Taliesin na 3 weken "training"!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Taliesin na 3 weken "training"!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 19:05

Hoi,

Taliesin staat nu drie weken in Tolbert en de afgelopen week is Ilke een paar keer alleen met haar bezig geweest. Nou ja, alleen, de buurvrouw was er bij, voor de zekerheid. Je weet nooit met een jong paard he. Ilke had middagdienst en ik heb gewoon een 8 tot half 5 baantje, dus ik kon er helaas niet bij zijn. Maar vandaag gelukkig weer wel en ik was echt blij verrast, zo goed als het ging. Ze is nu een keer of 7 onder het zadel geweest geloof ik.

De draf gaat al steeds meer "vanzelf", oftwel wat meer voorwaarts en galop gaat ook al best aardig, ze springt al regelmatig goed aan. Wat voltes (nou ja eieren) en van hand veranderen over de diagonaal lukt ook al. En het ziet er voor mijn gevoel al een stuk "zekerder" uit!

Ze mocht eerst weer even aan de longeerlijn en zo gek als ze vandaag deed, heeft ze nog niet eerder gedaan. Mijn moeder was bij ons en ik dacht echt van, nou dat belooft wat. Gelukkig ging het daarna erg goed. Hierdoor had ze wel wat energie verspilt en Ilke ging er eerst even op, dus bleef er voor mij niet veel meer over Bloos! Van mij dus niet al te actieve rijfoto s, maar die gaan er vast nog genoeg komen in de toekomst Cool

Groeten,
Judith

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het "publiek" vond ze erg eng! Clown


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 20:01

Hoi Anouk,

Dankje Bloos Haar vader is Flemmingh en haar moeder is een Welsh Cob.

Judith

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 12:00

Hoi hoi,

Ze is ongeveer 1.58 m.

Nimmedor: beter van de teugels afblijven? Hoe bedoel je dat? Naar mijn idee (en blijkbaar ook naar Ilkes idee die aardig wat ervaring heeft in het aanrijden van jonge paarden) moet je toch wel met een contactteugel rijden .......
En hoe ver ze is? We zijn nu drie weken met haar bezig en de laatste twee weken wisselen we het rijden en longeren af. We werken ongeveer 4 a 5 keer per week met haar en zeker niet meer dan een half uurtje.

Groeten,
Judith

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 12:05

Hoi,

Dat geeft niks hoor. Op zich zijn we natuurlijk nog niet zo heel lang met haar bezig, maar doordat we haar ook wel longeren leert ze ook al wat beter nageeflijk te lopen. Onder het zadel biedt ze het ook zelf al wel aan.
Ze wil ook graag werken en dat scheelt echt een hoop!

Groeten,
Judith


Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 12:45

Hoi,

Haar vader IS Flemmingh (zoals het er staat Haha! ). Tja, waarom deze combinatie. Toen ik samen met een kennis (de eigenaar van de moeder van mijn merrie) erover nadacht door welke Cob hengst we Queen zouden laten dekken, kwamen we er niet echt uit. Op dat moment waren er naar ons idee geen geschikte hengsten voor haar. Als grapje dachten we er toen over om haar door Libero H te laten dekken, maar het idee was wel gerezen om haar door een rijpaard te laten dekken. Na wat overleg met "verstandige" mensen (oftwel, even checken of we helemaal gek geworden waren Clown ) kozen we ervoor om haar door Flemmingh te laten dekken. En dit is er dus uitgekomen! Omdat ik deze keer alles betaald had (die merrie is nogal moeilijk drachtig te krijgen en we hadden ook al twee jaar geprobeerd met sperma van een Cob hengst uit Wales), was het veulen dus voor mij.
Dit jaar verwacht die kennis van mij "eindelijk" weer een veulen uit deze combinatie en ik ben dan ook heel benieuwd!

Groeten,
Judith

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 13:23

LuvdaTossa"]
[quote="Voice schreef:
Hoi Anouk,

Dankje Bloos Haar vader is Flemmingh en haar moeder is een Welsh Cob.

Judith


Is haar vader een Flemmingh/ of een nakomeling van Flemmingh? Waarom deze combinatie? Verward

Waar staat ze precies in Tolbert?
[/quote]

Ik vergat nog even op jouw laatste vraag te reageren. Ze staat in Tolbert aan de Noorderweg.

Judith

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 16:40

Hoi Franka,

Ja, het gaat echt helemaal naar mijn zin zo samen met Ilke. Ik denk dat Taliesin tot begin juli bij Ilke blijft, maar dat ligt er ook een beetje aan hoe het gaat. We willen nog samen buitenrijden enzo en ik moet me natuurlijk alleen een beetje kunnen redden he. Dat ik niet alles weer verpest als Ilke er niet meer dagelijks bij is Clown

Weet je al wanneer jij weer eens bij Ilke komt?

Groeten,
Judith


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK, OmgiliBot en 29 bezoekers