressuur

Verder: je ziet het juist, de benen van mijn paard zijn nog niet geschoren maar daar had ik geen tijd meer voor, da's iets voor volgende keer

Ravell
KWPNruin 10 jaar 1m80
Jetset D x Elmshorn x Cartoonist
M-dressuur en inmiddels ook begonnen aan een heuse springpaardopleiding

Heb hem sinds begin augustus 2008, momenteel zijn we vooral bezig met de contragalop, kurzkehrt en inzet van het appuyement. Helaas geen foto's van, les draaide vooral rond de contragalop en veel cirkelwerk deze keer.

(neusje vooruit om hem weer even vóór de loodlijn te krijgen ipv erachter, was vandaag echt verschrikkelijk moeilijk)

Viel teveel uit elkaar.

Dat lijkt er al meer op... z'n voorhand begint in de draf soms echt duidelijk meer omhoog te komen, beetje moeilijk met hem daar hij niet echt opwaarts gebouwd is en nogal groot en... lomp... is

Eventjes wat instructie tussendoor...

En dan het galopwerk erbij.

Richting de contra

Woeps, met je benen rijden Ellen, niet aan je teugels gaan hangen

Ik moet erop letten:
- dat hij leert om nog minder achter de teugel te kruipen, het is al een heel stuk beter maar nog lang niet in orde
- dat ik niet als hij uit elkaar dreigt te vallen dat teveel op mijn teugels op wil lossen
- dat ik maar eens moest leren om m'n teugels tóch iets korter te nemen