L'Amour (Haflinger) @ work (poging tot dressuur)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

L'Amour (Haflinger) @ work (poging tot dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 21:26

Hej, ik ben net een paar weken bezig met L'Amour in de hand te rijden, dus kan zijn dat de foto's er wat gespannen en geforceerd uitzien. Daarbij komt nog dat ze vandaag vre-se-lijk tegendraads was, en echt niet naar beneden wou. Heb echt 20 minuten hard moeten werken... (pijnlijke handjes en armen, ik zal het morgen wel weer voelen, zucht).

Ik weet al dat ik mijn hielen moet uitdrukken en mijn handen hoger moet houden. Hielen is omdat ik ze goed moet vooruit houden (ja moet normaal met kuiten, maar ok) en handen omdat ik kramp krijg in mijn armen als ik ze hoger hou (jah dwaas excuus). Ik zit momenteel midden in de examens dus geen tijd om te lessen (ik heb een verzorgster die wel kan komen rijden). Na de examens volop trainen mét instructrice.

Maar goed, hier komen ze:
Dit is een drafje geloof ik
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0XQApA1Ubre4iMlDOVfL*x0pf7v2VFi1UENIur4qWOhfeYTsXbxTfww76fBqixQKbr2TS3Zf24zNXH78O0l5YUEuSUhwfkJUndaIyrvOToJfHr7l84IF5ZjIyUOrB6NRdDaQq1lyKtcw/L'Amour%20in%20de%20hand%20013.jpg?dc=4675473979267485603[/img]

Stap (man hier vallen mijn hielen wel erg op Bloos )
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0XQCbAlob4!8iMlDOVfL*x0pf7v2VFi1UENIur4qWOhfPt6AAdAZALi5xAzDj45yJcz*c0wqrItM7L05EYvqpT8RWRXM7T!hjT6nKXlOk6s6!ZO2p8u9VQCrdYyakNcgHpCrk61DSlSU/L'Amour%20in%20de%20hand%20018.jpg?dc=4675473979275095649[/img]

Na het rijden ging mijn zusje er ook even op zonder zadel
Afbeelding

Hier zit ik vreselijk naar voren. Drafje
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwAsAxYVmupntBELG*Q9lAj5iTrHQ1k21SyDqqRbjkEA!Km1eBVcs6Dbb*zgzFRXcjd3KAEW*qhPbLR5HBceeenGDBk4OGw2venzA3PA15c/Tessa(2).JPG?dc=4675473979289067019[/img]

En nog even poseren na het rijden
Afbeelding

Wat vinden jullie er van? Ik had geen zin om ze in de juiste volgorde te zetten. Ik heb best wel lang gereden, maar deze foto's zijn een selectie. Van de galop geen foto's, toen had mijn zus het te druk met uit de weg springen Haha! Nee, L'Amour haar galop, daar moet nog serieus aan gewerkt worden, volgende keer hiervan misschien wel foto's.

Commentaar mag, maar wel opbouwend, zodat ik er ook iets mee kan doen.

Groetjes
Tessa

Ow ja, zit ik te kort volgens jullie? Als ik erop zit voelt het goed, maar op de foto's zie ik dat ik best wel langer kan zitten... Wat denken jullie?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:29

nou, die poging tot dressuur is zeker goed gelukt.
hij loopt super zeg!!
leuk zetje jullie smane.
rij je ook wedstrijden?
veel succes verder!+

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:32

Leuke foto's *LOL*
Ziet er heel netjes uit.
Probeer je hakken iets meer uit te drukken.
Alleen dat shabrakje is dat niet een beetje heel erg te klein?

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 21:32

hej team spirit, bedankt!

L'Amour is wel een zij Lachen
Nee ik rij er geen wedstrijden mee, daarvoor hebben we nog niet goed getraind, en ik heb ook geen vervoer... Ook niet echt de behoefte aan gehad, maar nu begint het wel te kriebelen Haha!
In de zomer ga ik op kamp voor B-brevet, en wie weet daarna...

Groetjes

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 21:34

hej tanja,

ja hakken weet ik al Haha! (valt wel erg op op deze fotos Bloos! )
Het shabrakje kwam nog onder het zadel uit langs beide kanten, dus volgens mij is het dan net goed?

Groetjes

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:47

Leuk paardje! Loopt ook wel leuk. Misschien je beugels een beetje langer doen?

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 21:53

hej,

ja dat vroeg ik dus ook in mijn topic Knipoog Moeten mijn beugels langer of niet? Maar dat ga ik volgende keer dus sowieso eens proberen.
Dankje voor de tip!

groetjes

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:53

Leuke foto's! Het valt me alleen wel erg op dat het zadel veel te ver naar voren ligt (ligt helemaal op de schouders van je paard), schuift deze naar voren? Probeer haar achterhand ook meer te activeren, want ze loopt behoorlijk op de voorhand. Het "aan de teugel" rijden komt vanzelf wel, want hij lijkt mij geen goed teken als je pijnlijke armen en handen had tijdens het rijden om haar naar beneden te krijgen... Als je haar achterhand er goed onder rijdt, komt dat koppie vanzelf wel naar beneden. Knipoog Probeer haar eerst goed te verzamelen; veel voltes en wendingen, overgangen, gewoon lekker actief rijden... denk aan halt-galop oefeningen. Lachen

Verder is het een leuk paardje om te zien, vooral die appeltjes staan haar erg goed! Lachen

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 21:59

hej jessie,

was mij nog niet opgevallen van dat zadel, maar zal er volgende keer op letten.
Ik heb enkele weken geleden les gehad van Pamela Verbeek, ze rijdt wel op een hoog niveau dressuur, en zij zei me dat ik de teugels moest aannemen en benen moest geven. L'Amour komt namelijk niet vanzelf naar beneden als ik haar actief rijdt, daarom heb ik ook les genomen. Deze foto's zijn genomen toen ik nog niet zo lang aan het rijden was vandaag, ongeveer halverwege kwam ze vlotjes naar beneden en was haar achterhand er ook meer onder (hier helaas geen foto's van...)
En ik vind die appeltjes haar ook geweldig staan Haha! (beetje trots zijn mag wel hé Knipoog )

groetjes
tessa

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:11

Jessie88 schreef:
Leuke foto's! Het valt me alleen wel erg op dat het zadel veel te ver naar voren ligt (ligt helemaal op de schouders van je paard), schuift deze naar voren? Probeer haar achterhand ook meer te activeren, want ze loopt behoorlijk op de voorhand. Het "aan de teugel" rijden komt vanzelf wel, want hij lijkt mij geen goed teken als je pijnlijke armen en handen had tijdens het rijden om haar naar beneden te krijgen... Als je haar achterhand er goed onder rijdt, komt dat koppie vanzelf wel naar beneden. Knipoog Probeer haar eerst goed te verzamelen; veel voltes en wendingen, overgangen, gewoon lekker actief rijden... denk aan halt-galop oefeningen. Lachen

Verder is het een leuk paardje om te zien, vooral die appeltjes staan haar erg goed! Lachen


Ben ik het mee eens. Eerst ontspanning zoeken, en dan aan de teugel rijden. Tziet er soms een beetje gespannen uit..
Maar wel een erg leuk paardje!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:17

Hey Tessa, ik wist helemaal niet dat jij ook op Bokt komt Lachen Foto's komen me bekend voor Tong uitsteken

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 22:33

Eilandje: wie ben jij dan??? Of ben ik zo slecht in namen?

Oliver: ik heb in mijn topic gezet hoe het komt dat ze zo gespannen is. Ze kwam vandaag voor geen meter naar beneden, en heb dus les gehad van die mevrouw, en zo komt ze ook ontspannen. Een paard dat z'n hoofd de lucht in gooit vanaf ze de kans heeft, noem ik niet ontspannen. Maar goed, ik kan het ook bij het foute eind hebben. Na de examens ga ik er eens serieus werk van maken.
Trouwens, wel bedankt voor het compliment Lachen

groetjes
tessa

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:35

Aan wie heb je juist op msn die foto's getoond? Knipoog

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:22

tess_84 schreef:
hej jessie,

was mij nog niet opgevallen van dat zadel, maar zal er volgende keer op letten.
Ik heb enkele weken geleden les gehad van Pamela Verbeek, ze rijdt wel op een hoog niveau dressuur, en zij zei me dat ik de teugels moest aannemen en benen moest geven. L'Amour komt namelijk niet vanzelf naar beneden als ik haar actief rijdt, daarom heb ik ook les genomen. Deze foto's zijn genomen toen ik nog niet zo lang aan het rijden was vandaag, ongeveer halverwege kwam ze vlotjes naar beneden en was haar achterhand er ook meer onder (hier helaas geen foto's van...)
En ik vind die appeltjes haar ook geweldig staan Haha! (beetje trots zijn mag wel hé Knipoog )

groetjes
tessa


Voortaan dan maar foto's nemen als je al een tijdje aan het rijden bent hè! Knipoog Maargoed, ik denk ook niet dat je het vanaf een foto goed kan beoordelen, want het is en blijft toch maar een momentopname. Veel succes in ieder geval en gewoon lekker veel blijven oefenen, dan komt het helemaal goed.
Trouwens, nog één ding over het zadel; Ik denk dat je als je het zadel iets verder naar achter legt ook zal merken dat ze wat ruimer gaat bewegen i.v.m de schoudervrijheid die ze dan heeft.

Misschien een leuk idee om over een tijdje weer wat rijfoto's te maken, zodat je vooruitgang ziet! Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 00:03

Jessie zei alles wat ik wou zeggen eigenlijk al Haha!

Het zadel viel mij ok op, denk dat als je die iets naar achteren legt ze iets ruimer en makkelijker kan bewegen.

Verder vind ik je armen en schouders erg gespannen overkomen.
Het niet naar beneden willen komen van je paard kan ook juist hierdoor verergeren, probeer vooral met losrijden *in het begin dus* meer de achterkant erbij te halen voordat je ana de voorkant begint, heb zelf ook een haf en die gaat pas echt lekker ontspannen lopen als ik in het begin eerst de achterhand activeer en dan pas de voorkant.
Nu valt je haffie ook afentoe wat op de voorhand.

Je schrijft dat ze na een tijdje netjes naar beneden kwam en toen ook netjes de achterhand er onder zetten, dat zou dus IMO andersom moeten zijn.

Vind het trouwens wel een hele mooi haf hoor, denk dat als die goed op dreef is netjes kan lopen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 00:05

Ik zou trouwens idd ook je beugels een paar gaatjes langer maken Knipoog

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 09:38

Sily: ik zal het volgende keer eens proberen (d.i. vandaag) en dan mss weer foto's. Beugels zal ik dus vandaag ook wat langer doen. Ook zadel zal ik wat meer naar achteren leggen, we zullen zien of het verschil geeft.

Bedankt voor de reacties!

grtz
tessa

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:20

tess_84 schreef:
hej tanja,

ja hakken weet ik al Haha! (valt wel erg op op deze fotos Bloos! )
Het shabrakje kwam nog onder het zadel uit langs beide kanten, dus volgens mij is het dan net goed?

Groetjes


Nou moet je maar eens naar andere foto's van bokkers kijken en dan op het shabrakje letten en bij jou. Deze is echt te klein

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:17

Zo te zien is het dekje wel ok, als dus het zadel iets naar achteren ligt en je trekt hem iets meer in de kamer zou die beter zitten.

Nu heb je meer dkje aan de achterkant dan aan de voorkant zitten, dan pas kan je zien of het dekje daadwerkelijk te klein is.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:20

wat een lieve haf heb je!echt pittig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:28

Leuk hafje en jullie doen hard jullie best zo te zien Lachen
Ik vind het er een beetje verkrampt uit zien vanaf jouw kant...

En het zadeltje lijkt me ook zo ontzettend klein

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:49

_Tanja_"]
Alleen dat shabrakje is dat niet een beetje heel erg te klein?
[/quote]

[quote="_Tanja_ schreef:
Nou moet je maar eens naar andere foto's van bokkers kijken en dan op het shabrakje letten en bij jou. Deze is echt te klein

Ach, dat is écht maar een klein detail. Een iets te klein shabrak heeft geen grote gevolgen ofzo...

Waar je tegenwoordig allemaal wel niet op moet letten voordat je foto's op bokt kan zetten Gaaaap

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 14:25

hej allemaal,

bedankt jessie, khad echt geen zin om er zelf op te reageren. Het dekje past echt wel, verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken... Ook het zadel lijkt me wel ok hoor, ik zit er best wel goed in. (ik ben zelf ook nou niet echt dik te noemen ofzo Lachen )
Jah Ryanne, idd ik zit er nogal verkrampt op, kheb veel moeite moeten doen gisteren em der wat fatsoenlijk te laten lopen, ze was vreselijk tegendraads. Ik moest goed m'n benen erbij houden en tegelijk haar vooraan begrenzen, wat wel heel vermoeiend was.
Vandaag ga ik weer rijden, misschien hiervan nog foto's.

Bedankt voor de reacties en complimentjes!

grtz
tessa

dewilover

Berichten: 144
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:23

dat het zadel ver naar voren ligt ben ik het helemaal mee eens.....en je beugels indd wat langer.... t lijk nu net alsof je wil gaan springen ipv dressuur! maar het is wel een hele leuke haf!!!! *LOL*

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:30

zoowwww hijs echt vetttt mooi die appeltjes echt mooi