Tamors aller eerste wedstrijd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Tamors aller eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 22:41

Abcoude 22 mei Tamors eerste en mijn eerste wedstrijd sins 12 jaar Scheve mond geleden en mijn debuut in de paarden....en oei oei wat een spanning allemaal! Bloos!
De foto's en hulp met dank aan onze lieve bokster Gringo HS13 OK dan!
Toppie meid bedankt nogmaals

Hier gingen we dan van huis de trailer op...zie de spanning op mijn gezicht staan >;)

Afbeelding

Op de wedstrijd aangekomen en me eigen hebben aangemeld sta ik hier Tamors staart uit te pluizen. Vork

Afbeelding

Daar sta je dan, je eigen gereed te maken voor de job Bloos

Afbeelding

Nog een beetje ongeloof geloof ik dat ik dan toch eindelijk op het terrein staat waar het allemaal moest gebeuren.
Tamor was erg nieuwsgierig en in het begin behoorlijk onrustig. Ik had nog maar 10 minuten om in te rijden en baalde daar wel een beetje van, de tijd vloog gewoon voorbij en ik was er met Tamor nog niet klaar voor.

Afbeelding

Maar goed daar staan we dan, Halthouden en groeten Knipoog

Afbeelding

Omdat Tamor best wel nieuwsgierig is, kan hij best wel zijn onderhals opzetten, ik probeer hem dan toch een beetje naar beneden te krijgen maar dan gaat hij al snel achter de loodlijn zitten. Dit is dan ook zeker een puntje waar we behoorlijk aan moeten werken.

Afbeelding

Hand veranderen in middendraf OK dan!

Afbeelding

Gebroken lijn 5 meter

Afbeelding

Hier de volte in galop

Afbeelding

En de volte op de andere hand

Afbeelding

Hier maakte we ons weer gereed voor de tweede proef:

Afbeelding

Afbeelding

het los galopperen

Afbeelding

en nog één foto van de tweede proef:

Afbeelding


Al met al was Tamor erg braaf, wel enorm nieuwsgierig maar voor de eerste keer was ik super tevreden over hem. Geen gekke dingen gedaan alleen het geen wat je van een jong paard in proefje kan verwachten zwalken en een beetje onzeker zijn Knipoog .....net als het baassie Scheve mond

Mijn tweede proef ging naar mijn gevoel al veel beheersder, hij luisterde al wat meer naar mijn hulpen en de figuren kwamen er ook stukken beter uit en het zwalken en de onzekerheid was ook al wat minder dan vergeleken met de eerste proef.

Toch had ik met de eerste proef wel een winstpunt (156) en de tweede proef helaas dus niet (152) Maar ik was wel enorm blij met mijn eerste puntje, voor mij was het een perfecte dag die niet meer stuk kon gaan. Een super brave Tamor en een winstpunt OK dan!

Ik ben zo trots op mijn mannetje *LOL*
Na 6 weken bijna niks gedaan te hebben vanwege een blessure en dan klaar gestoomd te hebben in twee weken en dan dit resulaat behalen wil toch wel zeggen dat Tamor het super gedaan heeft en een super trots bazinnetje heeft Lovers

Maar we gaan er weer flink tegen aan, werken en spijkeren voor de volgende wedstrijd die op 19 juni staat...............................
Maar nu nog heel even bijkomen van alle (in)spanningen Tong uitsteken

Primadonna
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna op 23-05-04 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:45

Dat ziet er heel erg goed uit. Vindt het een erg chique hoogbenig paard. Veel bloed zo te zien en een echte grib Haha!
Hij moet nog wel wat in de spiertjes komen maar dat komt vanzelf. Iig erg gefeliciteerd met je eerste winstpunt! En super dat ie zich zo netjes gedragen heeft.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:48

Hardstikke goed voor je eerste wedstrijd, gelijk al een winstpunt. Toppie hoor OK dan! Lachen

En idd Gribaldifan, het is één en al been Bloos! Sjiek!

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:01

Ik was heel trots op je!!!!!!! Je hebt fantastische gereden . Op naar de pavo cub. OK dan!
Jij en Tamor zagen er geweldig uit, dat is zeker!!!!!

Groetjes Judith *LOL*

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:24

Ziet ergoed uit!had jij een blessure ofje paardje?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:52

Wat een ongelooflijk chique paard, en er komt gewoon geen eind aan die benen! Het ziet er ook al heel netjes uit,zeker voor zo'n eerste wedstrijd!

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 12:15

Asmila schreef:
Ziet ergoed uit!had jij een blessure ofje paardje?


Tamor had een blessure / verstuikte sprong gehad waarvoor hij een behandeling heeft gehad. Dus ik mocht zo ongeveer 6 weken alleen stappen met hem Scheve mond
Maar hij is nu helemaal weer OK OK dan! en dat heeft hij op de wedstrijd ook bewezen Knipoog

Ja, Tamor staat idd erg hoog op zijn benen. Hij meet 1.75m nu en dan is hij pas net 4 geworden Bloos!
Maar ik kan het wel hebben, ben zelf ook 1.80m

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:08

oei das wel balen ja, gelukkig dat het nu over is!suc6 verder...volgende wedstrijd weer foto's maken he;) echt mooi paard!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:11

Wat een gaaf paard zeg! Hij toont erg leuk!
Was dit in Hengelo of niet?

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 22:08

Sjonniej schreef:
Wat een gaaf paard zeg! Hij toont erg leuk!
Was dit in Hengelo of niet?


Nee, dit was in Abcoude afgelopen zaterdag (hier begint mijn topic zelfs mee *LOL* )

Zal kijken of ik de volgende keer weer een fotograaf kan regelen of een digi...zo kan ik ook mijn vorderingen of terug slagen bekijken....en dat is ook wel handig en leerzaam

Ben trouwens ook wel erg trots op mijn Gribie Bloos ....en net als z'n vader is Tamor zelf ook een trots paard Knipoog

groetjes, Primadonna

Maris_Winner

Berichten: 426
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:13

ziet er goed uit!! OK dan!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:19

Zo super mooi paard zeg! Ziet er ook goed uit en het is allemaal spannend zo voor de eerste keer. Vind dat hij zichzelf netjes gedraagd. Gefeliciteerd met je 1e winstpunt!!!!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:44

Wah super foto's voor de eerste keer *LOL*

6 Juni is mijn eerste echte concour Verward hopelijk gaat het net zo als bij jou *LOL*

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:39

Wauwie! Hij is echt heel erg chique!
Is hij nou nog hengst (sorry ik loop volgens mij achter Verward )
Een winstpunt is heel rg netjes voor de eerste keer en al die spanning en t kort los rijden! Goed gedaan hoor *LOL*

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:55

Wauw, chique paard hoor! Succes met de wedstrijden verder!